14.05.2020 Логопедична “А” (Ромашка) (Вихователі Лось Н.І., Чмир О.В.)

1. Розвиток мовлення”Країна чистоти” 2. Музичне. 3.Малювання “Дружні малята хочуть з клоуном пограти”

Тема: До країни чистоти.

Мета:  Заняття з мовленнєвого розвитку.

Пізнавальна:

  • Формувати валеологічну  культуру дітей;
  • Закріпити у дітей уявлення  про  здоровий  спосіб  життя;
  • Вчити застосовувати правила збереження і зміцнення здоров’я у повсякденному  житті;
  • Розвивати комунікативні якості,уміння працювати  і грати в колективі;

Корекційно  розвивальна:

  • збагачувати словниковий  запас  дітей, навички  словозміни;
  • Розивати артикуляційну  моторику, мовленнєве  дихання;
  • Удосконалювати навички  зв’язного  мовлення
  • Розвивати граматичну  будову  мовлення
  • Вчити узгоджувати мовлення  з рухами
  • Розвивати загальну  і дрібну  моторику
  • Розвивати спритність, швидку  реакцію, координацію  рухів, просторові  уявлення,
  • Розвивати увагу, пам’ять, логічне  мислення.

Виховна:

  • Виховувати у дітей  позитивне  ставлення до  свого  здоров’я
  • Формувати уявлення про  здоровий  спосіб  життя.

 Тип: (підгрупове заняття)

Вид: (корекційнорозвивальне)

Обладнання: мультимедійна  презентація, дзеркала, м’яч, картки  корисних  та  шкідливих  продуктів для  кожної   дитини, зелений  та червоний  піднос.

 

Хід заняття

Привітання

Вітаю  вас, мої  малята

Любі  хлопчики  й дівчатка

Я дуже  рада  бачити  вас  у садочку

Такими  гарними,  усміхненими

А головне- здоровими!

З  давніх  часівнині

Кажуть  усі  в Україні

  • «Здоровенькі були»!

Привітаймося  разом:

«Здоровенькі  були!»

До  гостей  ви  посміхніться

Привітайтесь,  як  годиться!

  • «Здоровенькі були»!

Але  ми зараз  не просто  привіталися,  а побажали один  одному і гостям здоров’я  і хорошого  настрою. А щоб зрозуміти,  який  у вас сьогодні  настрій, нам  допоможе ,   ця чарівна  квітка. Діти погляньте,  яка  вона.  Я пропоную  вам  підійти і зірвати  пелюстку того  кольору, який  відповідає  вашому  настрою.

-Діти,  а ви, які пелюстки вибрали? Якщо  вони  яскраві, то у вас який  сьогодні настрій?

Ну,  якщо  у вас  хороший настрій, то чарівна  квітка, запрошує в подорож до  країни  «Здоров’я».  Ви  хочете туди  потрапити?  Ну, тоді давайте  промовимо  чарівні  слова:

«Лети,  лети  пелюстка, через  захід  і схід,

Лише  торкнешся ти  землі, по-моєму  вели».

Вели, щоб  ми опинилися у країні  «Здоров’я». (Звучить  чарівна  музика на  екрані  зявляється  країна  «Здоровя»).

Ось,  ми і потрапили у країну  «Здоров’я». Хочете  дізнатися,  що  там  незвичайного?  Тоді  погляньте на карту. Як і в будь-якій країні, в країні  «Здоров’я»  є  різні  міста.  Ми  з вами  побуваємо  у всіх.

1.Перше  місто  «Зарядкіно»

Жителі  цього  міста дуже люблять робити  зарядку. Як  ви  думаєте,  для чого  потрібно робити  зарядку?  Давайте  покажемо,  їм нашу зарядку.

Є у мене  голова

Направо-наліво, раз-два (повороти  голови вправовліво)

Вона  сидить  на міцній  шиї,

Покрутили,  повертіли.(кругові повороти  шиї)

Потім  тулуб  іде

Нахил  назад, нахил  вперед.

Сильні  руки є у всіх

Вгору-вниз, вгору-вниз (ривки  руками вгорувниз)

Ноги нам  потрібні, щоб  побігти, поскакати, присідати  та стояти.

(Біг  на місті, підскоки, присідання)

Ось  таке у  мене тіло!

З  ним все  зробим на  відмінно! (Випрямляються, піднімаються  на  носочки, зтрушують  руки  згори вниз)

-А ще  ми діти  вміємо не лише  робити зарядку для  нашого  тіла, а й зарядку для  язичка. Давайте  покажемо.

Наші діти  рано  встали

Чистити зубки  поспішали

Справа- наліво, справа-наліво

Чистим  зубки  ми уміло (вправа «Щітка ть  полоскання ротика)

Владик  наш  гребінчик  взяв (Закусити  язик  зубами)

І розчісуватись  став (Рухи  язиком  впередназад)

Ми за ним  одним –бігом

Все  покажем  язичком

Далі   дружно  по порядку. (Відкрити  рот, язик  за  нижні   зуби)

Разом  зробимо  зарядку! (вигнути  «спинку» і утримувати на рахунок до 5)

А тепер  пограєм  в м’яч,

Починай  футбольний  матч

 

Жителі Зарядкіно вам  дуже  вдячні за нові  вправи і на прощання  дарують вам таке  побажання:

Щоб  ви  ніколи  і нічим  не хворіли

Щоб  щоки  здоровим  рум’янцем  горіли

Щоб  було здоров’я у порядку

Всім  зранку  потрібно  робити  зарядку

 

-Ну,  а нам  час  вирушати  далі.

 

  1. Друге місто, у яке ми потрапили – «Диханькіно».

Жителі міста  Диханькіно  вміють правильно  дихати.

-Що  значить  дихати?  Хто  вміє  дихати?  А   жителі  міста  «Диханькіно»  можуть  навчити  нас  дихати  з користю, щоб  людина  була  здоровою.

Я  вам  покажу  декілька  вправ і розкажу,  для  чого  вони.

Ми  будемо  дихати  із  звуками.

  • «Літаки» – із звуком «В» – від  нежитю. (Діти  промовляють на  довгому  видосі звук  «В», руки  в сторони, похитуються ніби  в польоті.)
  • «Комарики» – із звуком  «З» – коли  болить  горло. (Долонька  на шиї, вимовляємо  звук «З» на  довгому  видосі.
  • «Жуки» – із звуком «Ж» – при кашлі. (Долонька  на  грудях, вимовляємо  звук «Ж»  на видосі.
  • «Левенята» – із звуком «Р» – коли  поганий  настрій і хочеться з ким –небудь посваритися.
  • «Водичка» – із звуком «С»  – коли  стомилися  і хочеться  відпочити.

 

-Дуже  хороші  вправи. Ми їх запам’ятали і обов’язково будемо  їх  використовувати.

 

  1. Наступне місто, в яке ми  потрапили  «Спортивкіно»

Жителі  цього  міста хочуть  погратися  і перевірити  чи  знаєте ви, що  таке  спорт?

-Діти, що  таке  спорт? Як  називають  людей, які  займаються  спортом?

А тепер  пограємо з вами  гру   «Назви  спортсменів» (з мячем)

 

Катається  на лижах? – Лижник

Катається на санах? – Санник

Грає у хокей? – Хокеїст

Грає у футбол? – Футболіст

Грає у баскетбол? – Баскетболіст

Бігає? – Бігун

Катається на  велосипеді? – Велосипедист

Плаває? – Плавець

Грає у теніс? – Тенісист

Займається  боксом – Боксер

 

Діти кожному спортсмену, щоб грати і займатися  спортом, потрібен якийсь предмет.

 

Давайте  ми зараз роздамо спортивне приладдя  кожному  спортсмену.

Гра «Кому  що потрібно?» (Слайд)

Лижі-лижнику

Сани – саннику

Клюшка і шайба – хокеїсту

Футбольний  м’яч – футболісту

Баскетбольний  м’яч – баскетболісту

Велосипед – велосипедисту

Ракетка – тенісисту

Ласти  і окуляри  – плавцеві

Боксерські рукавиці – боксерові

 

 Гра «Один багато»  (Слайд)

Один лижник – багато лижників

Один санник – багато санників

Один хокеїст – багато  хокеїстів

Один футболіст – багат футболістів

Один  баскетболіст – багато баскетболістів

Один  тенісист – багато тенісистів

Один велосипедист – багато  велосипедистів

Один плавець – багато плавців

 

А зараз,  ми  з вами трішки  відпочинемо  і  покажемо,  як ми  займаємося  спортом.

Фізкультхвилинка (слайд)

 

Ну  що  ж  жителі  міста  Спортивкіно  переконалися, що  ви  знаєте все  про  спорт. І  на прощання дарують  вам  такі поради:

«Щоб  хворому  не  лежати  потрібно спорт  поважати».

 

  1. Наступне місто, у яке ми потрапили  це  місто «Чистюлькіно».

Яка  цікава назва! Як  ви  думаєте, що  люблять  жителі  Чистюлькіно? (Чистоту,  порядок, митися,  чистити  зуби). Так  ці  люди  люблять  дотримуватися  особистої  гігієни. А чому  потрібно  дотримуватися  чистоти? Жителі  цього  міста хочуть  побачити, чи знаєте ви  предмети,  які  потрібні для  особистої  гігієни. І  підготували  для  вас  загадки:

 

Чищу зубки кожен день

Дуже добре й швидко

Мені в цьому допоможе

Моя зубна…(щітка)

 

Будуть зубки здоровенькі —

Я почищу їх гарненько.

Візьму в руки зубну щітку,

Густу і пухнасту.

Що крім цього треба дітки?

Ще й і зубну…(пасту)

 

Як купатися ідеш

І мене також береш.

Я гладеньке й запашне,

Ти намилюєш мене.

Всі мікроби змило

Я — корисне…(мило)

 

Коли миюсь, чи вмиваюсь,

Потім ним я витираюсь.

Витирати сухо звик

Мій м’якесенький…(рушник)

 

Він по зачісках мастак,

Вас причеше гарно так.

Розчесав моє волосся,

Так давно вже повелося,

Що охайний молодець,

Той, хто має…(гребінець)

 

Ліг в кишеню і вартую

Плаксі, реві та бруднулі

Витру вранці струмки сліз,

Не забуду і про ніс. ( носовичок)

 

-Молодці, діти! Жителі  міста  Чистюлькіно дарують  вам  такі  поради:

«Наші  поради  дуже  застережні

Будьте  з брудом  обережні!»

 

– А тепер нам  час в дорогу.  Нас  чекає  останнє  місто.

 

5.Останнє  місто у яке  ми потрапили –  місто «Корискіно».

Жителі  цього  міста хочуть  дізнатися чи  знаєте ви, які  продукти потрібно  вживати, щоб  бути  здоровими.

-Діти, є продукти, які  корисні для нашого  організму і  проукти  шкідливі  для  нашого   здоров’я. Підійдіть  до  столика і подивіться  у кожного  із вас  стоять тарілочки,  на яких зображені корисні та  шкідливі  продукти.

-Я  пропоную  вам  положити   на  зелений  рознос  картинки  із  зображенням корисних  продуктів ; а в червоний  –  шкідливих.

Давайте  перевіримо, які  продукти ви  положили  на  червоний  рознос?  А  які  на  зелений?

-Молодці,  ви  сподобались жителям Корискіно. І  вони напам’ять вам  дарують такі поради:

-Перш,  ніж  до  столу  сісти,

Ви  подумайте,  що  їсти!

 

-Ну що  ж  дорогі мандрівники, нам  час повертатися назад в дитячий  садок. Підійдіть до  мене, візьміться всі  за  руки і промовимо  чарівні  слова:

 

«Раз, два, три, чарівна квітко,

Нас  назад  поверни!»

Закрийте  оченята (Звучить  музика). Відкриваємо  очі.

-Діти, наша  подорож в  країну  «Здоров’я»  закінчилась. Вам  сподобалась  подорож? Давайте ще раз поглянемо  на карту  країни  «Здоров’я», і згадаємо, які  правила  потрібно виконувати, щоб  бути здоровими.

Кожен  має  твердо  знати:

Здоров’я треба  зберігати!

Потрібно  спортом займатися,

Потрібно  правильно  харчуватися.

 

Тема: Дружні малята хочуть з клоуном пограти.

Мета:закріплювати вміння дітей передавати в малюнку характерні особливості людини: будова тіла, форма. Вчити передавати в малюнку образ клоуна через атрибути професії, деталі костюма.

  • удосконалювати в малюнку навички передачі виразності-чіткість ліній, поєднання теплих і холодних кольорів. Розвивати здатність підбирати кольори.
  • вчити ділитися власними враженнями з однолітками, проявляти ініціативу в спілкуванні.
  • закріплювати вміння давати змістовні відповіді на питання педагога.
  • розвивати інтерес до образотворчої діяльності, розвитку естетичних почуттів.
  • виховувати прагнення до активної діяльності.

Попередня робота: бесіда про цирк, циркових виступах, дидактична гра «Несмеяна», «Вгадай настрій», читання худ. літератури С. Я. Маршак «Цирк»

хід заняття

Педагог під час вільної діяльності дітей включає «Цирковий марш» І. О. Дунаєвського.

Вихователь: мені здається, я вже чула це музичний твір, але не можу згадати де. Вам знайома ця музика?

Діти: ми чули її в цирку.

Вихователь: згадала, ви абсолютно праві, друзі мої! Це музичний твір називається «Цирковий марш» відомого композитора Ісаака Йосиповича Дунаєвського.

Вихователь підводить дітей в «театрально-музичний» центр, садить їх на заздалегідь поставлені лавки і показиваает хлопцям портрет композитора.

Хто-небудь з вас був у цирку?

Діти відповідають.

Вихователь: які циркові професії ви знаєте?

Діти: жонглер, клоун, дресирувальник, акробат, фокусник і т. Д.

Вихователь: молодці, як багато циркових професій ви знаєте! У нашому «театрально-музичному» куточку з’явилася справжня капелюх фокусника. Вихователь дістає капелюх фокусника і демонструє її дітям.

У ній дехто сховався і бажає з вами познайомитися! Слайд 1. А про кого йде мова ви дізнаєтеся, отгадав загадку. Для цього налаштуємо спочатку праве вухо, потім ліве. Знову праве вухо, потім ліве (аурикулотерапия: відтягування вушних раковин – кінчиками великого і вказівного пальців потягнути вниз обидві мочки вух). Молодці! Слухайте загадку:

«У цирку він смішніше всіх.

У нього – великий успіх.

Тільки згадати залишається,

Веселун той як зветься? »

Діти: цей веселун зветься клоун. Вихователь звертає увагу на повні відповіді своїх вихованців

слайд 2

Вихователь (дістає з капелюха іграшку клоуна): правильно! Знайомтеся, це клоун Кльопа. У чому полягає робота клоуна?

Діти: робота клоуна полягає в тому, щоб смішити публіку.

слайд 3

Вихователь: які костюми носять клоуни?

Діти: клоуни носять яскраві костюми.

Вихователь: який настрій у вас стає, коли ви бачите клоуна в такому одязі?

Діти: коли я бачу клоуна в такому одязі, у мене стає веселий настрій.

Вихователь: подивіться як цікаво! Виявляється, за допомогою кольору можна передати настрій! Кажуть, що професія клоуна вважається найскладнішою! Як ви думаєте, чому?

Діти відповідають.

Вихователь: правильно, циркові клоуни мають безліч спеціалізацій! І ми їх зараз продемонструємо! На ніжки «стриб!»

Фізкультурна хвилинка

Вихователь: покажіть клоунів – жонглерів, клоунів – дресирувальників, клоунів-акробатів і т. д.

Діти виконують імітаційні рухи, які супроводжуються музикою і ілюстративним рядом.

Слайд 4, 5, 6.

Вихователь: молодці, які кумедні клоуни у вас вийшли! Хлопці, я знаю один секрет. Поділитися з вами?

Діти: так!

Вихователь (пошепки): У Клеп скоро День народження! А все його друзі-клоуни роз’їхалися на гастролі! Як нам йому допомогти зібрати навколо себе друзів?

Діти: можна намалювати йому нових друзів.

Вихователь: альбомні листи у нас є. А чим можна намалювати клоунів?

Діти: фарбами, олівцями, крейдою і т. Д.

Вихователь: візьміть будь-який матеріал, і сідайте за столи.

Діти вибирають і сідають за столи. Вихователь підходить до дошки.

Вихователь: Спочатку намалюємо нашому клоуну голову, відступивши трохи зверху. Звертаючись до конкретної дитини: Якою вона буде форми?

Діти: голову клоуну намалюємо круглої форми.

Вихователь малює голову. Тепер намалюємо йому обличчя. Який настрій буде у наших клоунів, хлопці?

Діти: настрій у клоунів буде веселе.

Вихователь: звичайно, веселе! Вони ж прийшли на День народження до совему новому другові Клеп! Вихователь малює очі і усмішку клоуну. Клоуни не люблять сидіти на місці і постійно знаходяться в русі. Мій клоун буде жонглювати ИМЕННИНИКОВ. Я це покажу за допомогою дуг. Під головою намалюю дугу, краї якої дивляться вгору. Ліворуч і праворуч теж намалюю дуги, краї яких дивляться в різні боки. З’єднуємо три дуги зверху прямою лінією. Знизу між дугами малюємо кут, і так само з’єднуємо прямою лінією. Домальовували нашому клоуну черевики, руки, перуку ковпак і м’ячі, якими мій клоун жонглює. Залишилося розфарбувати костюм! Подивіться на зображення цього клоуна. Чим цікавий його костюм?

слайд 7

Діти: його костюм розділений на дві частини. Ліва частина червоного кольору, права – синього

Вихователь: який з цих кольорів теплий, а який холодний?

Діти: червоний колір – теплий, синій колір – холодний.

Вихователь: які ще теплі кольори ви знаєте?

Діти: жовтий, помаранчевий, зелений.

Вихователь: які ще холодні кольори ви знаєте?

Діти: синій, блакитний, фіолетовий.

Вихователь: клоун готовий! Тепер і ви можете приступати до роботи. А щоб ваші малюнки вийшли акуратними, налаштуємо наші пальчики на роботу.

пальчикова гімнастика

У цирку весело завжди

Ми йдемо зараз туди.

Ми побачимо там гімнастів,

Акробатів, силачів

Багато клоунів веселих,

Дресирувальників звірів.

В кінці заняття діти вивішують свої малюнки на дошку, розглядають.

 

Лось Н.І.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *