22.05.2020 ІІ молодша “В” (Горішок) (Вихователі Рябко Т.М., Красножон Т.В.)
Тема дня: Правила на все життя (особиста безпека, підсумковий)
Тема: «Наша безпека у наших руках»
Мета: продовжувати ознайомлювати дітей з небезпечними ситуаціями, що виникають у житті, закріплювати знання про те, що росте в лісі, чому не можна збирати дітям ягоди; формувати знання про правила поведінки в природі, розвивати увагу, мислення, зв’язне мовлення; виховувати дбайливе ставлення до природи виховувати слухняність, обережність, обачність.
Матеріал: ноутбук, фрагменти мультфільму «Маша і Ведмідь», хустинка, вирізані з картону овочі сліди, картки до гри «Небезпека в лісі», «Що зайве»
Хід заняття
Організаційний момент.
Вихователь: Станьте, діти, всі чемненько,
Усміхніться всі гарненько,
Усміхніться самі до себе,
Усміхніться всі до мене,
Привітайтесь: «Добрий день!»
Сьогодні у нас надзвичайно цікавий день бо попереду нас чекає мандрівка. А подорожувати ми з вами будемо на потязі. (Діти шикуються в шеренгу і під музику «потяг» вирушає. Діти заходять до групи, оформленої як ліс.)
Мотивація дошкільників
Вихователь: Погляньте, на яку гарну галявину ми з вами вийшли! (Звертає увагу на хустинку, що лежить на підлозі).
Вихователь: Ой, а що це? Хто міг би загубити в лісі хустинку? Так і хочеться дізнатися, чия це насправді хустинка. Я згадала! Щоб у лісі був порядок, хитрун Лісовичок порозставляв камери відеоспостереження. Тож подивимося запис і дізнаємося, хто до нас був у лісі й загубив хустинку.
(Вихователь вмикає фрагмент мультфільму « Маша і Ведмідь» – Маша гуляє лісом).
Основна частина
Вихователь: Погляньте: маленька дівчинка сама гуляє лісом. А хіба можна самим ходити до лісу?
Дидактична гра «Небезпека в лісі»
Мета: продовжувати ознайомлювати дітей з небезпечними ситуаціями, що виникають у житті, закріплювати знання про те, що росте в лісі, чому не можна збирати дітям ягоди; формувати знання про правила поведінки в природі, розвивати увагу, мислення, зв’язне мовлення; виховувати дбайливе ставлення до природи виховувати слухняність, обережність, обачність.
Вихователь: Яка небезпека може очікувати тут на дитину?
(Вихователь показує картки, а діти відповідають, яка небезпека може статися)
- Можна заблукати, якщо підеш у ліс без дорослих.
- Можна впасти в яму.
- Випадково з’їсти отруйні ягоди чи гриби.
- Можна зустріти небезпечних тварин (вовка, лисицю, ведмедя; може вкусити змія)
- У лісі є поламані дерева, які можуть упасти.
- У лісі є отруйні ягоди, гриби, які потрібно знати та обходити.
- Можуть зустрітися небезпечні речі, які підбирати не можна.
Вихователь: То, може, з Машею щось трапилось, якщо хустинка лежить на землі, а дівчинки ніде немає? Будемо дивитися далі?
(Малята переглядають фрагмент мультфільму «Маша і Ведмідь» (вовки викрадають Машу).
Вихователь: Ось, бачите, що може статися з дитиною, яка без дорослих гуляє в лісі? Але ми ж не залишимо дівчинку в біді! Як допомогти Маші? Я спробую погукати – Машо! Агов! (Вихователь непомітно знаходить «слід»)
Вихователь: Погляньте, тут є сліди, це напевно слід вовка. Підемо по слідах. Ходімо всі разом, щоб не було страшно. (Йдуть по слідах)
Фізкультхвилинка «Топ-топ»
Маленькі ніжки
Швидко край доріжки
Топ-топ-топ.(Ідуть навшпиньках, маленькими кроками.)
А великі ноги
Мляво край дороги
Туп-туп-туп.(Ідуть великими кроками, тупотять.)
Вихователь: Машо, доброго дня! Не бійся, ми прийшли тобі допомогти.
Маша: По лісі я гуляю
І все про усіх знаю:
Де ростуть кислиці,
Де нора лисиці.
Ой, болить живіть у мене,
Певне, з’їла щось зелене.
Вихователь: Ой, лишенько, Маша наїлася зелених ягід в лісі і заболів у неї живіт!
Вихователь: Треба кликати лікаря! Я зараз зателефоную до лікаря і попрошу про допомогу.
Вихователь: Чуєте, хтось іде, мабуть це лікар
Лікар: Добрий день, діти!
Діти: Добрий день!
Лікар: Що у вас трапилося? (Діти розповідають.)
Лікар: Зараз ми оглянемо хворого. (Оглядає) Все зрозуміло.
Дидактична гра «Що зайве»
Вихователь: Лікар, хоче дати пігулку Маші, але так поспішав, що у його сумці все перемішалось, допоможемо лікарю знайти пігулки.
(Діти розглядають і вибирають що зайве)
Лікар: (Дає Маші пігулку)
Будь слухняною, пам’ятай –
Невідомі ягоди не зривай.
(Прощається з дітьми.)
Вихователь: Ви знаєте, що ліки приносять користь, допомагають боротися зі шкідливими мікробами, що проникли в організм. Але приймати ліки можна лише після призначення лікаря та лиш з рук дорослих. в іншому випадку це може призвести до біди. І ні в якому разі не можна ними гратись.
Вихователь: А Маша тепер буде знати, що не можна блукати самій по лісу і їсти незнайомі ягоди.
Підсумок
Вихователь: Діти, Яка пригода сталася з Машею?
- Чому дітям не можна ходити самому до лісу? Що може статися?
- Чи можна рвати і їсти ягоди в лісі? Чому?
- А тепер нам час повертатися до дитячого садка.
Заняття з аплікації.
Тема: «Світлофор»
Мета:
– познайомити дітей зі світлофором, пояснити для чого він потрібен;
– вчити наклеювати кола на прямокутник, чергуючи їх послідовність (червоний, жовтий, зелений);
– пояснити, що позначає кожен світло світлофора;
– вправляти в застосуванні правильних прийомів наклеювання;
– розрізняти і називати геометричну форму: коло і три основних кольори;
– розвивати увагу, пам’ять, дрібну моторику пальців рук, мова дитини і самостійність і акуратність в роботі, доводити почате до кінця;
Матеріали до заняття:
– піднос з нарізаними колами: червоного, жовтого, зеленого кольорів;
– макет світлофора;
– прямокутник світлофора;
– клей, клейонка, ганчірочки, вологі серветки.
Попередня робота: бесіда про правила дорожнього руху, розгляд ілюстрацій, «Дорожні знаки» лото.
Хід заняття:
Вихователь: Дорогі діти, мені подзвонили Ведмежата. У них трапилася біда: Зламався світлофор.
А ви знаєте: Для чого потрібен світлофор?
Діти: (Відповіді.)
Вихователь: Правильно ви сказали. Молодці. Світлофор потрібен для порядку на дорогах, щоб люди і машини дотримувалися правил дорожнього руху. І він має три основні кольори. Це: верхній червоний – зась, другий жовтий – увага, третій зелений – шлях відкритий. (Макет світлофора.)
Так ось діти, ведмежата кажуть, що не можуть перейти дорогу тому, що на дорозі зламався світлофор. А вдома на них чекає мама і дуже хвилюється за своїх малюків. Ведмежата дуже хочуть додому. Давайте допоможемо їм?
Діти: Давайте.
Вихователь: Подивіться уважно на світлофор, у нього основна частина -прямокутної форми, і на, ньому, розташовуються три основні сигнали. Які?
Діти: Червоний, жовтий і зелений.
Вихователь: Правильно. Які за формою кольори світлофора?
Діти: Круглі.
Вихователь:
Зверніть увагу: у вас на столах лежать підноси з готовими деталями світлофора це три різнокольорові кола і прямокутник, сам світлофор, який ще не працює. А щоб він запрацював, необхідно розкласти кола в правильній послідовності.
Вихователь: Якого кольору перше коло? (Червоне)
Вихователь: Якого кольору друге коло? (Жовте)
Вихователь: Молодці. Якого кольору третє коло. (Зелене)
Вихователь: Ви все відповіли вірно.
Физкультхвилинка:
Автобус, тролейбус, машина, трамвай –
Про них ти на вулиці не забувай. (з’єднання пальців по черзі з великим)
У морях – кораблі, криголами, суда, (те ж пальцями іншої руки)
Вони дуже рідко заходять сюди.
А тепер за справу. Ви повинні будете наклеїти на цей прямокутник кола світлофора, залишаючи між ними невелику відстань. Що, дітки, у вас вийшов світлофор?
Вихователь: Зверніть увагу, чи правильно горить ваш світлофор? Молодці, малята. Ви дуже допомогли ведмежата. І тепер їм не страшно буде переходити дорогу. Тому що ви полагодили світлофор. Світлофори у вас вийшли акуратні і правильні. Спасибі вам велике за допомогу.
Вихователь: Красножон Т.В.