13.05.2020 ІІ молодша “В” (Горішок) (Вихователі Рябко Т.М., Красножон Т.В.)
Тема дня: Мої помічники (органи чуття: очі, вуха, ніс, рот, зуби, язик)
Заняття: Малювання
Тема. Весняні квіти (кульбаби)
Мета: поглиблювати знання малюків про навколишній світ весняної природи, про рослини найближчого оточення —весняні квіти (кульбаби); закріплювати вміння правильно називати квіти, їх частини, колір, особливості; формувати вміння розміщувати елементи композиції (квіти) на всій площині аркуша; вправляти у застосуванні нетрадиційної техніки малювання — штампуванні (зображення круглої форми квітки); закріплювати вміння малювати пензликом короткі лінії (стебла до квіток) та правильно тримати пензлик, користуватись фарбою, водою, серветками; розвивати пізнавальну активність; сприяти розвитку самостійності, охайності, зосередженості; виховувати цікавість до занять з малювання, бажання малювати.
Матеріал: аркуш паперу формату А4, тонованого у зелений колір; жовта та біла фарби; круглі штампи; пензлики; баночки з водою; підставки для пензликів; серветки.
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організаційний момент
Діти, як наша лялька Оксанка сьогодні причепурилася!
— Що це у неї на голові? (Вінок)
— З яких квітів вона сплела собі вінок? (З кульбаб)
— Відгадайте загадку.
Горить у траві росистій
Жовтий цвіт променистий.
Потім померк, потух
Й перетворився на пух.
Що це за квітка? (Кульбаба)
— Які слова в загадці підказали вам правильну відповідь?
Дихальна вправа «Квіточки»
— Зберіть пелюстки в бутони.
Діти з’єднують пальці, імітуючи бутон.
— Понюхайте квітку. Зробіть глибокий вдих носом, на видиху вимовте «Ах!» з окличною інтонацією.
Діти розтискають пальці.
ІІ. Мотивація
Читаємо дітям вірш.
КУЛЬБАБКИ
На леваду я пішла б,
Ціла купа там кульбаб —
Ніби сонечка малі
Посідали на землі.
Я нарвала б тих квіток
Та сплела б собі вінок,
Щоб і я була б в вінку,
Наче квітка на лужку.
Тільки вранці квіти всі
Умиваються в росі,
Росяна травичка —
Змокнуть черевички.
(Н. Забіла)
— Про що цей вірш? Правильно, про квітки кульбабки.
— Чому кульбабку назвали сонечком?
— Погляньте уважно, з яких частин складається кульбаба. Назвіть їх. (Стебло, корінь, різьблене листя; спочатку жовта, а потім пухнаста біла квітка.)
— Де росте квітка?
— Намалюймо кульбаби в траві — велику галявину з кульбабами, щоб вони милували наші очі своєю красою.
ІІІ. Продуктивна діяльність
Підійдімо до столів, сядьмо на стільці. Підготуймо пальчики до малювання
Пальчикова гімнастика «Квіточки»
Наші гарні квіточки
Розтуляють пелюстки,
Тихо вітер їх хитає,
Пелюстки перебирає.
(Сплітають пальці рук у форму квітки,
поволі відкривають, плавно погойдують.)
Наші гарні квіточки
Затуляють пелюстки,
Тихо засинають,
Голівками хитають.
(Сплетені пальці рук у формі квітки поволі стуляють, плавно погойдуючи.)
Згадаймо правила малювання пензликом.
- Спочаткузмочимопензлик водою, зайву воду віджимаємо об край баночки з водою;
- наберемо на пензликфарбу;
- однією рукою тримаємопапір, щобвін не рухався, а другою — малюємо;
- лікті лежать на столі;
- не слідзалишатипензлик тривалий час у воді, адже його ворс деформується
і буде незручно ним малювати;
- проводитипензликом по аркушіпаперу необхідно легенько — «ворс біжить за паличкою», не натискувати, не терти.
Показуємо прийоми малювання кульбаби круглим штампом — поролоном: умочити штамп у жовту фарбу й поставити декілька відбитків, умочити штамп у білу фарбу й поставити декілька відбитків. Потім слід домальовувати пензликом стебла квітам.
Самостійна робота дітей.
Підсумок
-Хвалимо дітей за роботу, пропонуємо прикрасити малюнком кімнату.
Вихователь: Рябко Т. М.