02.04.2020 Старша “А” група (Живчик) (Вихователі Мойсієнко В.О., Ступак О.В.)

Заняття:   Ознайомлення з соціумом

 

Тема. Природа Космосу

 

Мета: формувати у дітей елементарне уявлення про природу Космосу, вивчення людьми природи Космосу, професію космонавта; поглиблювати знання про Землю, Сонце, Місяць; учити відгадувати загадки; розвивати пізнавальну активність, інтерес до загадкової та таємничої природу космосу; виховувати патріотичні почуття.

Матеріал: плакат «Карта світу» або глобус; предметні картинки із зображенням космонавтів; фішки-зірочки для гри.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організаційний момент   Дорослий пропонує дітям уявити себе маленькими сонечками, родичами великого Сонця на небі.

Психогімнастика «Я — Сонце»  Я — маленьке сонце. Я прокидаюся, умиваюся. Я розчісую свої промені й піднімаюся вільно й урочисто. Я велика куля. У мене багато тепла й світла. Я — велике сонце. Я дарую своє тепло всім: небу, хмаринкам, річкам, полям, людям. Я вдихаю тепло, доброту, мудрість, щедрість. Я перетворююся на маленький тоненький сонячний промінець. Я лечу на Землю і пірнаю в м’яке, зелене листя, я купаюся у блакитних хвилях моря, я гріюся у білій піні хвиль

ІІ. Основна частина — Сьогодні я вам пропоную подорож у Космос. Ми живемо на планеті Земля. Ми — земляни.

Відгадайте загадку.

Диво-птиця, хвіст горить,

До зірок вона летить. (Ракета)

— На чому можна потрапити у Космос?

Послухайте вірш про подорож у Космос. МИ ЗБИРАЄМОСЬ В ПОЛІТ (Уривок)

Ми сідаєм до ракети,

Щоб відкрить нові планети.

Іграшки за нами вслід:

Хочем також полетіть!

Одягайся, лялько Людо!

Бо в польоті зимно буде,

Не забудь про рукавички

І закутай шарфом личко.

А веселий Буратіно

Сам дереться до кабіни,

І висить-хитається —

Носик не вміщається. (Грицько Бойко)

— Як називають професію людей, які літають у Космос на ракеті? Чим займаються космонавти у Космосі? (Відкривають нові планети, дізнаються про життя інших істот на інших планетах, вивчають нашу Землю з Космосу, спостерігають.) Як ми будемо називатися, якщо полетимо на ракеті в Космос? Якими потрібно бути, щоб полетіти в Космос? (Сміливими, дужими, безстрашними, умілими) Готуємося до польоту! ( розгляд ілюстрацій космонавтів) Полетіли!

Фізкультхвилинка «Ракета»

Ми в ракету дружно сіли

І у Космос полетіли. (Біг по колу, руки відвести назад.)

Повз малі планети й зорі (Стрибки на обох ногах з обертанням.)

Летимо як метеори. (Біг на місці.)

Обігнали ми комету. (Підстрибування на місці.)

Посідали у ракету. (Повернення на місце.)

Відгадайте загадку.

Рано-вранці прокидається, встає,

Розсипає скрізь проміннячко своє.

Оглядає Землю, зігріває,

А надвечір спатоньки лягає. (Сонце)

— Так. Це Сонце — найбільша зірка, що ближче розташована до Землі, на якій ми живемо. Дивитися на Сонце тривалий час не можна, адже це шкодить зору. Без сонячного тепла не змогли б жити на землі всі живі істоти — люди, звірі, комахи, рослини. Наша планета Земля обертається повільно навколо Сонця цілий рік і тому змінюються пори року. А ще Земля обертається навколо себе і тому змінюються частини доби. Коли Земля підставляє один бік Сонцю — то у нас світло, коли інший — темно. Які частини доби вам відомі? (Ніч, день, ранок, вечір) Що ми бачимо на вночі на нічному небі?

Відгадайте загадку.

  • Серед ночі на небі біліє,

Ясно світить та зовсім не гріє. (Місяць)

  • Нічне небо прикрашають,

Мерехтять вони, палають.

Безліч складено казок

Про красунь нічних… (зірок).

— Який місяць на небі? (Великий і круглий, маленький смужкою) Як світять зорі на нічному небі? (Сяють, мерехтять)  Удень Місяця та інших зірок не видно, адже сонячне проміння світить яскравіше.

Динамічна гра «День і ніч» : Дорослий  називає дії людей удень або вночі. Діти виконують певні рухи відповідно до названих дій (якщо ніч — присідають, заплющують очі, кладуть дві руки під щічку — «сплять»).

Дидактична гра «Хто живе на планеті Земля?» :  Дорослий  пропонує «космонавтам» розгледіти з Космосу, хто живе на планеті Земля. За кожну відповідь «космонавт» отримує фішку-зірочку.

Дидактична гра «На воду чи на сушу» Дорослий  звертає увагу  на карту світу. Пропонує «космонавту»  із заплющеними очима «приземитися» на карту. Потім розплющити очі, пояснити, куди приземлився «космонавт» — на землю чи на сушу.

Ми сідаєм у ракету,

Й летимо ми на планету.

На Землю рідную за мить

Ракета швидко нас домчить.

ІІІ. Підсумок — Ось і добігла кінця наша космічна подорож . Чи сподобалась вам? Що нового дізналися?

Вихователь: Мойсієнко В.О.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *