28.05.2020 Середня “А” (Капітошка) (Вихователі Сахно Г.В., Лалетіна Л.М.)
Тема дня : «Літо прийшло – всім малятам радість принесло»
1 заняття Ознайомлення з природним довкіллям
Тема : На квітучій галявині
Мета : поглибити знання дітей про характерні особливості весни; вправляти в умінні спостерігати за об’єктами природи – золотистими кульбабами, комахами; милуватися природою – квітучою галявиною; формувати вміння визначати і називати основні частини рослин – стебло, листя, квітка; розвивати спостережливість, увагу; виховувати бережливе ставлення до квітів.
Обладнання: зображення галявини з квітучими кульбабами, картинки квітів, розрізані на кілька частин, аудіо запис «Звуки природи»
Хід заняття
І. Організаційний момент
Всі сідаємо тихо, діти,
Домовляємось не шуміти.
Голосно відповідати
І знання мерщій хапати.
Тож гаразд, часу не гаймо,
Заняття розпочинаймо.
ІІ. Ігровий момент
Діти підходять до квітучої галявини або розглядають зображення галявини з квітучими кульбабками.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Бесіда про весну, її характерні особливості.
IV. Вивчення нового матеріалу
Спостереження за кульбабами і бесіда
- Що ви бачите на цій квітучій галявині? Якого вона кольору?
- Яка її особливість?
Запропонувати понюхати квіти, обережно провести долонею по квітці. Яка квітка на дотик?
- Хто кружляє над кульбабками? Чому? (Жовтий пилок кульбабки служить для бджіл кормом)
- А чи знаєте ви, що кульбабки можуть передбачати погоду? Якщо вдень кульбаба закривається, значить, буде дощ.
Фізкультхвилинка
Наш муравлик рано встав – раз –два.
Своє ліжечко прибрав – раз –два.
Тоді став робить зарядку – раз – два.
Кожну вправу по порядку – раз – два.
Спершу лапки розминав
Разів десять присідав.
Порівняв собі він спинку
Піднімаючи травинку.
Потім вгору потягнувся
І до сонечка всміхнувся.
Розповідь вихователя про стадії росту кульбабки.
- У пору дозрівання насіння кульбаба викидає крихітні парашутики, її голівка стає пухнастою білою кулькою. Якщо сильно на неї подути, то насіння відривається і розлітається по всьому світу – ось тобі і кульбаба. А ще нещодавно вона була жовтою квіткою і в такій кількості заповнювала галявину, що все навколо здавалося золотим килимом. Підкреслити, що кульбабки рвати не можна, можна лише ніжно торкатися них.
Дидактична вправа «Що є у квітки?»
Вихователь показує квітку, а діти називають її частини.(стебло, коріння, листя, пелюстки, серединка).
Дидактична гра «Склади квітку»
Вихователь пропонує скласти з кількох частин квітку, впізнати її за зовнішнім виглядом і назвати.
IV. Підсумок
- Які квіти ростуть на галявині?
Вихователь : Сахно Г.В.