22.04.2020 Старша “Б” (Віночок) (Вихователі Башмачнікова О.О., Бородіна Н.В.)
1 Заняття. Логіко – математичний розвиток.
Тема. Числа 1 – 10. Задачі.
Мета: продовжувати вчити лічити в межах 10; закріпити вміння співвідносити кількість предметів із цифрою, знання про склад числа у межах 10; вправляти в умінні складати задачі, розрізняти й називати геометричні фігури; розвивати зорову пам’ять; виховувати прагнення допомагати одне одному.
Матеріал: картки з цифрами 1 – 10; три хмаринки із числами 5, 7, 9; крапельки( дві- з двома крапками, дві- з трьома, по одній- з чотирма, сімома; малюнки із зображенням твварин( заєць, лев, слон, черепаха); лічильні палички; чотири паперові смужки різної довжини.
Хід заняття.
Психогімнастика
Гра « Не помились».
-Викладіть перед собою числовий ряд від 1 до 10.
-Покажіть картку з цифрою 5.
-Покажіть «сусідів» цього числа.
-Яке число на одиницю більше( менше) ніж число 5? Покажіть потрібну цифру.
Гра « Веселі крапельки».
У грі закріплюються уявлення про склад чисел 5 – 10.
Розмістити перед дітьми три хмаринки із числами 5, 7, 9. Під хмаринкою із числом 5- дві крапельки( на першій намальовано дві крапки, на другій – три), на столі лежать краплинки із трьома, чотирма, сімома, двома крапками. Дітям пропонують розглянути хмаринки й назвати число, розташоване в кожній.
-Це незвичайні хмаринки. Із них випадають крапельки, у кожній із яких намальовані крапки; якщо ви їх правильно полічите, у вас вийде число, записане в хмаринці.
-Розгляньте крапельки, які падають із першої хмаринки.
-Скільки крапок стоїть у першій крапельці?( Дві) У другій?( Три).
-Які крапельки необхідно прикріпити під іншими хмаринками?
Фізкультхвилинка
Закріплення вмінь розв’язувати задачі.
Завдання сприяє розвитку логічного мислення. Дітям пропонують викласти перед собою 10 лічильних паличок і в ході розв’язання задачі викладати їх необхідну кількість.
1) У дворі гуляли дві курки. Покладіть стільки паличок, скільки лап у курок. Потім у двір вийшов півень. Покладіть стільки паличок, скільки лап у півня.
-Скільки паличок ви поклали?( Дві)
-Скільки лап у птахів, які гуляють у дворі?( Шість)
-Із яких двох менших чисел складається число 6? ( 4 і 2)
2) У гості до кішки Мурки прийшла собачка Жучка. Покладіть стільки паличок, скільки лап у Мурки. А під ними – стільки паличок, скільки лап у Жучки.
– У кого більше( менше)? ( Порівну)
-Скільки всього лап у тварин? ( Вісім)
-Із яких двох менших чисел складається число 8? ( 4 і 4)
Гра « Хто найшвидший»
Перед дітьми розміщено малюнки із зображенням тварин( заєць, лев, слон, черепаха).У дітей на столах чотири паперові смужки різної довжини.
-Одного разу посперечалися тварини, хто з них швидше за всіх бігає. Заєць доводив, що він швидший за лева. А лев не погоджувався й говорив, що зможе наздогнати й перегнати зайця. Черепаха намагалася переконати слона, що теж зможе його перегнати. А як думаєте ви?
Далі дітям пропонується обрати смужки потрібної довжини: чим довша смужка, тим швидше бігає тварина – і за проханням вихователя показати, хто найшвидший, найповільніший.
Підсумок заняття.
Вихователь Бородіна Н. В.