27.04.2020 Логопедична “Б” (Дзвіночок) (Вихователі Плохотникова Г.М., Сахно А.В.)
Тема дня: « Городні рослини, умови їх вирощування»
Заняття з розвитку мовлення
Тема: «Чарівна квітка»
Мета: Розвивати вміння дослухатись до звуковимови, приділяти увагу інтонаційній виразності висловлювань, граматичній правильності мовлення, спілкування в діалозі, добирати рими за допомогою кубиків рим, удосконалювати вміння користуватися порівняннями та лексичним багатством української мови. Розвивати творчу ініціативу, самостійність, гнучкість, оригінальність, творчу уяву. Розвивати в дітей мовленнєві взаємодії, спілкування за допомогою лінгвістичної та комунікабельної обізнаності, пам’ять, мислення. Виховувати культуру пізнавальної, ігрової, практичної діяльності, спілкування та слухання.
Хід заняття.
Перед тим як почати наше заняття, давайте привітаємось, станемо в коло, візьмемось за руки. Відчуйте тепло ваших рук.
Узялись ми всі за руки,
Веселіше стало нам,
Бо у групі всі ми друзі,
Посмішки даруєм вам!
Доброго ранку! Доброго дня!
Говорите ви, говорю і вам я
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну відому, в країну чудову
Що так нас чекає й збагачує мову.
Стук у двері, заходить хлопчик.
Привіт усім! Це я – ваш Артем!
А чому ти не привітався так як слід?
Привіт, вихователько, привіт (плескає по долоні). Ось який я перець «новомодній» вітаюсь по сучасному сьогодні. І «прикид» у мене крутий, о-ба-на я українець новий!
Я тебе не зрозуміла, де ти слів таких набрався? Якось дивно ти зі мною привітався.
Вихователько, що ви не дивитесь кіно? Якщо телевізор подовгу дивитись усіх цих словечок можна швидко навчитись.
Тож треба дивитись не все підряд, а добре й цікаве для вас малят. А щоб розумними бути, книжки треба читати, та мову свою власну ретельно пильнувати. Послухай яка вона у нас мелодійна.
1 дитина:
Українська мова – знає цілий світ –
Як трава шовкова, мов калини цвіт,
Не соромся, доню, нею говорить
Від Карпат до Дону мова ця дзвенить.
2 дитина:
Не соромся, сину, мовонька твоя –
Як під небом синім пісня солов’я.
Українська мова то великий дар,
Мовою твоєю говорив Кобзар. (О.Лупій)
Почувши такі гарні слова про нашу українську мову, навіть сонечко посміхнулося, а в групі з’явилася якась незвичайна квітка. Ой, яка незвичайна, мабуть чарівна.
А давайте вдихнемо її аромат.
А давайте дмухнемо, як весняний вітерець.
А давайте погудемо, бджілоньки над квітами. (дз)
Що ж це за квітка? Чому вона з’явилась? Хочете дізнатись?
Тож вам необхідно бути уважними, активними, творчими. А працювати будемо під гаслом:
Не просто слухати, а чути,
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати –
Дружно й плідно працювати.
Діти, а що можна зробити з квіточок? (віночок,букет)
А давайте й ми сплетемо для нашої квіточки віночок. Але віночок незвичайний. Плести ми його будемо із слів. Я назву слово ви прислухаєтесь яким звуком воно закінчилось і говорите слово яке починається таким звуком. (вінок – квітка – аромат – троянда – …)
Сказавши вірно слово ви берете товариша під руку – плетемо віночок. Ой, який гарний віночок у вас вийшов, а наша квіточка відкрила одну пелюстку, це означає, що ви молодці!
А тепер сядемо за стільці.
Ще ми з вами говорили, що з квітів роблять букети. Ось у нас галявина квітів. Кожен з вас підходить до неї і вибирає квіточку, говорить скільки складів має назва кожної квіточки. Ставимо квіти у відповідний ряд. Якщо 2 склади в другий ряд, 3 склади в третій ряд і так далі.
А що нам може допомогти ділити слова на склади? (підбородок і рука)
– Який перший склад у цьому слові?
– Назви перший звук слова?
– А чи вірно ти поставив квіточку?
Молодці, який гарний букетик ми отримали.
А наша квіточка відкрила ще одну пелюсточку.
А ви б хотіли стати квітами?
Ось у мене є чарівна гілочка. Закрийте очі і уявіть якою б квіткою ви хотіли б стати. А я підійду і торкну кожного з вас чарівною гілочкою. (звучить музика) Відкриваємо очі. Ой, скільки чудових квітів переді мною. А що це за квіточка? Трояндо, а що це за квіточка поряд з тобою? А що це за дві квіточки? Поспілкуйтесь між собою. А тепер закриваємо очі я торкаюсь вас чарівною гілочкою і ви знову станете дітьми.
А наша квіточка відкрила ще одну пелюсточку.
А зараз встанемо перепочинемо. Ми розповімо віршик «А я у гай ходила», але не просто розповімо, а й покажемо його рухами.
А я у гай ходила,
По квітку ось яку,
А там дерева люлі
І все отак зозулі:
Ку-ку, ку-ку.
Я зайчика зустріла
Дрімав він на горбку
Була б його спіймала
Зозуля налякала.
Ку-ку, ку-ку.
Діти, а хто пише такі чудові вірші? (поети)
А хто написав цей вірш? (Павло Тичина)
А ви хотіли відчути себе поетами? Для цього у мене є чарівні кубики-рими. Давайте підійдемо до них. Працювати будемо парами. Один бере кубик з малюнком, а інший хтось відшукує пару, але так , щоб слова римувалися. (сонечко – віконечко, травичка – полуничка, грибок – пеньок, річка – стрічка, ромашка – комашка ..)
А тепер кожна пара дітей складе речення використовуючи в ньому свої слова-рими.
Діти, а погляньте наша чарівна квіточка розкрила всі свої пелюсточки. І чомусь вона схожа на нашу українську мову така ж чарівна і різнобарвна.
Діти, а що необхідно квітам, щоб вони були здорові і красиві? (сонечко, вода)
Сонечко сяє нам і квіточці у віконечко. А ось напоїмо нашу квіточку незвичними краплинами роси. Кладучи цю краплинку роси на квіточку кожен з вас говоритиме яка українська мова (мелодійна, барвінкова, тепла, лагідна, ніжна, рідна, солов’на)
Артеме, то ти зрозумів чому необхідно любити і пишатися своєю українською мовою.
Малювання.
Тема: Чарівне дерево ( нетрадиційне малювання)
Мета: Розвивати художньо-творчі здібності.
Закріпити знання дітей про нетрадиційні художньо-графічних техніках малювання, показати їх виражальні можливості;
Спонукати дітей передавати особливості чарівних квітів,
Домагаючись виразності за допомогою кольору;
Виховувати вміння знаходити нестандартні рішення творчих завдань;
Удосконалювати дрібну моторику рук і зорово – рухову координацію;
Продовжувати роботу зі збагачення словникового запасу, активізувати в мові дітей прикметники;
Розвивати емоційно – чуттєву сферу дітей.
Обладнання: квадрат білого паперу, гуаш, кисті різного розміру, банку з водою, простий олівець, серветки. Панно «Чарівне дерево». Музичний супровід. Д / і «Збери квітка» для індивідуальної роботи.
Попередня робота:
Знайомство з нетрадиційними художньо – графічними техніками малювання, розглядання зразків;
Малювання декоративних квітів, розглядання їх у виробах народних майстрів; д / і «Збери квітка», «Виклади візерунок»
Хід заняття
Вихователь збирає дітей навколо себе. У цей момент за дверима дзвенить дзвіночок, вихователь відкриває двері і вносить в групу дзвінкий дзвіночок з листом. Вихователь читає конверт з адресою і говорить про те, що лист адресовано дітям нашої групи. Вихователь пропонує дітям розкрити конверт і прочитати лист. Лист написано тривожними фарбами і все в знаках оклику.
Чому таке тривожного листа?
Добра чарівниця просить про допомогу! Щось трапилося!
Діти розглядають конверт і лист. Вихователь пропонує дітям сісти і послухати лист, яке надіслала добра чарівниця.
Я добра чарівниця. Серед багатьох чудес, які мене оточують, є чарівний сад, де росте незвичайне, чарівне дерево ». Вихователь відкриває панно з деревом, діти розглядають його.
Навесні дерево зацвітала чарівними, красивими квітами. Коли в саду зупинялися подорожні і сідали відпочити під деревом, траплялося неймовірне – вони ставали добрими.
Діти, хто такі подорожні?
Люди, які подорожують, які протягом тривалого часу перебувають у шляху.
Але цієї весни квіти не розпустилися.
А як ви думаєте чому?
Діти висловлюють різні припущення, одне з припущень:
Його зачарувала зла чарівниця.
У злої чарівниці є теж сад, але дерева цвітуть темними, колючими, некрасивими квітами. Вона заздрила красі цього дерева і вирішила: Раз у мене немає такого красиво квітучого дерева, то нехай набудуть ні у кого! І тепер це дерево не цвіте!
Я прошу Вас про допомогу. Допоможіть зняти чари моє дерево!
Діти, допоможемо добрій чарівниці?
Так, ми допоможемо!
А як ми можемо допомогти добрій чарівниці?
Намалюємо квіти, і дерево зацвіте!
Ми з вами станемо чарівниками, і будемо малювати чарівні, красиві квіти
Вихователь пропонує дітям сісти за столи, діти розглядають приготовані для малювання матеріали.
Які чарівні способи малювання ви знаєте?
Ми вміємо малювати пальчиком, долонькою, стусаном сухим пензлем, монотипією.
Вихователь запитує 3-4 дітей про те, якими чарівними способами вони будуть малювати красиві, чарівні, незвичайні квіти.
Пальчикова гімнастика «Квіти»
Наші червоні квітки (Повільно розгинати пальці з кулачків, похитуючи кистями рук вправо-вліво)
Розпускають пелюстки.
Вітер трохи дихає
Пелюстки колише. (Повільно стискати пальці в кулачки погойдування кулачків вперед-назад)
Наші червоні квітки,
Закривають пелюстки.
головою качають
Тихо засипають.
Діти малюють, звучить легка, тиха, чарівна музика. Вихователь проводить індивідуальну роботу. В кінці роботи вихователь говорить дітям про те, що нас чекає добра чарівниця, пора закінчувати свої малюнки.
Діти, закінчивши малювати, вивішують свої роботи на дерево і милуються виконаною роботою, показуючи один одному, які квіти намалював кожен з них.
Які техніки нетрадиційного малювання використовували? Діти перераховують нетрадиційні техніки, які використовували в малюванні.
Якими кольорами зацвіло чарівне дерево?
Дерево зацвіло чарівними, красивими, яскравими, незвичайними квітами. Ми допомогли добрій чарівниці, ми стали добрішими. Діти перераховують кольору, які використовували на занятті.
Як ви думаєте, а яку квітку тут найчарівніший. Чому? Відповіді дітей.
Ночами, коли квіти ніхто не бачив, вони спускалися з дерева і танцювали. Давайте і ми спробуємо передати їх танець руками, рухами тіла (Зверніть увагу на плавність, м’якість, легкість рухів). Молодці діти!
Звучить легка, спокійна мелодія, в кінці діти сідають біля дерева. Чарівниця дякує дітей, в пакеті під деревом лежать маленькі альбоми. Заняття закінчується.
Вихователь: Сахно А.В.