08.04.2020 ІІ молодша “В” (Горішок) (Вихователі Рябко Т.М., Красножон Т.В.)
Заняття Малювання
Тема. Шпаківня
Мета: учити дітей малювати предмети, що складаються з частин прямокутних, круглих та трикутних форм; учити розміщувати зображення посередині аркуша; закріплювати вміння зафарбовувати площину кольоровими олівцями; розвивати чуття кольору, увагу; виховувати любов до рідної природи, турботливе ставлення до птахів.
Попередня робота: спостереження за птахами, за їх домівками; розглядання ілюстрації із зображенням шпаківень.
Матеріал: ілюстрації; аркуш паперу формату А4; кольорові олівці.
Хід заняття
І. Організаційний момент
Вихователь запрошує дітей послухати голосний спів пташок за вікном.
-Чому так голосно співають пташки?
-Чи так було взимку? Чому?
-Так, діти, багато пташок повернулося навесні із теплих країв до рідного дому, до своїх осель.
Вихователь звертає увагу дітей на природу за вікном, пропонує привітатися з сонечком, небом, пташками, деревами.
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, в небі пташки!
Доброго ранку, маленькі берізки!
Я вас вітаю, люблю, пізнаю-
Бо живемо ми в одному краю!
Психогімнастика «Я – пташка»
-Я – пташка, мої руки – це крила пташки. Я лечу над землею, мені приємно кружляти в повітрі серед інших пташок. Я опускаюся на землю, сідаю на гілочку дерева. Вона гойдає мене разом з вітром. Я радію теплому сонечку, грайливому вітерцю, рідній землі.
ІІ. Мотивація
-Ви бачили будиночок, де мешкатимуть шпаки?
-Хто їх майструє?
-Послухайте вірша.
А МИ ШПАКІВНІ БУДУВАЛИ
А ми шпаківні будували…
Як розпускалися садки,
До нас весною завітали
Веселі наші співаки.
І ціле літо, ціле літо
Вони співали нам пісні.
Повиростали їхні діти,
Такі ж співучо-голосні. (Грицько Бойко)
Бесіда: -Що будували діти?
-Коли вони будували шпаківні?
-Хто до них завітав навесні?
-Що робили птахи ціле літо?
-Хто виріс у пташок?
-Якими були діти шпаків?
-Ви хочете, щоб шпаки співали нам під вікнами ціле літо?
Намалюймо шпаківні, щоб ви могли показати їх своїм татам, дідусям та разом з ними збудувати шпаківні.
-Ще не всі птахи повернулися з теплих країн. Вони повернуться додому, а на них чекають затишні красиві оселі – шпаківні.
ІІІ. Продуктивна діяльність
-Ходімо до нашої художньої майстерні, де все приготовлено для малювання. Підготуймо пальчики для малювання.
Пальчикова вправа «Моя сімейка»
Перший пальчик – наш дідусь,
Другий – то бабуся,
Третій пальчик – наш татусь,
А четвертий – то матуся,
А мізинчик – наш малюк,
Він сховався тут.
(Показують на пальчик та промовляють:
«Перший пальчик…», потім загинають кожен пальчик.)
- Чим ми будемо сьогодні малювати?
У коробці спочивають
Спритні хлопці-молодці
Убрання барвисте мають
І загострені кінці.
На папері слід лишають
Гостроносі…(олівці).
-Ось наші чарівні олівці. Якого вони кольору?
-Що вам відомо про олівець?
-Так. У олівця є носик, що вміє малювати. Він одягнений у дерев’яне платтячко, а під ним кольоровий грифель, захований усередині.
-Погляньте на малюнок шпаківні. Що є у шпаківні?
-Так, прямокутний будиночок, трикутний дах, круглий отвір – двері (віконце) для пташки.
Зафарбовуємо намальовані форми штрихами в одному напрямку і намагаємося не виходити за межі контуру.
Допомагаємо за потреби, підбадьорюємо, спонукаємо до мовленнєвого спілкування, проявів творчості, активності.
ІV.Підсумок
Хвалимо дітей за правильне розміщення, акуратність штрихування, вибір кольорів.
Вихователь: Рябко Т.М.