02.04.2020 Старша “А” група (Живчик) (Вихователі Мойсієнко В.О., Ступак О.В.)
Заняття: Ознайомлення з соціумом
Тема. Природа Космосу
Мета: формувати у дітей елементарне уявлення про природу Космосу, вивчення людьми природи Космосу, професію космонавта; поглиблювати знання про Землю, Сонце, Місяць; учити відгадувати загадки; розвивати пізнавальну активність, інтерес до загадкової та таємничої природу космосу; виховувати патріотичні почуття.
Матеріал: плакат «Карта світу» або глобус; предметні картинки із зображенням космонавтів; фішки-зірочки для гри.
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організаційний момент Дорослий пропонує дітям уявити себе маленькими сонечками, родичами великого Сонця на небі.
Психогімнастика «Я — Сонце» Я — маленьке сонце. Я прокидаюся, умиваюся. Я розчісую свої промені й піднімаюся вільно й урочисто. Я велика куля. У мене багато тепла й світла. Я — велике сонце. Я дарую своє тепло всім: небу, хмаринкам, річкам, полям, людям. Я вдихаю тепло, доброту, мудрість, щедрість. Я перетворююся на маленький тоненький сонячний промінець. Я лечу на Землю і пірнаю в м’яке, зелене листя, я купаюся у блакитних хвилях моря, я гріюся у білій піні хвиль
ІІ. Основна частина — Сьогодні я вам пропоную подорож у Космос. Ми живемо на планеті Земля. Ми — земляни.
Відгадайте загадку.
Диво-птиця, хвіст горить,
До зірок вона летить. (Ракета)
— На чому можна потрапити у Космос?
Послухайте вірш про подорож у Космос. МИ ЗБИРАЄМОСЬ В ПОЛІТ (Уривок)
Ми сідаєм до ракети,
Щоб відкрить нові планети.
Іграшки за нами вслід:
Хочем також полетіть!
Одягайся, лялько Людо!
Бо в польоті зимно буде,
Не забудь про рукавички
І закутай шарфом личко.
А веселий Буратіно
Сам дереться до кабіни,
І висить-хитається —
Носик не вміщається. (Грицько Бойко)
— Як називають професію людей, які літають у Космос на ракеті? Чим займаються космонавти у Космосі? (Відкривають нові планети, дізнаються про життя інших істот на інших планетах, вивчають нашу Землю з Космосу, спостерігають.) Як ми будемо називатися, якщо полетимо на ракеті в Космос? Якими потрібно бути, щоб полетіти в Космос? (Сміливими, дужими, безстрашними, умілими) Готуємося до польоту! ( розгляд ілюстрацій космонавтів) Полетіли!
Фізкультхвилинка «Ракета»
Ми в ракету дружно сіли
І у Космос полетіли. (Біг по колу, руки відвести назад.)
Повз малі планети й зорі (Стрибки на обох ногах з обертанням.)
Летимо як метеори. (Біг на місці.)
Обігнали ми комету. (Підстрибування на місці.)
Посідали у ракету. (Повернення на місце.)
— Відгадайте загадку.
Рано-вранці прокидається, встає,
Розсипає скрізь проміннячко своє.
Оглядає Землю, зігріває,
А надвечір спатоньки лягає. (Сонце)
— Так. Це Сонце — найбільша зірка, що ближче розташована до Землі, на якій ми живемо. Дивитися на Сонце тривалий час не можна, адже це шкодить зору. Без сонячного тепла не змогли б жити на землі всі живі істоти — люди, звірі, комахи, рослини. Наша планета Земля обертається повільно навколо Сонця цілий рік і тому змінюються пори року. А ще Земля обертається навколо себе і тому змінюються частини доби. Коли Земля підставляє один бік Сонцю — то у нас світло, коли інший — темно. Які частини доби вам відомі? (Ніч, день, ранок, вечір) Що ми бачимо на вночі на нічному небі?
Відгадайте загадку.
- Серед ночі на небі біліє,
Ясно світить та зовсім не гріє. (Місяць)
- Нічне небо прикрашають,
Мерехтять вони, палають.
Безліч складено казок
Про красунь нічних… (зірок).
— Який місяць на небі? (Великий і круглий, маленький смужкою) Як світять зорі на нічному небі? (Сяють, мерехтять) Удень Місяця та інших зірок не видно, адже сонячне проміння світить яскравіше.
Динамічна гра «День і ніч» : Дорослий називає дії людей удень або вночі. Діти виконують певні рухи відповідно до названих дій (якщо ніч — присідають, заплющують очі, кладуть дві руки під щічку — «сплять»).
Дидактична гра «Хто живе на планеті Земля?» : Дорослий пропонує «космонавтам» розгледіти з Космосу, хто живе на планеті Земля. За кожну відповідь «космонавт» отримує фішку-зірочку.
Дидактична гра «На воду чи на сушу» Дорослий звертає увагу на карту світу. Пропонує «космонавту» із заплющеними очима «приземитися» на карту. Потім розплющити очі, пояснити, куди приземлився «космонавт» — на землю чи на сушу.
Ми сідаєм у ракету,
Й летимо ми на планету.
На Землю рідную за мить
Ракета швидко нас домчить.
ІІІ. Підсумок — Ось і добігла кінця наша космічна подорож . Чи сподобалась вам? Що нового дізналися?
Вихователь: Мойсієнко В.О.