14.04.2020 ІІ молодша “Б” (Сонечко) (Вихователі Білевщук О.В., Кишка Т.Ю.)
1 Заняття Художня література
тема: Читання оповідання В Сухомлинського « Конвалії в саду» та слухання вірша М Познанської « Пролісок»
Мета: ознайомити дітей з прозовими та віршованими художніми творами; Учити розуміти зміст прочитаного та давати морально – етичну оцінку поведінки героя художнього твору; закріплювати знання дітей про весняні явища в природі ; розвивати творчу уяву, фантазію, пам’ять, мислення; виховувати любов до природи рідного краю, дбайливе ставлення до природи.
Матеріал: малюнки із зображенням весняних квітів.
Хід заняття: Психогімнастика «Квіти»
Діти розглядають малюнок «Проліска»
Вихователь пропонує малятам послухати вірш М. Познанської «Пролісок»
Я перша квіточка весни, я пролісковий цвіт.
Я пережив зимові сни і знов родивсь на світ.
Зелені ручечки мої – листочками зовуть,
Я полюбив ліси й гаї, живу я здавна тут.
У мене очі голубі, такі, як неба синь,
Росту між кленів, між дубів,
Люблю і сонце, й тінь, і вірю : люблять всі мене,
Як весну золоту. Бо знають, що зима мине, коли я зацвіту.
– Вам сподобався віршик?
– Якого кольору у нього квітка?
– Коли пролісок розцвітає?
– Пригадайте слова віршика.
– Де розцвітає пролісок?
– Уявіть , що у вас в руках квітка. Понюхайте її. Робимо повільний вдих носом та різкий видих через рот на уявні пелюстки.
Вихователь пропонує дітям розглянути малюнок « Конвалії»
– Як називається ця квітка ? Так це конвалія
Вихователь читає оповідання В . Сухомлинського « Конвалії в саду»
Петрик уранці прийшов у сад і побачив конвалію. Зачарований чарівною красою квітки , хлопчик довго стояв перед нею. «Зірву квітку, поставлю в вазу на столі, – подумав Петрик. – Красиво буде в кімнаті».
Він простяг руку, щоб зірвати квітку, та враз уявив собі: що ж станеться із садом без конвалії? Затулив долонями квітку , і в саду стало похмуро і незатишно. На зелені листки впала сіра тінь, замовкли пташки.
Петрик відтулив квітку , і на деревах знов почувся пташиний спів.
« Он яка ти , дивовижна квітка, – подумав Петрик. – Хіба ж можна тебе зривати і нести до кімнати?
Бесіда за змістом оповідання:
– Як називається оповідання?
– Чому хлопчик довго стояв перед квіткою? ( Був зачарований красою квітки)
– Що хотів зробити Петрик?
– Навіщо Петрику квітка? Чи зірвав Петрик квітку? Чому?
Дидактична гра « Закінчи речення»
– Квіти потрібні для того, щоб ними …(милуватися)
– , щоб їх ….(дарувати)
– , щоб вони прикрашали …(природу)
– , щоб до них прилітали…(бджілки)
Підсумок заняття
– про що ми сьогодні говорили? (про квіти)
– Про які квіти? (Конвалії, проліски)
Дякую за гарний настрій
Пропоную малятам намалювати гарні конвалії та проліски.
Вихователь Білевщук О.В.