20.05.2020 Середня “А” (Капітошка) (Вихователі Сахно Г.В., Лалетіна Л.М.)
Тема дня : «Чистота та порядок – запорука здоров’я» (культурно – гігієнічні навички)
1 заняття Розвиток мовлення
Тема : Багатозначні слова. Складання розповіді.
Мета : учити складати колективну розповідь за допомогою заданої схеми висловлювання; поповнити словник іменниками, прикметниками, дієсловами, вправляти в умінні добирати ознаки тварини, познайомити з багатозначними словами; розвивати мовне дихання, дрібну моторику м’язів рук; виховувати увагу, бережливе ставлення до природи.
Матеріали : демонстраційний: ілюстрації із зображеннями Лісовичка, зайця, сосни, кицьки, ілюстрація «Літо в лісі».
Хід заняття
І. Організаційний момент
Психогімнастика ««Я – сонечко».
Мета : гра – медитація.
Я маленьке сонечко. Я прокидаюся, вмиваюся. Я розчісую свої промінці і піднімаюся над обрієм. Я велика куля. В мене багато тепла і світла. Я дарую своє тепло всій землі – лісам, рікам, лукам. Я вдихаю тепло. Я лечу над землею і освітлюю зелене листя, червону квітку.
ІІ. Сюрпризний момент
Вихователь демонструє малюнок із зображенням Лісовичка і звертається до дітей від його імені:
- Добрий день, любі малята! Я приніс для вас загадки. Спробуйте відгадати.
Стоять на дорозі
На одній нозі.(гриби)
Під великою сосною
Він в барлозі взимку спить,
Він діждеться там весну,
І прокинеться від сну.(ведмідь)
Як росте – зеленіє,
А як впаде – жовтіє.(листя)
ІІІ. Мотивація діяльності
- Я приніс це з лісу. І хочу дізнатися, що ви знаєте про ліс.
- Що таке ліс?
- Ліс – це місце, де ростуть дерева, кущі, живуть різні тварини.
- Хочете дізнатися більше?
IV. Вивчення нового матеріалу
Обговорення ілюстрації
Вихователь вивішує на дошку ілюстрацію лісу.
- Як ви гадаєте, яка пора року зображена на картині?
- А який день?(Теплий, тому що діти легко вдягнені, сонячний, тому що на небі ясне сонечко)
- Отже, день, який зображено на картині, можна назвати літнім, теплим, сонячним, ясним.
- Скажіть, а навіщо ходять до лісу?
- У Лісовичка є подружка Марійка, яка дуже любить гуляти в лісі. Лісовичок пропонує вам скласти розповідь про пригоди у лісі.
- Що могло трапитися з Марійкою в лісі? (Маріка могла заблукати, зустріти кого – небудь, щось знайти.)
Вправа «Добери слово»
- Уявіть собі, що Марійка зустріла в лісі ось такого зайчика.
Вихователь виставляє малюнок зайчика.
- Як він виглядає?
Розглядаючи малюнок, який буде застосовуватися при складанні сюжету, слід звернути увагу і на зовнішній вигляд, і на риси характеру.
- Що вміє робити заєць?
- Яким може бути заєць?
Фізкультхвилинка
Я намалюю зайчика для вас – раз,
Це у нього, бачите, голова – два.
Це у нього вуха догори – три,
Це стирчить у нього хвостик сірий – чотири,
Це очиці весело горять – п’ять,
Ротик, зубки – їсть морквинку – шість,
Шубка тепла, хутряна на нім – сім,
Ніжки довгі, щоб гасав він лісом – вісім,
Ще навколо посаджу дерева – дев’ять,
Сонце сяє хай із піднебесся – десять.
Складання оповідання
Вихователь пропонує скласти розповідь про дівчинку Марійку та зайця.
- Я буду розпочинати речення, а ви його закінчувати.
« Якось пішла Марійка в ліс по…(гриби). Набрала…(повний кошик грибів). Раптом з-за куща вискочив довговухий…(заєць). Він був не один, поруч із ним була ціла заяча…(родина). Усі вони грали в схованки в Марійку стали гукати:…(«Марійко, йди до нас гратися!»). у найбільшого зайця були найдовші…(вуха). Він сховався за…(кущ). Вуха виглядали з – за куща, тому його відразу…(знайшли). Усім було…(весело, радісно).
- Як розпочиналась наша розповідь?
- Що Марійка робила в лісі?
- Що трапилось після того, як Марійка зібрала повний коштк грибів?
- Чому знайшли найбільшого зайця?
Діти за бажанням переказують розповідь.
Пальчикова вправа
- Лісовичок приготував для вас цікаву вправу.
Дітям пропонується пальчикова вправа. Спочатку вихователь читає текст і показує дії самостійно.
Між сосни пухнастих лап
(витягнуті руки з розчепіреними пальцями
Покласти одна на одну долонями донизу.)
Дзвінко дощик: крап – крап – крап!
(імітувати гру на фортепіано.)
Де сучок давно засох,
(стиснути руки в кулак.)
Виріс мох, мох, мох…
(відкривати кулак, виставляючи по одному пальцю.)
Де листок до листка прилип,
(скласти долоні разом)
Виріс гриб – гриб – гриб.
(кулак накрити долонею.)
Білих грибів тут сім’я.
(з’єднати руки від ліктів , розвести
П’ясті й розчепити пальці.)
Хто знайшов їх? Я, я, я!
(почергово з’єднувати однойменні
Пальці обох рук.)
Дружно ми гриби збирали,
(потиснути руки)
Їх у кошики складали.
(сплести пальці рук – «кошик», великі пальці
з’єднати – «ручка».)
вихователь перечитує перші рядки тексту і вирішує на дошку малюнок сосни.
- Як ви гадаєте, що це за пухнасті лапи у сосни.
- Це її гілочки, вкриті голками. Коли на них дивишся, здається, що це великі пухнасті лапи.
- А тепер послухайте вірш.
Вихователь читає рядки і виставляє малюнок із зображенням кішки.
Киця прокидається –
Лапками вмивається.
- А про які лапки йдеться в цьому вірші?
- Чому гілку сосни називають лапою?
- Чим вона відрізняється від лапки кішки?
- А чим схожа на неї?
У повсякденному житті вихователь звертає увагу на вживання багатозначних слів.
V. Підсумок
– Про кого ми складали розповідь?
– Для кого ми її складали?
– Розкажіть її вдома.
2 заняття Малювання
Тема : Будинок у якому я мешкаю
Мета : вчити дітей малювати будинок, передавати прямокутну форму стін, вікна розміщувати рядами, доповнювати деталями зображення. Малювати посередині аркуша . Розвивати окомір, ретельність у виконанні роботи. Виховувати любов до занять з малювання.
Обладнання : пензлі №6-10, вода, серветки, ганчірочка, гуаш білого, жовтого, червоного кольорів, готовий зразок, малюнки будиночків, аудіо запис класичної музики, та аудіоапаратура для її відтворення.
Хід заняття
І. Організаційний момент
Вихователь вмикає веселу пісеньку «Я весела булька» і збирає діток в коло. Діти трішки потанцювали і вихователь пропонує всім сісти на килимок.
- Молодці, ви гарно потанцювали, а тепер час налаштуватись на роботу.
ІІ. Сюрпризний момент
- Сьогодні вранці я прийшла до дитячого садка і побачила, що всі ляльки чомусь засмучені. Як ви гадаєте, чому?
- А я знаю. Ляльки кажуть, що в них не має своїх будиночків. Як їм допомогти?
- Так, сьогодні ми для них зробимо лялькове місто, де у кожного буде свій будиночок. Як ви вважаєте, будиночки мають бути однаковими? Чому? Від чого залежить вигляд будиночка?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Ну що, дітки, ми допоможемо лялькам?
IV. Продуктивна діяльність
Розгляд і обговорення малюнків багатоповерхових будинків
Вихователь демонструє малюнки одноповерхових та багатоповерхових будинків.
- Які будиночки ви бачите?
- Чим вони відрізняються?
- Як ви гадаєте який будинок найкраще підійде для наших ляльок?
Настільна гра «Де чий будинок?»
Діти тримають в руці по малюнку тваринки. На столі лежать картки з різними видами будиночків. Завдання дітей підійти до стола і знайти будиночок у якому живе тваринка, малюнок якої він тримає, і назвати його.
Музична фізкультхвилинка
Під музику діти разом з вихователем виконують відповідні рухи.
Показ і пояснення способу виконання роботи
Вихователь, використовуючи демонстраційний альбом, пояснює етапи малювання багатоповерхового будинку. Діти – встигай лики можуть намалювати ще й одноповерховий будинок.
Самостійна робота дітей. Індивідуальна допомога вихователя
V. Підсумок
– Яке гарне вийшло в нас місто. Ляльки задоволені і більше не будуть сумувати.
– Як ви будували будинки?
– З яких частин складається будинок?
Вихователь : Сахно Г.В.