20.05.2020 Старша “Б” (Віночок) (Вихователі Башмачнікова О.О., Бородіна Н.В.)
1 Заняття. Логіко – математичний розвиток.
Тема. Числа 1-10.Складання задач. Орієнтування в просторі.
Мета: закріпити знання про цифри в межах 10, навички прямої і зворотньої, кількісної й порядкової лічби, уміння розв’язувати приклади в межах 10, складати задачі за малюнком, орієнтуватися в просторі, складати із частин ціле; розвивати дрібну моторику рук, увагу, логічне мислення, творчу уяву, мовлення; виховувати працьовитість.
Матеріал: малюнок сходів, фігурка їжачка, один малюнок фрукта і дев’ять малюнків овочів, плакат із чотирма малюнками їжачків, малюнки квітів із цифрами посередині, п’ять карток із квітами з геометричних фігур, великі білі геометричні фігури, розділені на три частини; зелені листочки із прикладами на додавання й віднімання в межах 10, набори геометричних фігур, картки для складання задач за малюнком, набір карток із цифрами в межах 10.
Хід заняття
Гра « Чарівні сходи»
У процесі гри закріплюються навички прямої і зворотньої лічби, кількісна і порядкова лічба в межах 10; розвивається увага.
-Давайте піднімемося нагору по сходах і полічимо сходинки.Діти лічать від 1 до 10.
-Скільки сходинок? ( Десять). Давайте спустимося вниз і ще раз перевіримо. Діти лічать від 10 до 1.
Вихователь прикріпляє на сходи малюнки овочів та одне яблуко.
-Як назвати ці предмети одним словом? ( Овочі)
-Що зайве?( Яблуко). Чому?
-Яке воно за порядком?( П’яте). Якою цифрою можна позначити п’яту сходинку? (5)
Гра « Знайди два однакових їжачка».
Гра сприяє розвитку уваги, логічного мислення, мовлення.
На плакаті малюнки чотирьох їжачків з номерами: 1 – їжачок із грибочком на спині, 2 – їжачок із жовтим яблучком із зеленими листочками, 3 – із червоним яблучком, 4 – з жовтим яблучком без листочків ( малюнки закриті).
Вихователь відкриває малюнки їжачків на плакаті, пропонує уважно їх розглянути, знайти подібного, пояснивши свій вибір.
Гра « Візьми із собою квітку»
Вихователь розкладає на килимку різнокольорові паперові квіти із цифрами від 1 до 10 посередині.
Діти розходяться по кімнаті , розв’язують приклад на листочку та знаходять квітку з відповіддю.
Рухлива гра « Весняний вітерець»
Діти танцюють, вихователь у ході дає завдання: підніміть квіточку над головою, а листочки сховайте за спину,; візьміть квіточку в ліву руку, а листочок – у праву.
Гра « Ремонт килима – літака»
Діти знаходять на килимку відповідні частини геометричної фігури, складають їх. Далі вихователь називає колір і форму килима – літака, а його «власники» стрибають, танцюють, кружляють.
Гра « Килим – літак вирушає в політ»
Вихователь пропонує дітям уважно розглянути малюнок і викласти на столі перед собою розв’язання за допомогою карток із цифрами й знаками +, -, =.
Підсумок заняття
Вихователь Бородіна Н. В.