26.05.2020 Середня “А” (Капітошка) (Вихователі Сахно Г.В., Лалетіна Л.М.)

Тема дня : Весну проводжаємо, літо зустрічаємо. Музей весни

1 заняття Художня література

Тема: Інсценування в діалогічній формі художнього твору В. Сухомлинського «Фіалка і бджілка»

Мета : залучати дітей до інсценування творів, написаних у діалогічній формі, дотримуючись дослівного відтворення тексту; розвивати вміння інтонаційно передавати мовлення, мислення, зосередженість, артистичні здібності; виховувати прояв інтересу до пізнання народних прикмет, любов до природи.

Обладнання : іграшка – бджілка, портрет В. Сухомлинського, штучна фіалка.

Хід заняття

І. Організаційний момент

Озвався ранок сотнями пісень,
Співає поле, ліс і гори, й ріки!
Так починається весняний день.
Було так завжди й буде так навіки.

ІІ. Сюрпризний момент

  • Діти погляньте, хто до нас залетів і дзижчить! (бджілка)
  • Вона така метушна, літає швидко. Може , щось шукає? Вона буде сьогодні нам допомагати.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Послухаємо нашу гостю?
  1. IV. Вивчення нового матеріалу
  1. Ознайомлення з письменником

Вихователь демонструє портрет В. Сухомлинського

  • Діти , це Василь Сухомлинський. Він дуже любив природу і дітей. Тому написав оповідання про бджілку і фіалку. Послухайте його.
  • Як звати письменника?

Слухання оповідання

Вихователь читає оповідання В. Сухомлинського.

Фіалка і бджілка

Подружили бджілка і фіалка. Фіалка в полі дивилась на світ своїм радісним фіолетовим оком.  А бджілка жила у вулику. Багато разів на день прилітала бджілка до фіалки – брала пилок і нектар. Раділа фіалка своїй подрузі. Та ось прилетіла бджілка, дивиться,а фіалка закрила свою квітку, схилила журливо голівку.

  • Чому це ти, Фіалко, зажурилася,чому квітку свою закрила? – питає бджілка.
  • Ой лети, бджілко, додому, бо негода наближається.  Буде великий дощ.

Прилетіла бджілка до дому. І справді пішов дощ.

Бесіда за змістом твору

  • З ким подружилась бджілка?
  • Чому прилітала бджілка до фіалки?
  • Що трапилось одного разу?
  • Хто передбачив дощ?
  • У якому жанрі написаний твір?
  • Хто написав оповідання?
  • Бджілка на своєму шляху зустріла фіалку. Ось чому вона так метушиться. Ви зрозуміли чому?(бджілка поспішає до дому)
  • Люди помітили, що перед дощем квіти закриваються. А Василь Сухомлинський написав оповідання про це, щоб діти теж дізнались про народну прикмету. Зараз трохи перепочинемо.

Фізкультхвилинка

Петрик йшов, йшов, йшов (крокують на місці)

І суницю знайшов. (нахиляються вперед)

З’їв і далі пішов. (імітація рухів, які виконує хлопчик)

Петрик йшов, йшов, йшов

І горішок знайшов.

Підняв і далі пішов.

Петрик йшов, йшов, йшов

І грибочок знайшов.

Поклав у кошик

і додому пішов. (сідають за столи)

Інсценування в діалогічній формі художнього твору

  • Щоб краще пізнати творчість Василя Сухомлинського, ми розіграємо його оповідання «Фіалка і бджілка» у ролях. Ми перетворимось на гкроїв оповідання. Я буду за автора, одна дитина – за фіалку, друга – за бджілку.

Проводиться інсценування, вихователь у ролі автора, діти по черзі міняються ролями (2-3 рази)

 

V. Підсумок

–  чи сподобалось вам бути акторами?

Оповідання під якою назвою ми розігрували?

Хто його написав? Любіть та бережіть природу!

 

2 заняття Логіко – математичний розвиток

 

Тема : Лічба в межах 5. Геометричні фігури.

 

Мета : розширити знання про геометричні фігури; закріпити лічбу в межах 5, вміння співвідносити цифри від 1 до 5 з кількістю предметів; розвивати вміння орієнтуватися в просторі, увагу; виховувати організованість.

 

Обладнання: демонстраційний: цифри від 1 до 5; мішечок; картки із зображенням різної кількості предметів; зображення сонечка, квітів, трави, дерев; роздавальний: лічильні палички, картки із зображенням клоуна, який тримає повітряні кульки; кольорові олівці.

 

Хід заняття

І. Організаційний момент

Гра «Город»

Вихователь пропонує під час гри імітувати дії, про які йде мова:

Діти, уявімо, що всі ви – овочі на грядках. Як починають рости овочі?Світить ласкаве сонечко, пригріває землю. Насіннячко, що посадили в землю, полили. І ось, спочатку виросло стебло, потім потягнулося до сонечка листя.

Подув вітерець: [ш-ш-ш]. Стебло нахилилося то в один бік, то в інший.

Сонечко пригріває все дужче й дужче. Дозрівають овочі, повертаються різними боками до промінців сонця.

Але ось на небі з’являються хмари, упали перші краплі дощу. Раді овочі дощику, підставляють боки крапелькам і червоний помідорчик, і зелений огірочок.

Хмаринки розсіялися, скінчився дощик. Стікають останні крапельки з овочів.

Вмиті та свіжі сидять вони на грядці й посміхаються сонечку.

 

ІІ. Сюрпризний момент

В гості до діток прийшов Карлсон, але він був дуже засмучений тому, що він ходив в гості і його там попросили подати п’ять виделок, а він зовсім не вміє рахувати. А потім всі грали в гру , де потрібно відгадати геометричну фігуру, а він і фігур не знає. Тому Карлсон і засмутився і просить діток навчити його рахувати та назвам геометричних фігур.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Ну що , мої маленькі помічники, ми допоможемо нашому гостю? Поділимося своїми знаннями?

 

IV. вивчення нового матеріалу

Гра «Мішечок»

У мішечку лежать цифри від 1 до 5. Вихователь викликає шістьох дітей. П’ятеро з них дістають цифри з мішечка по одній, називаючи їх, та викладають на стіл у довільному порядку. Шоста дитина повинна викласти числовий ряд.

Гра «Порахуй»

Вихователь почергово викладає на дошці площинні зображення предметів різної кількості і пропонує дітям порахувати їх різними видами лічби (діти спочатку рахують разом, потім по черзі)

Наприклад: 4 бджілки,5 квіток, 3 курчат, 2 м’ячі , 1 лялька.

Гра «Склади фігуру»

Діти дістають із «чарівного мішечка» лічильні палички і викладають різні геометричні фігури.

Вправа «Кульки для клоуна»

Вихователь пропонує розглянути зображення клоуна, знайти знайомі геометричні фігури, назвати їх, потім розфарбувати кульки клоуна та домалювати ниточки, за які він тримає кульки.

Музична фізкультхвилинка

Вправа «Казкова галявина»

Вихователь пропонує дітям «створити казкову галявину» – розмістити на дошці сонце, траву, квіти, дерева, розташовуючи їх під диктовку. Потім діти розказують, де розташовані об’єкти, які вони розмістили на дошці.

 

V. Підсумок

–  Що вам сподобалось на занятті?

–  Яке завдання було найцікавішим?

 

 

 

 

Вихователь :Сахно Г.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.