15.04.2020 ІІ молодша “А” (Фіалка) (Вихователі Сівер Л.Г., Ілляшенко Т.П.)
- Розвиток мовлення
Свято Великодня
Мета: ознайомити дітей зі святом Великодня, дати уявлення про те, як люди готуються до цього свята; розвивати бажання брати активну участь у підготовці до свята; виховувати інтерес до народних традицій.
Матеріал: кошик із крашанками й писанками.
Хід заняття
Читання вірша.
Як весні раділа
Кожна людська хата, –
До людей зближались
Великодні свята.
Готувались люди –
І дорослі, й діти.
Як же то найкраще
Їх собі зустріти.
С. Кузьменко
Розглядання писанок, розповідь про підготовку до свята.
- А знаєте, діти, що яєчко не завжди було таким писаним. Ось послухайте історію, що відбувалося з яєчком.
«Жила в Наталі курочка Рябенька. Якось весняним днем дарувала вона Наталочці яєчко, біленьке та гладеньке. Поклала дівчинка яєчко до кошика і говорить: «Гарна буде в мене писанка». Почуло ці слова яєчко, злякалося викотилося з кошика й покотилося до садочка. Котиться яєчко по травичці, а назустріч йому – інше яєчко, тільки воно не біле, а різнобарвне. Здивувалося Наталчине яєчко: «Яйце ти чи ні?» – запитує. «Звісно яйце, так ще й писанка, ось як красиво розписала мене Марійка». «А навіщо?» – поцікавилося Наталчине яєчко. «Так на свято Великодня! – відповіла писанка. – А ти чому у святкове вбрання не вдягаєшся?» «Ой, і справді, – подумало Наталчине яєчко, – я теж хочу стати таким же гарним».
Повернулося воно додому, у свій кошик.
Вранці подивилася Наталя в кошик – лежить яєчко. Зраділа вона, взяла фарби, пензлик і почала розписувати яєчко: малювала сонечко, травичку, квіточки. Зраділо яєчко, дуже сподобалося йому святкове вбрання. «Тепер і я – писанка!», – промовило воно.
Розповіді дітей «Як ми готуємось до свята».
Підсумок
- До якого свята готуються люди?
- Що вони розмальовують?
15.04.2020, 2 мол. гр. «Фіалка», Сівер Л.Г.
- Аплікація
Писанка
Мета: учити дітей елементарних прийомів композиції під час викладання візерунку, що складається з елементів різної форми та величини, наклеювати їх на площинне зображення; розвивати почуття ритму та кольору; виховувати любов до народних свят, повагу до традицій.
Матеріал: основа для писанки з паперу, різнокольорові деталі (кружечки, квіточки, смужки), клей, пензлі, клейонка, серветка, готовий зразок, кошик з писанкою та паскою.
Хід заняття
Вихователь
Весні радіє кожна людська хата,
Бо вона зближає їх з Великоднім святом.
- Саме весною люди чекають на радісне весняне свято Великодня.
- Люди готувалися до святкування Великодня заздалегідь. Вони прибирали домівку, пекли куличі, розписували яєчка, перетворюючи їх на писанки. Писанками вітали один одного зі святом Великодня, даруючи їх.
Діти розглядають зразок аплікації.
- Що зображено на писанці вгорі? (Кружечки жовтого кольору)
- Кружечки нагадують нам про сонечко.
- Що зображено на писанці внизу? (Синя смужка)
- Синя смужка нагадує нам про чисту водичку.
- Що зображено посередині писанки? (Квіти)
- Квіти нагадують нам про прихід Весни.
- Беремо жовті кружечки і викладаємо на верхній частині яєчка. Внизу покладемо синю смужечку, а посередині – яскраві квіти. Тепер беремо кожен елемент, намазуємо його клеєм на клейонці та наклеюємо на місце змащеною стороною, притискаючи пальчиками. Зайвий клей знімаємо серветкою.
Самостійна робота дітей.
Багато писанок маємо,
Великдень зустрічаємо.
Підсумок
– Що ми прикрашали?
Сівер Л.Г.