15.05.2020 Логопедична “А” (Ромашка) (Вихователі Лось Н.І., Чмир О.В.)

Заняття 1. Художня література

Тема. Читання оповідань В. Сухомлинського

«Без Батьківщини життя не життя»

Мета: продовжувати вчити дітей емоційно сприймати зміст художнього твору; усвідомлювати значення художніх засобів (порівнянь, епітетів), відтворювати їх у своєму мовленні; збагачувати і розширювати знання дітей про життя птахів; виховувати інтерес і любов до української природи.

Матеріал: ілюстрації на тему «Весна», «Птахи прилетіли».

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1. Організаційний момент

Вихователь пропонує дітям відгадати загадку.

Пташка ця швидка, моторна,

Знизу біла, зверху чорна,

Хвостик – ріжки, крильця гострі.

Ід віконцем хатку мостить.(Ластівка)

  1. Читання оповідання В. Сухомлинського

— Діти, в теплих краях, куди відлітають лелеки, їм живеться дуже комфортно, там для них всі умови: багато їжі, тепло. Але ж вони завжди повертаються до нас. Як ви вважаєте, чому? Я пропоную вам послухати оповідання В. Сухомлинського.

БЕЗ БАТЬКІВЩИНИ ЖИТТЯ НЕ ЖИТТЯ

Журавлик народився на березі великого озера. Підріс, полюбив рідну землю. Але наближалася зима. Журавлик пристав до зграї

інших журавлів і полетів далеко на південь. Там вічне літо, теплі води, яскраве сонце. У лісах зелені, сині, голубі папуги співають.

А наш Журавлик прилетів, роздивився навколо і засумував. Ніщо його не радує — ані пташині пісні, ані привітне сонце.

Ось одного разу підлетів до Журавлика Голубий Папуга і запитав:

— Чого сумуєш? Чом гнізда не мостиш, немовлят не виводиш?

Мовчить Журавлик, нічого не відповідає, тільки на північ поглядає.

Раптом насторожився, прислухаючись до чогось. Здалеку долинув журавлиний клич:

— Час у дорогу!

Змахнув Журавлик крилами.

— Куди ж ти летиш? — здивувався Папуга. — Адже там холодно. Поживеш кілька місяців та й знову до нас повернешся. І що там гарного на твоїй холодній півночі?

— А хороше те, що я там народився, — відповів Журавлик. — Там моя батьківщина. А без батьківщини життя не життя.

Сказав це Журавлик і полетів наздоганяти своїх товаришів.

  1. Бесіда за змістом оповідання

— Чому Журавлик не захотів лишатися в теплих краях?

— Що для нього означає батьківщина?

— Як ви розумієте вислів: «Без батьківщини життя не життя»?

  1. Підсумок

— Чи сподобалося вам заняття?

— Хто написав ці оповідання?

— Чому в Україну повертаються лелеки?

Заняття 2. Ліплення

Тема. Хлопчик

Завдання: формувати уміння ліпити фігуру комбінованим способом, правильно передавати пропорції тіла людини, закріплювати постать на підставці. Виховувати наполегливість у роботі.

Матеріал: скульптури малих форм, ілюстрації, на яких зображено людину в русі; глина, стеки, підкладки для ліплення.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Розглянути скульптуру, звернути увагу дітей на положення тулуба, рук, ніг. Показати послідовність ліплення хлопчика. Тулуб і ноги слід ліпити з цілого шматка глини, розкачаного до потрібної довжини і ширини. Важливо правильно визначити пропорції: верхня частина буде тулубом, а нижню частину шматка глини, де мають бути ноги, слід розділити стекою пополам. Голову і руки ліплять з інших частин глини, потім з’єднуються з тулубом і міцно закріплюються.

На місцях, де будуть прикріплені голова і руки, стекою робляться заглибини. В них вставляється трохи відтягнута від заготовок глина, притискується і згладжується. Стекою позначаються очі, ніс, рот.

Чмир О.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *