Заняття Худ. література
Тема: Читання оповідання О. Буцень “Горобчики”та вивчення вірша ” Горобчик”
Мета:Продовжувати знайомити дітей з прозовими та віршованими художніми творами; учити емоційно відгукуватися на прозовий художній та віршовані твори; збагачувати словник дітей, учити запам’ятовувати вірш ; розвивати інтонаційну виразність, уяву, фантазію, мислення; виховувати допитливість, дбайливе ставлення до птахів, інтерес до худ. творів.
Матеріал: ілюстрація або фігурка горобця.
Хід заняття
1 Організаційний момент
Психогімнастика “Приголуб пташку”
Діти, уявіть ,що ви йдете у парку. Раптом помічаєте , що під деревом сидить маленьке пташеня. Воно випало із гнізда, а літати не вміє. Пташеня змерзло, перелякалася. Візьміть його на руки, приголубте, зігрійте своїм теплом.
2 Основна частина.
До нас сьогодні завітав гість. Хто це? Відгадайте загадку
Маленький хлопчик
Стрибнув на стовпчик ,
По двору пострибав,
Усі зернятка зібрав (горобець)
Розглядаємо ілюстрацію , фігурку горобця
Який горобчик?(маленький, сіреньких, швидкий)
Послухайте історію, яку хоче розповісти горобчик.
Горобчик
Маринка вибігла в кімнату весела, задихана і просто з порога закричала:
– Дивіться! Горобчик!
Люда, що сиділа за столом і малювала, відштовхнула стілець і мерщій побігла до сестри.
-Де?
– Ось, показала Маринка сіреньку пташку, розтуляючи долоні.
-Напевне, з дерева впала й забилась,- сказала мама.
-А вона видужає?
– Не знаю, треба допомогти їй.
– Видужає! Видужає! -закричала дівчинка. Ми будемо добре доглядати її. Того ж дня мама дістала у сусідів стару клітку і посадила в неї горобчика. Маринка і Люда поставили йому блюдечко з водою, накришили хліба, насипали круп.
Першого дня горобчик сидів у куточку зажурений. Він підібрав під себе лапки і нічого не їв. Але наступного дня вже почав потроху їсти. А ще через декілька днів весело стрибав по жердинах.
Надворі була весна. Дерева стояли зелені. Тепло. Світило сонце. Якось підійшла Люда до клітки, що висіла на вікні, дивиться: знову зажурився горобчик, забився у куток. Пролетить повз клітку пташка- він весь стрепенеться, зиркне очком і знову замре.
Напевне, схотілось і йому політати в синьому небі. Жаль стало Люді горобчика. Відчинила вона дверцята клітки і випустила його на волю. Саме тут прибігла до кімнати Марина. Побачила порожню клітку, питає:
-А де ж горобчик?
-Випустила,-відповіла Люда.
-Ех, ти,-накинулась на неї Марина, – а ще хвалилася, що пташок любиш. Не хочеш ти їх доглядати.- от і випустила.
-А от і ні! -заперечила Люда. -Я більше за тебе їх люблю.
Так чи не так?
Бесіда за змістом оповідання
-Як ви гадаєте, хто з дівчаток більше любить пташок?
-Що трапилось з горобчиком?
Як вирішили діти допомогти пташці?
-Як почувався горобчик?
-Горобчику подобалося жити в клітці? -Чому він знову зажурився?
-що зробила Люда? Чи сподобалося це Марині?
-Як би ви вчинили з горобчиком? Чому?
Запропонуйте дітям вивчити віршик-потішку.
Горобчик
-Гей, горобчику, спочинь-
Зранку просиш:Цвінь-цвірінь!
-Хочеш їсти? То в долоньки
Крихточок настрою троньки.
І цвірінька вдячно він:
-От спасибі!-Цвінь-цвірінь.
3 Підсумок
Чи сподобалося вам заняття? Як необхідно ставитися до пташок? Чому?
Кишка Т.Ю.