29.04.2020 Логопедична “А” група (Ромашка) (Вчитель-логопед Костюченко Н.О.)
Тема: Звук та літера Р. Гостинна казка. Утворення прикметників вищого і найвищого ступенів порівняння.
Мета: Закріпити вимову звука «р» ізольовано та в словах у різних позиціях; учити викладати слова з літерою Р , утворювати прикметники порівняльного ступеня; вчити дітей застосовувати знання у практичній діяльності; розвивати координацію рухів, загальну моторику; виховувати інтерес до
Хід.
- Діти з книги зникли всі казкові герої.
- Допоможіть з’ясувати, з яких казок ці персонажі?
- Зайчик – ( «Рукавичка», «Заяча хатинка», «Коза-дереза» )
- Лисичка – ( «Півник і котик», «Лисичка та Журавель» )
- Вовк – ( «Червона Шапочка», «Троє поросят», «Лисиця та Вовк» )
- Ведмідь – ( «Маша та ведмідь», «Три ведмеді», «Рукавичка» )
- Дівчинка – ( «Мороз Іванович», «Червона Шапочка», «Гуси-Лебеді» ).
- Спробуйте показати характери та звички казкових персонажів ( вчити користуватися власною мімікою).
- А тепер спробуйте гарчати як вовк. (Гр-р-р-р-р). Що це за звук? (робимо характеристику звуку)
- Прочитати вірш:
Я зараз з літерою Р один
Перелічу всіх тварин:
Риба, тигр, верблюд, борсук
Рак з клешнями замість рук,
Рись, рисак і кенгуру,
Кріт до себе ліз в нору,
Нерпа і жирафа гарна,
Зебра, морж, корова, сарна,
Ще черепаха, носоріг,
Більш пригадати я не зміг.
- А ви полічили всіх тварин? Назвіть всіх тварин яких запам’ятали. Який звук є у всіх назвах тварин?
- Ознайомлення з літерою Р. ( обстеження літери: кількість елементів, на що схожа? )
- Знаходження всіх літер Р на папері
- Читання назв казок та персонажів: «Буратіно», «Ріпка», «Троє поросят», Русалка, рак, черепаха тощо.
- Д/гро «Люстерко»
Я вам, як люстерку, називаю слова, а ви додайте до них – най-.
Високий – найвищий, гарний – найгарніший, сильний – найсильніший, сміливий, добрий, хитрий, уважний, спритний, розумний.
- Складання речень зі словами які щойно утворили
( Рись найспритніша тварина. )
- Підсумок.