24.04.2020 Логопедична “А” (Ромашка) (Вихователі Чмир О.В., Лось Н.І.)

1. Фізкультура /за рекомендаціями фізкерівника/ 2. Художня література. 3. Ліплення

Конспект заняття для дітей старшого дошкільного віку з художньої літератури «Заучування вірша Т. Г. Шевченка

«Садок вишневий коло хати»

Програмовий зміст

Учити  виділяти головну думку вірша, розуміти мораль, висловлювати своє ставлення до прослуханих творів, персонажів. Продовжувати розвивати поетичний слух дітей, пам’ять, образну уяву. Виховувати інтерес до заучування поетичних творів, виразного їх читання, шанобливе ставлення до народних звичаїв, рідної мови, до творів Т. Г. Шевченка.

Матеріал: Кобзар, презентація до змісту вірша «Садок вишневий коло хати», коректурна таблиця за методикою Н.Гавриш, запис «Звуки природи. Весна», «Соловей».

Хід заняття

Організація дітей

Психогімнастика

Тихо звучить запис «Звуки природи. Весна», діти вільно сидять на килимку.

Вихователь:

  • Закрийте очі і уявіть себе у весняному вишневому саду, біля бабусиної хати, над вишнями гудуть хрущі, бабуся наварила вечеряти, вся ваша велика родина зібралася біля столу. Лине спів соловейка (звучить спів соловейка) немов наша співуча, наймелодійніша, рідна українська мова.
  • Що ви уявили?
  • Що або кого ви побачили?

Активізація знань дітей

Вихователь:

  • Якою мовою ми розмовляємо?
  • Чому?
  • Які твори українською мовою ви можете мені розповісти? (Забавлянки, потішки, вірші, казки, народні пісні…)

Мотивація

Інформація:

  • Ми розмовляємо українською мовою, тому що наша батьківщина – Україна. І ми, як справжні українці, любимо рідну мову і бережемо її. Поки існує українська мова, доти буде існувати така держава як Україна. Ми маємо розмовляти, вивчати свою рідну мову, розповідати рідною мовою вірші, казки, оповідки, байки, поеми. Адже тільки українською мовою можна сказати: «Садок вишневий коло хати», а іншою мовою це буде звучати зовсім по іншому.
  • Любив свою рідну українську мову  великий поет та письменник  Т. Г. Шевченко. У його збірник, який називається «Кобзар», увійшли  вірші та поеми (показ книги). З творів Т. Г.Шевченка ми дізнаємось про життя та долю українського народу.

Повідомлення автора та назви вірша

Читання вірша вихователем із пам’яті

Садок вишневий коло хати,

Хрущі над вишнями гудуть,

Плугатарі з плугами йдуть,

Співають ідучи дівчата,

А матері вечерять ждуть.

Сім’я вечеря коло хати,

Вечірня зіронька встає.

Дочка вечерять подає,

А мати хоче научати,

Так соловейко не дає.

Поклала мати коло хати

Маленьких діточок своїх;

Сама заснула коло їх.

Затихло все, тільки дівчата

Та соловейко не затих.

Бесіда за змістом вірша

Орієнтовні питання:

  • Як називається вірш і хто його автор?
  • Якою мовою написаний вірш?
  • Чи сподобався вам вірш?
  • Які почуття викликає у вас вірш?
  • Про яку пору року йдеться у вірші?
  • Як ви здогадалися?
  • Назвіть персонажів твору? (дівчата, плугатарі, мати, соловейко).
  • Поміркуйте і скажіть якими словами Т. Г. Шевченко розповідає про красу рідного краю?
  • Знайдіть у вірші слова, що характеризують важку працю людей того часу?
  • Що  робить сім’я біля хати?
  • Поясніть чому автор написав такі рядки: «А матері вечерять ждуть»?
  • Як ви розумієте цей вислів: «А мати хоче научати та соловейко не дає?

Вихователь:

  • Прочитавши вірш, ми повернулися у ті далекі часи, коли жив Т.Г.Шевченко, коли жили ваші прабабусі та прадідусі.  Дізналися, що вони важко працювали, відпочиваючи співали українські пісні, про сімейні звичаї: всією родиною збиратися за вечерею, поважати та слухати неньку, батька.

Дидактична вправа «Знайди картинку»

Вихователь пропонує дітям попрацювати з таблицею – чарівницею і знайти на ній ілюстрації до змісту вірша.

Повторне читання вірша вихователем із показом слайдів презентації

Декламування вірша  2-3 дітьми за бажанням

Підсумок

Орієнтовні запитання:

  • Як називається вірш?
  • Хто автор?
  • Що хотів автор донести читачеві  рядками свого вірша?
  • Кому вдалося розповісти вірш найкраще?
  • Щоб зберегти  традиції, нашу рідну мову, ми багато читаємо, вивчаємо вірші, а потім розповідаємо про це своїм друзям, знайомим. Розкажіть вірш своїм батькам та друзям.

 

 

 

 

Література:

 

  • Дитина: Програма виховання і навчання дітей від двох до семи років / наук. кер. проекту: О. В. Огнев’юк, К. І. Волинець; наук. кер. програмою: О. В. Проскура,  Л. П. Кочина та ін. / Мін. осв. і наук., мол. та спорту України, Головн. упр. осв. і наук. викон. орг. Київміськради (КМДА), Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. – 3-є вид., доопр. та доп. – Київ. Ун-т ім. Б.Грінченка, 2012. – 492с. 
  • Шевченко Т.Г. «Кобзар». Літературно – художнє видання./ Гончар О.,Кодацка Л. та ін.; За ред. Л. Домбровська.К.: Дніпро, 1989. – 541с.
  • Кодлюк Я.,Одинцова. Г. Розповіді про письменників:Посібник для вчителя початкових класів – 3-є вид. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2003. – С. 112 -114 

 

Інтернет-ресурси:

Конспект заняття для дітей старшого дошкільного віку з художньої літератури «Заучування вірша Т. Г. Шевченка

«Садок вишневий коло хати»

Програмовий зміст

Учити  виділяти головну думку вірша, розуміти мораль, висловлювати своє ставлення до прослуханих творів, персонажів. Продовжувати розвивати поетичний слух дітей, пам’ять, образну уяву. Виховувати інтерес до заучування поетичних творів, виразного їх читання, шанобливе ставлення до народних звичаїв, рідної мови, до творів Т. Г. Шевченка.

Матеріал: Кобзар, презентація до змісту вірша «Садок вишневий коло хати», коректурна таблиця за методикою Н.Гавриш, запис «Звуки природи. Весна», «Соловей».

Хід заняття

Організація дітей

Психогімнастика

Тихо звучить запис «Звуки природи. Весна», діти вільно сидять на килимку.

Вихователь:

  • Закрийте очі і уявіть себе у весняному вишневому саду, біля бабусиної хати, над вишнями гудуть хрущі, бабуся наварила вечеряти, вся ваша велика родина зібралася біля столу. Лине спів соловейка (звучить спів соловейка) немов наша співуча, наймелодійніша, рідна українська мова.
  • Що ви уявили?
  • Що або кого ви побачили?

Активізація знань дітей

Вихователь:

  • Якою мовою ми розмовляємо?
  • Чому?
  • Які твори українською мовою ви можете мені розповісти? (Забавлянки, потішки, вірші, казки, народні пісні…)

Мотивація

Інформація:

  • Ми розмовляємо українською мовою, тому що наша батьківщина – Україна. І ми, як справжні українці, любимо рідну мову і бережемо її. Поки існує українська мова, доти буде існувати така держава як Україна. Ми маємо розмовляти, вивчати свою рідну мову, розповідати рідною мовою вірші, казки, оповідки, байки, поеми. Адже тільки українською мовою можна сказати: «Садок вишневий коло хати», а іншою мовою це буде звучати зовсім по іншому.
  • Любив свою рідну українську мову  великий поет та письменник  Т. Г. Шевченко. У його збірник, який називається «Кобзар», увійшли  вірші та поеми (показ книги). З творів Т. Г.Шевченка ми дізнаємось про життя та долю українського народу.

Повідомлення автора та назви вірша

Читання вірша вихователем із пам’яті

Садок вишневий коло хати,

Хрущі над вишнями гудуть,

Плугатарі з плугами йдуть,

Співають ідучи дівчата,

А матері вечерять ждуть.

Сім’я вечеря коло хати,

Вечірня зіронька встає.

Дочка вечерять подає,

А мати хоче научати,

Так соловейко не дає.

Поклала мати коло хати

Маленьких діточок своїх;

Сама заснула коло їх.

Затихло все, тільки дівчата

Та соловейко не затих.

Бесіда за змістом вірша

Орієнтовні питання:

  • Як називається вірш і хто його автор?
  • Якою мовою написаний вірш?
  • Чи сподобався вам вірш?
  • Які почуття викликає у вас вірш?
  • Про яку пору року йдеться у вірші?
  • Як ви здогадалися?
  • Назвіть персонажів твору? (дівчата, плугатарі, мати, соловейко).
  • Поміркуйте і скажіть якими словами Т. Г. Шевченко розповідає про красу рідного краю?
  • Знайдіть у вірші слова, що характеризують важку працю людей того часу?
  • Що  робить сім’я біля хати?
  • Поясніть чому автор написав такі рядки: «А матері вечерять ждуть»?
  • Як ви розумієте цей вислів: «А мати хоче научати та соловейко не дає?

Вихователь:

  • Прочитавши вірш, ми повернулися у ті далекі часи, коли жив Т.Г.Шевченко, коли жили ваші прабабусі та прадідусі.  Дізналися, що вони важко працювали, відпочиваючи співали українські пісні, про сімейні звичаї: всією родиною збиратися за вечерею, поважати та слухати неньку, батька.

Дидактична вправа «Знайди картинку»

Вихователь пропонує дітям попрацювати з таблицею – чарівницею і знайти на ній ілюстрації до змісту вірша.

Повторне читання вірша вихователем із показом слайдів презентації

Декламування вірша  2-3 дітьми за бажанням

Підсумок

Орієнтовні запитання:

  • Як називається вірш?
  • Хто автор?
  • Що хотів автор донести читачеві  рядками свого вірша?
  • Кому вдалося розповісти вірш найкраще?
  • Щоб зберегти  традиції, нашу рідну мову, ми багато читаємо, вивчаємо вірші, а потім розповідаємо про це своїм друзям, знайомим. Розкажіть вірш своїм батькам та друзям.

 

 

 

 

Література:

 

  • Дитина: Програма виховання і навчання дітей від двох до семи років / наук. кер. проекту: О. В. Огнев’юк, К. І. Волинець; наук. кер. програмою: О. В. Проскура,  Л. П. Кочина та ін. / Мін. осв. і наук., мол. та спорту України, Головн. упр. осв. і наук. викон. орг. Київміськради (КМДА), Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. – 3-є вид., доопр. та доп. – Київ. Ун-т ім. Б.Грінченка, 2012. – 492с. 
  • Шевченко Т.Г. «Кобзар». Літературно – художнє видання./ Гончар О.,Кодацка Л. та ін.; За ред. Л. Домбровська.К.: Дніпро, 1989. – 541с.
  • Кодлюк Я.,Одинцова. Г. Розповіді про письменників:Посібник для вчителя початкових класів – 3-є вид. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2003. – С. 112 -114 

 

Інтернет-ресурси:


Тема:
 «Ластівка з весною в сіни до нас летить».

 

Цілі і завдання:

  • Розширювати і збагачувати знання дітей про перелітних птахів, конкретно про ластівок.
  • Виховувати чуйне ставлення до природи.
  • Сприяти пізнавально-творчому і сенсомоторному розвитку дітей.

Попередня робота:

Читання художньої літератури, тематичні бесіди, розглядання картинок і фотографій, прослуховування пісень, прослуховування віршів, загадок, дидактичні ігри, перегляд презентацій, відеофільмів.

Напрямок: пізнавально – творчий.

Освітня область: художня творчість.

Види діяльності: пізнавальна, комунікативна, рухова, продуктивна.

Форма організації дітей: групова.

Інтеграція областей: пізнання, художня творчість, комунікація, соціалізація.

Матеріали та обладнання:

Пластилін, дощечки для ліплення, стеки, картинки із зображенням ластівки, зразок готової роботи.

Хід заняття:

Організаційна частина:

Хлопці, яке зараз час року? (Весна). Послухайте, хлопці, хто це так гарно співає? (вихователь включає аудіозапис) (птиці).

Вихователь загадує дітям загадку.

Швидко над землею літає,

Мошок на льоту вистачає

І миготить в висоті

З чорної стрілкою на хвості.

Будиночок у неї з глини,

Начебто маленькій кошика.

(Ластівка)

– Сьогодні ми з вами навчимося ліпити зимуючу птицю – ластівку.

Діти звертають увагу на помилку вихователя, що ластівка це перелітний птах.

Вихователь пропонує дітям розглянути картинки із зображенням птахів.

– Знайти серед них ластівку, і довести чому вона є перелітним птахом.

Вихователь читає дітям вірш.

Травка зеленіє,

Сонечко блищить;

Ластівка з весною

В сіни до нас летить.

З нею сонце краше

І весна милею.

Прощебечь з дороги

Нам привіт швидше!

Дам тобі я зерен;

А ти пісню заспівай

Що з країн далеких

Принесла з собою.

Плещеєв Олексій.

Практична частина:

Вихователь пропонує розглянути зразок і назвати з яких частин виконана ластівка, який вони форми, яка частина тіла у пташки найбільша? Найменша?

Діти називають частини: тулуб овальної (краплеподібної) форми, голова круглої форми, хвостик – прямокутник, розділений навпіл, лапки – тонкі ковбаски.

Вихователь пояснює і показує наочно, як виконати роботу:

-размять брусок пластиліну, розділити на дві частини.

Один шматок розділити на дві частини – це буде тулуб і голова. А другий розділити ще на дві однакові частини – це буде хвіст і крила.

– скачати овальне тіло.

-скатать кулька – голову.

-соедініть деталі тулуб і голову, згладжуючи місця з’єднання пальцями.

-покрить грудку білим пластиліном.

-скатать довгу ковбаску, прим’яти по всій довжині пальцями, розрізати до середини – це хвостик.

-Зробити крила: розкачати круговими рухами шматочок пластиліну, щоб вийшла фігура яйцевидної форми, сплющуємо її, надаємо форму крила. Крила приробити способом примазуванням.

-скатать маленькі ковбаски – лапки.

-прісоедініть до тулуба хвіст і лапки.

Пташка готова? Чого ж не вистачає у нашій пташки? (очей, дзьоба)

З невеликих шматочків скачати маленькі кульки очі і дзьоб і закріпити їх на голівці.

Физкультминутка: «Ластівки»

Ластівки летіли,

Всі люди дивилися.

(Біжать по колу, махають руками)

Ластівки сідали,

(Присідають, руки опускають за спиною,

Всі люди дивувалися.

Сіли, посиділи.

«Злетіли, полетіли.

(Біжать по колу, змахують руками)

Полетіли, полетіли.

Пісеньки заспівали.

(Зображують політ птахів).

Самостійна робота:

Повторити з дітьми правила роботи з пластиліном.

Пальчикова гімнастика: «Ластівка».

На кожен рядок великі пальці обох рук торкаються двічі кожного пальця, починаючи з вказівних.

Ластівка, ластівка,

Мила касаточка,

Де ти була?

Ти з чим прийшла?

– За морем бувала,

Весну добувала,

Несу, несу

Весну – красну.

Вихователь пропонує виконати роботу за зразком. В ході виконання роботи допомагає утруднений дітям.

Заключна частина

Лось Н.І.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *