22.04.2020 Логопедична “А” (Ромашка) (Вихователі Чмир О.В., Лось Н.І.)

Тема: «Властивості води. Кругообіг води в природі»

Мета:

збагачувати уявлення дітей про воду, як об’єкт неживої природи, учити дітей розрізняти стани та властивості води, розуміти зв’язок стану води з температурою повітря, дати поняття про кругообіг води в природі; закріпити знання дітей про Землю як планету Сонячної системи; вправляти дітей у розв’язанні простих математичних завдань, формувати здатність до логічного мислення; уточнити уявлення дітей про роль та значення води для життя людей, рослин та тварин учити дітей дотримуватись правил природокористування; формувати вміння розповідати про результати своїх спостережень, підтримувати бесіду; учити дітей помічати красиве, естетично-привабливе в природі найближчого оточення; розвивати вміння виконувати сюжетну аплікацію; учити дітей досліджувати та обстежувати  об’єкти неживої природи в найближчому оточенні; вдаватися до простих асоціативних зв’язків, розмірковувати та обґрунтовувати хід своїх міркувань; удосконалювати дрібну моторику, виховувати інтерес малят до виконання ігрових вправ, що імітують рухи в природі; формувати вміння емоційно реагувати на природні об’єкти, отримувати позитивні враження від спостережень за ними; сприяти емоційному розвитку дитини, розвивати вміння прислухатися до свого внутрішнього стану, почуттів;

 

Матеріал:

відеозаписи «Зворотній відлік», «Земля»; сигнальні картки синього та зеленого кольору; предметні картинки із зображенням об’єктів живої та неживої природи; хмаринка з поролону, тепла вода, макет земної поверхні з поролону; плакат «Кругообіг води в природі»,  наклейки у вигляді крапель і стрілок; пробірки позначені цифрами від 1 до 5; площинні фігури у вигляді хмаринок, знаки «>», «<», «=»; пластикові стакани; вода, лід, фарба, цукор, ароматизатор, гумова рукавичка, серветки; медалі у вигляді крапель.

 


Хід діяльності

І. Вступна бесіда:

– Доброго ранку, діти. Сьогодні особливий день, до нас завітали гості, Давайте привітаємо їх, і подаруємо їм частинку свого тепла!

 

  1. Психогімнастика:

Мета: сприяти емоційному розвитку дитини, розвивати вміння прислухатися до свого внутрішнього стану, почуттів;

 

Я бажаю щастя, щастя всім на світі,

Я люблю природу, я люблю людей,

Хочу я, щоб мир був на усій планеті,

Хочу я, щоб дім мій повен був гостей!

  1. Сюрпризний момент:

– Діти, а зараз нас чекає фантастична пригода, варто лише нам зробити зворотній відлік від 10 до 1. Усі готові, починаймо!

Д/г «Зворотній відлік»

Мета: закріпити вміння дітей рахувати у зворотньому порядку.

 

  1. Перегляд фільму про планету «Земля».

4.Бесіда на тему «Блакитна планета»

 

  • Хто з вас здогадався, що ми зараз побачили на екрані? (Так, це наша планета.)

Як вона називається? (Земля)

Вихователь показує дітям глобус.

  • Яку геометричну фігуру вам нагадує форма нашої планети (Куля).
  • А які ще геометричні фігури ви знаєте? (відповіді дітей)

 

  1. Д/г: « Назви геометричну фігуру»

Мета:

  • Під час перегляду фільму ми мали змогу милуватися красою нашої планети.
  • Чи здалася вона і вам такою гарною? Чому?
  • Яки розумієте вислів «Блакитна планета»
  • Чому так називають планету Земля?
  • То може варто було назвати її по-іншому?
  • Як би ви назвали нашу планету?

 

  1. Д/г: «Вода потрібна всім»

Мета: формувати уявлення про роль та цінність води в природі для всього живого, поповнювати словниковий запас дітей словами-діями.

Вода потрібна людям, щоб… (пити, вмиватися, митися, готувати їжу, мити овочі, фрукти, різні речі, прати одяг, тощо).

Вода потрібна рослинам, щоб … (рости, жити).

Вода потрібна тваринам, щоб… ( пити, купатися).

 

Вода – це моря, ріки, озера, ставки. Без води неможливе життя людей, рослин і тварин. Тому воду потрібно цінувати і вона розкриє вам про себе усі секрети.

То ж сьогодні наша група перетвориться на наукову лабораторію, ну а ви –  на справжніх дослідників-науковців.

 

ІІ . Основна частина:

– Діти, на початку нашої зустрічі ви сказали, одне одному, як ви любите природу. А що, таке природа? (Відповіді дітей)

 

  1. Д/г «Жива та нежива природа»

Мета: закріпити знання дітей про живу та неживу природу,

Матеріали:демонстраційний матеріал, сигнальні картки зеленого та синього кольору.

– Так, діти вода, це нежива природа, але вона дуже неспокійна, вона любить подорожувати. Про неї, навіть, говорять, що вона може йти. Діти, що йде за вікном?

 

  1. Пальчикова гра: «Дощик»

Краплі перші впали,  (Злегка постукати двома пальцями кожної руки по столу)

Павуків перелякали. (Внутрішня сторона долоні опущена вниз; пальці злегка зігнути і, перебираючи ними,показати, як розбігаються павуки)

Дощик стукотить сильніше, (Постукати по столу всіма пальцями обох рук)

Пташки розлетілися хуткіше (Схрестивши руки, долоні з’єднати тильною стороною;  махати пальцями, стислими разом).

Дощ полив як з відра, (Сильніше постукати по столу всіма пальцями обох рук)

Розбіглася дітвора. (Вказівний і середній пальці обох рук бігають по столу,  зображуючи чоловічків; інші пальці притиснуті до долоні).

В небі блискавка блискає, (Намалювати пальцем у повітрі блискавку)

Грім все небо крає. (Барабанити кулаками, а потім поплескати в долоні)

Ну а потім з хмари сонце  (Підняти обидві руки вгору з розімкненими пальцями)

Знов подивиться нам у віконце!

.

 

  1. Д/г «Кругообіг води в природі»

Мета: ознайомити дітей з кругообігом води в природі та явищами неживої природи.

Вихователь за допомогою теплої води, макету земної поверхні і хмаринки з поролону, показує дітям випаровування води, утворення хмар, опади, просочування води у ґрунтові води.

 

 

  1. Індивідуальна робота: «Створи карту для краплинки»

(робота в парі)

Мета: закріпити знання дітей про кругообіг води в природі,

Діти на плакаті наклеюють краплі і стрілочки, закріплюючи послідовність кругообігу води в природі.

 

  1. Індивідуальна робота з математики:

 

Д/г- «Відшукай загублену пробірку»

Мета: закріпити знання дітей про цифровий ряд у межах 5 та вміння знаходити пропущену цифру.

 

Д/г – « Весела задачка»

Мета: розвязувати елементарні задачі на додавання.

 

З хмарки  раптом крапля впала,

На гостину забажала.

Дві кричать за нею : «Стій!

Забувати нас не смій!»

Скільки крапель пропало,

З неба сірого упало?

 

Д/г – «Що де знаходиться?»

Мета: формувати просторові уявлення, уміння орієнтуватися в просторі.

 

 

– Яка геометрична фігура знаходиться у правому верхньому кутку?

– Де знаходиться зелений трикутник?

– Де знаходяться прямокутники?

– Які геометричні фігури знаходяться у правому нижньому кутку?

– Скільки геометричних фігур на схемі

 

Д/г – «Порівняй хмаринки»

Мета: закріпити порівнювання груп предметів за допомогою знаків «>», «<», «=».

 

Д/г – «Виміряй і скажи»

Мета: Вчити дітей визначати об’єм ємності за допомогою умовної мірки.

 

 

  1. Фізкультхвилинка: « Подорож краплинок»

 

  • Діти, давайте з вами пограємо в гру. Я буду – мама Хмаринка, а ви мої діти Краплинки.

Підбігли до мене мої дітки, Краплинки. Ось яка Хмаринка стала велика! Раптом подув сильний вітер і Краплинки опинилися на землі, затихли, але їм стало сумно поодинці  і зібралися вони спочатку у маленькі струмочки, стрілися струмочки і стали великою рікою . Пливли краплинки по великій річці і потрапили в океан. І раптом згадали краплинки, що мама Хмаринка наказала їм повернутися додому. А тут якраз пригріло сонечко, краплинки стали легкими-легкими і почали підніматися до своєї мами Хмаринки. Усі Краплинки випарувалися під промінцями сонця і повернулися до своєї матусі Хмаринки.

 

  1. Дослідницька робота з водою: «Властивості води»

 

Дослід 1

У кожної дитини прозора склянка. Вихователь наливає води у склянку, кухоль, та гумову рукавицю.

Висновок: Вода рідка, не має форми, приймає форму ємності у яку вона налита.

 

Дослід 2

Вихователь пропонує понюхати чисту воду та з ароматизатором.

Висновок: Вода не має запаху.

 

Дослід 3.

Вихователь пропонує спробувати на смак чисту, солодку та підсолену воду.

Висновок: чиста вода не має смаку, але у ній розчиняються різні речовини.

 

Дослід 4.

Вихователь пропонує зафарбувати воду за допомогою зеленки та порівняти її прозорість з чистою водою.

Висновок: Чиста вода прозора, приймає колір речовини, яку у неї додають.

 

Дослід №5

Вихователь пропонує потримати у руках шматочок льоду, доки лід не почне танути.

Висновок: Вода буває твердою і рідкою.

 

ІІІ. Підсумки розвивально-ігрової діяльності:

Ось і розкрила вам вода усі свої секрети. А що ж вона розповіла про себе? (Відповіді дітей)

 

А вода це справжнє диво!

Як прожити без води?

З нею ми завжди щасливі

З нею в нас нема біди.

Є вода — ростуть рослини:

Ліс, сади, рясні поля.

Це чудово для людини

І радіє вся Земля.

Кругообіг повсякчасно

На Землі вода веде.

Тож з водою всім прекрасно

І біди нема ніде!

 

  • Діти, за вашу старанність та допитливість, вода подарувала вам на згадку свої крапельки. (Нагородження дітей)

Конспект заняття з навчання грамоти «Подорож в країну грамоти» для старшого дошкільного віку.

  1. Спрямованість змісту: Навчання грамоти

Вікова група: Старший дошкільний вік

Тема: «Подорож в країну грамоти»

Мета: Закріпити з чого складається мова, речення, слово, склад. Закріпити вивчені букви. Тренувати в умінні складати з букв склади, ділити слова на склади, виділяти голосні і приголосні звуки, читати склади, знаходити перший і останній звуки в словах, по першим і останнім звукам читати слова. За допомогою словесних ігор розвивати фонематичний слух, мислення, винахідливість, швидкість реакції. Закріплювати вміння робити звуковий аналіз слів, складати з букв слова і складати речення по схемі. Тренувати в умінні узгоджувати прикметники з іменниками.

Тип: Фронтальне заняття

Вид: Тематичне

Обладнання: М’яч, олівці, аркуші, картки з буквами, картинки, картки зі словами, кольорові картки зі складами

Хід заняття

  1. Діти давайте з вами закриємо очі, я сьогодні чарівниця, у мене є чарівна паличка, за її допомогою я перенесу вас в країну грамоти. Підійдіть до мене, зробіть коло – сонечко, підтягніть ручки один до одного – це сонячні промінчики і посміхніться. Опустіть руки і …

 

  1. Давайте з вами згадаємо:

– З чого складається наша мова (з речення)

– З чого складаються речення (з слів)

– З чого складаються слова (з складів)

– З чого складаються склади (з букв)

 

  1. Що я взяла зараз в руки? (М’яч). М’яч – це слово або речення? (Слово). А складіть з слова м’яч речення. (Мама купила мені м’яч). А давайте порахуємо, скільки слів в цьому реченні? (4)

 

  1. А давайте напишемо наші речення графічно. Сідайте за столи, у вас олівець і листочок |_ _ _ _.

А тепер навпаки. Склади будь-яке речення по схемі |_ _.    |_ _ _.

За правильну відповідь ви отримуєте букви: А, О, І, Е, У М, П, Р, С, Т.

А скажіть, які букви бувають: (голосні і приголосні)

А тепер ви по черзі називаєте свою букву і виходите. Але тільки голосні будуть ставати в один ряд, а приголосні в інший ряд.

  1. Ми складемо з букв склади.

а) Виходить буква П і буква А. Давайте прочитаємо (ПА). А тепер продовж склад: ПАПА, ПАЛИЦЯ, ПАРТА, ПАСТА. Прочитаємо навпаки (АП)

б) Виходить буква М і буква І. Прочитаємо (МІ). Продовжимо склад: МИР, МИШКА, МИСКА.

 

  1. Спасибі, віддаємо букви і сідаємо на стільці.

а) Завдання – назви слово і виділи перший звук в слові (по картинках)

б) Завдання – назви слово і виділи останній звук в слові (по картинках)

в) Завдання – за першими звуками прочитай слово (за картинками)

г) Завдання – за останніми звукам прочитай слово (за картинками)

д) Ви повинні почути, де знаходиться звук «Л» (На початку слова, в кінці або в середині)

Отже, я називаю слова: цибуля, стілець, кінь, молоко, молоток, стіл, колобок, лопата, сокіл, лось, соловей, місяць, велосипед, лампа.

е) Останнє завдання. Визнач скільки в слові складів. Згадуємо МА-МА (2 склади), ПІ-ЛА, КО-РО-ВА, МИ-ЛО, ЛУК, СОК, МО-ЛО-КО, МО-РЕ.

 

  1. А зараз ми відпочинимо і знову гру почнемо, встаємо:

Раз – піднятися, потягнутися.

Два – зігнутися, розігнутися.

Три – в долоні три хлопка.

Головою три кивка.

На чотири – ноги ширше.

П’ять руками помахати.

Шість – на стільчик знову сісти.

 

  1. Зробимо звуковий аналіз слів. Я називаю слово, а ви викладаєте графічно.

повторимо:

покажіть голосний звук ∙

покажіть твердий приголосний звук –

покажіть м’який приголосний звук =

Викладаємо зліва на право, правою рукою: СОКМИШАПІРРІКА.

 

  1. Літери переплуталися.

У вас картки зі словами. Але букви в них переплуталися. Під літерами стоять цифри. Потрібно написати олівцем букви по порядку, починаючи з 1 і прочитати слово, яке вийшло: ШАР, СОК, РОТ, МИР, ПІР, СИР, ЛАК, ЯНА, АНЯ, ОЛЯ. ( Л2 О1 Я3 – ОЛЯ і т.д.)

 

  1. Пограємо. Ставайте в коло. Я маленька дитина, погано вимовляю звуки. Ви повинні мене виправити.

– Мама поклала в тарілку манну каску (кашку).

– Пожежний взяв кашку (каску).

– В Новий Рік я одягну машку (маску).

– Будівельник будує басню (башню).

– Кішку звуть Мулка (Мурка).

– Коля їсть суп ножкою (ложкою).

 

  1. І знову пограємо в м’яч. Я кидаю м’яч і кажу слово прикметник, ви мені повертаєте м’яч і говорите слово іменник.

– Красива (лялька …) – солодка (цукерка …)

– М’яка (подушка …) – гіркий (перець ….)

– Смачний (торт …) – солоний (огірок …)

– Важка (сумка …) – кисла (капуста …)

– Червона (троянда …) – брудна (посуд …)

 

  1. У коробочці кольорові картки, на них написані склади. Візьміть будь-яку картку. Завдання таке:

– Знайди другу картку за кольором.

– З’єднайте дві картки за кольором і

– Прочитайте слово.

КО ЗА   СА ЛО   ВА ЗА    ПО ЛЕ   МИ ЛО

 

  1. Релаксація «Чарівний сон»

Вії опускаються.

Очі закриваються.

Ми спокійно відпочиваємо.

Сном чарівним засипаємо.

Дихається легко і рівно.

Наші руки відпочивають.

Наші ноги відпочивають.

Відпочивають, засипають.

Шия не напружена.

І розслаблене все тіло.

Гріє сонечко для нас.

Руки теплі у нас,

Ноги теплі у нас.

Губи теплі і рожеві,

І зовсім не втомлені.

Губи трохи відкриваються.

Все чудово розслабляється.

Нам зрозуміло, що таке

Стан спокою.

 

Ми спокійно відпочивали.

Сном чарівним засинали.

Добре нам відпочивати,

Але пора вже нам вставати.

Міцно кулачки стискаємо

Їх вище піднімаємо.

Потягнутися! Посміхнутися!

Всім відкрити очі і встати!

 

  1. Наше заняття підійшло до кінця. Ви сьогодні молодці, позаймались від душі.

Лось Н.І.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *