09.04.2020 Логопедична “А” група (Ромашка) (Вчитель-логопед Костюченко Н.О.)
Фронтальне заняття.
Тема: Звук та літера Ч. Обереги рідного краю. Вживання іменників в орудному відмінку.
Мета: познайомити зі звуком «ч» та його буквений символ; вчити вживати іменники в орудному відмінку, утворювати слова за першим складом; розширювати уявлення про суттєві ознаки й особливості оберегів; розвивати дрібну моторику м’язів рук, дикцію, зв’язне мовлення; виховувати повагу до традицій рідного краю.
Хід.
- – З давних давен в українського народу була традиція оберігати своє житло від злого. Виготовляли різні обереги. (показ оберегів).
Роблячи обереги використовували: віночок, духмяні трави, маківку, насіння, квасоля, різноманітні зернята, часник тощо.
- Який перший звук в слові часник? Разом з дітьми робимо характеристику звука.
- Подивіться на літеру ч . На що вона схожа?
Буква Ч, немов стілець,
Догори лиш ніжка.
Навіть з цифрою «чотири»
Буква схожа трішки.
- Д/г «Піймай дієслова».
- Коли почуєте дієслова в яких є звук «ч» викладаєте на столі фішечку, після гри ми їх порахуємо, а відповідь викладаємо відповідною цифрою.
( читає, літає, чистить, чекає, бігає, чорніє, чекає, сидить, спить, чинить, червоніє, тощо ).
- Читання складів: ча, чо, чи, че, чу, ач, уч, еч, оч, ич.
- Придумайте слова на склади: ча, чо, уч, чу, чи. (виграє той хто придумав більше слів).
- Д/г «Я задоволений (ким? чим?)
Перед дітьми розложені картинки : стрічка, черевики, чоловік, чашка, черешня, сорочка, рушничок, калач, віночок, дівчина, тощо. І пропоную утворити іменники в орудному відмінку ( я задоволений стрічкою, черевиками ).
- Повторити скоромовку:
Червона перлина борщ переперчила.
- Сьогодні ми будемо робить обереги, на літері Ч викладаємо з насіння оберіг.
- Підсумок заняття.