13.05.2020 Логопедична “А” (Ромашка) (Вихователі Лось Н.І., Чмир О.В.)

Заняття 1. Підготовка до навчання грамоти

Тема. Букви знаємо, слова читаємо

(елементи грамоти)

Мета: учити дітей виділяти наголошений склад, правильно наголошувати слова, добирати звукові схеми до заданих слів, складати слова найпростішої структури; виховувати бажання вчитися.

Матеріал: звукові схеми та предметні малюнки до них.

Попередня робота: вивчення віршика «Букви знаю, цифри знаю».

ХІД ЗАНЯТТЯ

Організаційний момент

Букви знаю, цифри знаю,

І рахую, і читаю.

Школо, школо, поспішай.

Ми майбутні школярі,

Школо, двері відкривай,

Бо йдемо вже ми.

Будьте уважними та часу не гайте, Звуки, які в словах є, — визначайте!

Дидактична вправа «Знайди схему слова»

Мета: учити добирати звукові схеми до заданих слів.

ХІД ВПРАВИ

Вихователь розміщує на дошці предметні малюнки та звукові схеми до них: зошит, книга, олівець, лампа, рюкзак. Дитина біля дошки знаходить схему до заданого слова та доводить це.

Дидактична вправа «Визнач наголос»

Вихователь пропонує дітям визначити наголошений склад у словах.

Слова: зошит, ручка, підручник, учитель, парта, рюкзак.

  1. Читання складів, слів

У НА-ТИ ЙО-ЛО-КО.

НА, ЛІ-НО, МО-ЛО-КО!

НА, ТА-ТО, КА-КА-О!

— У нас залишилось останнє завдання.

Щоб путь до школи скоротить,

Ви гарними будете учнями, Школярами уявіть себе на мить.

Творча гра «Школа дружби»

Вихователь на дошці пише: «ШКОЛА ДРУЖБИ». Діти об’єднуються у дві групи: «Вчителі» та «Учні». Вихователь просить дітей уявити, що вони вчителі в «Школі дружби», й повинні пояснити дітям, як потоваришувати одне з одним.

Наприклад: щоб потоваришувати з хлопчиками й дівчатками, потрібно частіше цікавитися їхніми справами.

Заняття 2. Ознайомлення з природою

Тема. Спостереження за кущем бузку

Мета: поглибити знання дітей про бузок; вчити розпізнавати кущ серед інших кущів, називати особливості підземної та наземної будови; розвивати спостережливість, зв’язне мовлення; виховувати естетичні почуття, бережливе ставлення до природи.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

Звичайна собі мить. Звичайна хата з комином.

На росах і дощах настояний бузок.

Оця реальна мить вже завтра буде спомином,

А післязавтра — казкою казок.

(Л. Костенко)

Бесіда

— Про який кущ ідеться?

— Якого кольору бувають квіти бузку?

— Які вони за розміром?

— Як вони пахнуть?

— Розгляньмо будову куща. Чи є у нього стовбур?

— А які гілочки?

— Що є в куща під землею?

— Чи можна ламати гілочки з цвітом і ставити у воду?

— Де ви бачили кущі бузку?

— Чому люди їх часто саджають?

— Чи можна ламати квіти бузку з гілочками?

Розповідь

Бузок — це густий чагарник із великими кетягами ясно- лілових, фіолетових або білих дуже запашних квітів. Квітки дрібні, їх багато, вони утворюють китиці. У народі бузок ще називають без. Квітки використовують у парфумерній промисловості. Листя широко використовується у фармації.

Розвиток мовлення

Складання розповіді про квітучий кущ бузку.

Складання описової розповіді про квітучі дерева з використанням порівнянь (туман, дим, піна, біле море, молоко, сніг, паморозь).

Чмир О.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *