31.03.2020 Логопедична “Б” група (Дзвіночок) (Вихователі Плохотникова Г.М., Сахно А.В.)

Тема дня:  Планета Земля – Наш спільний дім.

Підготовка до навчання грамоти.

Тема: Наголос. Звукосполучення [шч]. Літери Щщ.

Мета: коректувати знання дітей про наголос, наголошений склад; розвивати фонематичний слух, закріпити знання про звукосполучення [шч], виокремлювати звукосполучення, що повторюється, добирати слова із заданим звукосполученням; познайомити з літерами Щщ як письмовим позначенням звукосполучення [шч], навчити записувати друковані літери за зразком; учити розуміти навчальне завдання, виконувати його самостійно, формувати навички самоконтролю та самооцінки.

Обладнання: предметні картинки: замок на двері, замок (будівля), плакати (дівчинка плаче), дорога в степу, дорога машина, берёза на березі річки; предметні картинки до гри «Чарівний мішечок» (щука, горщик, плащ, кущ.); звукові маляти  (для звукового аналізу); друкована літера Щ, друкований зошит «Колосвіт» с.31, кольорові олівці, ручка.

 

Хід заняття

  1. Організаційний момент.

Чим займалися на минулому занятті?

Що було легким, складним?

Хто самостійно роздивлявся зошит удома?

Чого б хотілося навчитися сьогодні на занятті?

  1. Основна частина.
  2. Наголос.

На минулому занятті ми вчилися визначати кількість складів у слові. Дещо раніше ми з вами навчалися визначати наголошений склад у слові. Хто пам’ятає, як можна визначити наголошений склад? (Потрібно вимовити слово з запитальною інтонацією, наприклад: Са-ша? Са-ша!)

Дорослий читає дітям вірші.

         «ЗамОк» та «зАмок»

Ось є замок кам’яний                    Там замок висить міцний. Неможливо в замку грати,  Бо замкнули в ньому ґрати. Відмикає страж замок, Напраляє в замок крок… Знай-бо істину таку:                   В замку двері на замку!

 

«ПлАкати» та «плакАти»

Ми малюємо плака’ти.

Десь ідеї треба брати.

Пла’кати не гоже —

Це не допоможе.

Пла’кати не буду,

Бо ж усе здобуду!

Тож мерщій вже пензля брати,

Щоб плака” ти малювати!

«БерЕза» та «на бЕрезі»

На березі, на березі

Заплакала берізка.

З берези, що на березі

Зберу прозорі слізки.

Березі, що на березі,

Уклін від нас глибокий. Збираємо у березні

Солодкий сік щороку.

              «ДорОга» та «дорогА»

Дорогу машину               Купила мама сину.         Провела в дорогу                 Від свого порогу…          Дорога, що у спальні,          Веде в країни дальні:            Повз шафу, попід ліжком    Стільці обходить нишком.   Дорога машина                 Була в малого сина.               За ліжко зачепилась —            В аварії розбилась!          Друже, плакати не слід:            В спальні краще… самоскид!

Дорослий показує предметні картинки: замок на двері, замок (будівля), плакати (дівчинка плаче), дорога в степу, дорога машина, берёза на березі річки.

Дорослий підводить дітей до висновку; зміна місця наголосу може змінити значення слова.

  1. Гра «Чарівний мішечок»

Дорослий дістає предметні картинки, пропонує назвати словом, визначити звукосполучення, що повторюється в кожному слові. Разом із дітьми підсумовує: у всіх словах — назвах предметів вимовляємо та чуємо звукосполучення [шч].

Дорослий просить вимовити звукосполучення [шч] — сполучення приголосних звуків та визначає разом із дітьми твердість вимови, пропонує обрати картку з зображенням двох звукових маляток, які допоможуть запам’ятати як звучить звукосполучення .

Придумайте слова із звукосполученням [шч]

Фізкультхвилинка

  1. Знайомство з літерою Щ

Сполучення звуків [ш] та [ч] позначаються однією літерою Щ, разом із дітьми знаходить

літеру Щ

  • На що схожа літера Щ?

Букві Ща сказала Ша:

— Ти стрибаєш, як лоша.
Я на тебе дуже схожа,

Та стрибати так не можу…

— А причина тут проста:
Я — з хвостом,

Ти — без хвоста.

Ігор Січовик

 

 

Розкажіть про букву Ща! —                                  А вона така ж, як Ша,                                                  Тільки в неї, —                                                            Каже Костик,—                                                                Унизу праворуч хвостик.

Варвара Гринько

Розкладем чотири щітки:                                   Тата, мами, моя, Віти.                                                         От і вся наша сім’я:                                                                  З щіток склалась буква Щ.

Любов Андрієнко

 

Дорослий показує асоціативний образ букви та імітує обриси літери.

 

  1. Робота в зошиті.
  2. Зафарбуй букву сірим кольором.
  3. Підкресли букву Щ у віршику.
  4. Читання складів з Щ.
  5. Промовляння чистомовок з Ш та Щ.
  6. Написання букви Щ
  • Показ вихователя під рахунок
  • Обвезення букви пальчиком
  • Написання в повітрі під рахунок
  • Написання по пунктирах під рахунок
  • Самостійне написання.

3.Підсумок заняття

Що нового ви дізнались сьогодні?

Що було складним, а що легким?

Чого б хотіли навчитися краще?

 

Тема дня:  Планета Земля – Наш спільний дім.

Ліплення

Тема. Космічна тарілка

Мета: підтримувати в дітей інтерес до образотворчої діяльності; розвивати чуйність; розширювати й поглиблювати знання про космос і професію космонавта; розвивати в дітей кругозір; виховувати любов до своєї планети.

Обладнання: таблиця Сонячної системи, картинки із зображеннями космічної техніки, технологічна карта виготовлення космічної тарілки, набір пластиліну, набори стек, сірники або зубочистки, дощечка, вологі серветки.

Попередня робота. Бесіда про космос і космонавтів, про планети та їхнє розташування.

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1. Організаційний момент.
  2. Тематична ігротека

Дидактична гра «Космічний політ»

Дорослий вивішує перед дітьми таблицю Сонячної системи й розповідає про розташування планет. Потім запитує в одного з гравців: «Ти приземлився на своїй космічній тарілці між Венерою і Марсом. На яку планету ти потрапив?» (На Землю.) На четвертій планеті від Сонця відкрився луна-парк, куди тобі летіти? (На Марс.) Зустріч із інопланетянами відбудеться на першій планеті від Сонця. Це де? (На Меркурії.)

  1. Мотивація

Зростайте, діти, не баріться,                         Дивіться в небо на зірки.                      Науки непростої вчіться,                                   Відгадок прагніть нелегких.                          Хай вам щастить бувати всюди                             І здійснювати добрі мрії,                                        і, може, нас чекає чудо:                                Людина Всесвіт зрозуміє!

А як же можна зрозуміти космос без космічного транспорту? От ми його сьогодні і створимо! До справи!

  1. Розминка для рук і розуму «Планетарій»

Раз, два, три — ану, малята,                                      Треба ручки розім’яти.                                                Спритно пальці загинайте,                                                  Всі планети пригадайте!

Дорослий називає планети Сонячної системи, а діти загинають пальчики, наприклад: Меркурій — мізинчик лівої руки, Венера — безіменний палець лівої руки, Земля — середній палець лівої руки, Марс — вказівний палець лівої руки, Юпітер — великий палець лівої руки, Сатурн — великий палець правої руки, Уран — вказівний палець правої руки, Нептун — середній палець правої руки, Плутон — безіменний палець правої руки…

 

  1. Практична робота

Вихователь розповідає, показує, а діти одночасно повторюють.

Вихователь за необхідністю допомагає.

  1. Скачайте кульку завбільшки з персик.
  2. Розріжте її на три частини, як показано на малюнку.
  3. Вийміть середню частину, а верхню й нижню частини з’єднайте одну з одною.
  4. Розімніть вийняту частину та скачайте з неї ковбаску.
  5. Згорніть ковбаску в спіраль, намотавши її на палець.
  6. Насадіть на спіраль основу космічної тарілки.
  7. Прикрасьте тарілку на свій смак, приліпивши антени, крила, ілюмінатори, кнопки, сходинки, лампочки тощо.
  1. Підсумок заняття

Виставка та обговорення робіт

Вихователь Плохотникова Г.М.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *