22.04.2020 Старша “А” (Живчик) (Вихователі Мойсієнко В.О., Ступак О.В.)

Заняття 1: Логіко – математичний розвиток

Тема. Називання чисел у зворотному порядку. Кількісна лічба

Мета: вправляти дітей у називанні чисел у прямому і зворотному порядку; вправляти в кількісній та порядковій лічбі в межах 10; продовжувати вчити орієнтуватися у просторі; формувати вміння визначати місце перебування заданого предмета; розвивати логічне мислення; виховувати цікавість до занять математики.

Попередня робота: спостереження під час прогулянок за появою перших квітів; читання художніх творів; розглядання зображень квітів; відгадування загадок про першоцвіти; бесіда про охорону первоцвітів.

Матеріал: зображення першоцвітів; вагончики з крапочками від 1 до 10 та картки із цифрами від 1 до 10; квітки та горщики (по 10 шт.); картки із цифрами від 1 до 10; картки із зображенням різної кількості першоцвітів; зображення квітів (по 10 кульбабок, 10 конвалії, 10 барвінку); зображення трьох кошиків, зображення звірят.

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організаційний момент

Психогімнастика — Діти, уявіть, що ми зараз під землею. Ми — коріння рослин. Пригріває сонечко, тане сніг, з’являються перші проталини. Із-під землі з’являються ніжні листочки проліска. Стає похмуро, сонечко сховалося, подув легкий вітерець. Стеблинка рослини хитається, прихиляється до землі. Вітер стих. Рослина знову ожила, радуючи всіх навколо. Настав вечір, квіточки стуляють пелюстки, готуються до нічного сну.

ІІ. Основна частина — Я пропоную вам вирушити у весняний ліс на квіткову галявину. Для цього нам потрібен потяг, що домчить нас у потрібне місце.

  Дидактична гра «Потяг» — Нам слід зібрати вагончики.  Дорослий викладає на фланелаграфі паровоз, на столі — вагончики з крапочками від 1 до 10, картки з цифрами від 1 до 10. — Скільки має бути крапок у першому вагончику? (Одна, тому що вагончик перший.) Знайди такий вагончик і поклади його за паровозиком і т. ін. Наступне завдання — дібрати для кожного вагончика відповідну цифру. Скільки крапок у першому вагончику? (Одна) Яку цифру ми поставимо? (1)

— Потяг може вирушати в подорож. — Скільки квітів навколо! Пригадаймо їх назви.

( використайте квіти , які є на домашній клумбі чи галявині біля вашого дому)

Дидактична гра «Порахуйте квіти»  Діти сідають за столи і викладають квіти у ряд. — Скільки всього у вас квіточок? (10)  Покажіть картки з різною кількістю квітів, а діти показують картку з відповідною цифрою.

Дидактична гра «Посади квіти» — Посадимо наші квіти у горщики. Скільки нам потрібно горщиків? Як дізнатися? Скільки квіток? Чи однакові вони за розміром? Викладіть перед собою квіти в рядок заввишки — від найвищої до найнижчої. Якою є перша квітка? (Найвищою) Якою є остання квітка? (Найнижчою)  Домалюйте горщик для кожної квітки квадратної форми. Для найбільшої найбільший, для найменшої – найменший. Аргументуйте. Діти мають показати кути, сторони. — Розкладіть горщики для квітів у тому самому порядку, що і квіти.

Дидактична гра «Квіти для матусь» На килимку-«галявинці» розміщено 15 квіточок (по 5 кульбабок, 5 конвалій, 5 барвінку). У дорослого є три кошики. Вихователь на фланелеграфі викладає зайченя, лисеня та ведмежа. — Звірята вирішили порадувати своїх мам і принести їм квіти. Чи однакові квіти ростуть на галявині? Зайчикова мама любить кульбабки. Складімо їх у кошик. Скільки їх? (П’ять) Лисиччина мама любить конвалії. Складімо їх у кошик. Скільки їх? (П’ять) Які квіти залишилися? Скільки їх? (П’ять) Чия мама їх любить? (Мама ведмедика)

Дидактична гра «Пустотливі білки»

— Білченята побачили проліски на галявині, вирішили їх подарувати своїй мамі. — Скільки квіточок на галявинці? (10) — Одна білочка зірвала квіточку і побігла. Дорослий прибирає одну квіточку. — Скільки залишилося квіточок? (9) — Ще одна білочка зірвала квіточку. Скільки квіточок залишилося? (8) — Ще одна білочка зірвала квіточку. Скільки квіточок залишилося? (7) — Ще одна білочка зірвала квіточку. Скільки квіточок залишилося? (6) і так далі…

— Викладіть перед собою квіточки, порахуйте їх. Скільки їх? — Прибирайте по одній квіточці, не припиняючи лічити. 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1

Складання задачі та викладання її за допомогою цифр і математичних знаків та записування

У букеті Наталочки  було 10 кульбабок. Дівчинка 7 квіточок подарувала бабусі. Скільки квіточок залишилося в букеті?

Дидактична гра «Цифри – сусіди»

Які цифри пропущено в цифровому  ряду    – – 3 – – 6 – 8- -. Які сусіди в цифри 3, 6, 8?

ІІІ. Підсумок — Ось ми і погуляли весняною лісовою галявиною. Чи можна рвати квіти у лісі? Чому? Які весняні квіти вам відомі?

Заняття 2:       Рідна природа

Тема.  Весняна прогулянка ( провести на власних подвір’ях, дотримуючись правил карантину)

Мета: розвивати пізнавальний інтерес до живої природи; уточнювати уявлення про птахів нашої місцевості; продовжувати вчити спостерігати за голубами, відгадувати загадки про птахів; учити складати описові розповіді про птахів, помічати і розповідати про особливості їх поведінки; вправляти у звуконаслідуванні пташиних голосів; виховувати прихильне ставлення до птахів. Попередня робота: спостереження за птахами, їх будовою, особливостями пересування, харчування; розглядання ілюстрацій про птахів; читання художніх творів.

Матеріал: корм для пташок — крихти хліба, насіння, крупи.

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організаційний момент

Бажано заняття проводити  на вулиці. Повідомте дітям , що здійсните весняну прогулянку.

ІІ. Основна частина —  Що ви бачите довкола? Навіщо людям весняні прогулянки? Чим вони корисні (Щоб погуляти, відпочити, подихати свіжим повітрям.) Правильно. І це не дивно: адже на вулиці повітря чистіше,  ніж в домівках, тут росте багато дерев. Що відбувається з більшістю дерев? (На них з’являються листочки.) Діти  досліджують листочки кількох дерев на дотик, розглядають їх і роблять висновки, що молоді листочки поки що маленькі, блискучі, яскраві, клейкі.

— Поруч із людьми прижилися крилаті мешканці — голуби, горобчики, ворони та інші птахи. Поспостерігаймо за ними!

Дидактична гра «Голуби» Діти на основі своїх спостережень та запитань дорослих складають розповідь про голубів або інших птахів.

Зразок приблизної бесіди про голубів:

— Де живуть голуби? (У місті, парку, поруч із людиною)

— Голуби ходять по одному чи зграйками? (Голуби рухаються зграйками.)

— Голуби бояться людей? (Голуби майже зовсім не бояться людей, вони сміливо наближаються до лавок, на яких відпочивають дорослі та діти.)

— Яка хода в голубів? (Голуби рухаються не поспішаючи, перевальцем, із цікавістю позираючи на відпочивальників та перехожих.)

— Як ви гадаєте, на що чекають голуби? (Голуби хочуть, щоб їх пригостили чимось смачненьким.) — Чим же можна пригостити голубів? (Крихтами хліба або соняшниковим насінням, різними крупами.)

( діти можуть підгодувати пташок крихтами хліба)

Під час цієї справи спостерігають за поведінкою пташок, їх виглядом тощо. — Голуби — великі птахи?

– Усі голуби однакові чи мають різне забарвлення? Кожен голуб гарний по-своєму. Мені, наприклад, дуже подобається ось цей сірий голуб. Яке в нього перламутрове пір’я на горлечку! Воно переливається синім і зеленкуватим кольорами. У голуба невеличкий дзьоб, червоні лапки, міцні крильця.

— Голуби дружать між собою? Чому? (Голуби дружать між собою, тому пересуваються зграйками.)

– Як поводяться ці птахи, побачивши корм? (Спочатку прилітає один чи кілька голубів, а потім до нього приєднуються решта птахів.)

– Як їдять голуби? (Не поспішаючи, не заважають одне одному і не відбирають одне в одного корм.)

– Які ще пташки живуть зграйками та їдять разом? (Горобці)

– Як ви гадаєте, яким птахам прожити легше: тим, хто живуть у зграї, чи тим, які мешкають окремо одне від одного?

ГОЛУБИ

Дмитрик любить голубів:

Сам хатинку їм зробив.

Змайстрував туди драбинку

Й приладнав їм під хатинку.

Поодинці по драбинці

Ходять раді голуби І до хлопчика воркують:

— Дуже вдячні ми тобі. (О. Журлива)

Бесіда про голуба. Можна замінити на ту пташку, яку побачите на прогулянці

— Як ви гадаєте, де голуби ночують, де ховаються від холоду та дощу? (На горищах, у голуб’ятнях, під дахами будинків) Горобці часто сидять зграйками на деревах. А де сидять зазвичай голуби? (На виступах стін, підвіконнях, дахах) На дереві голуба навряд чи нам удається побачити. Справа в тому, що голуб’ячі лапи мають таку будову, що цим птахам сидіти на деревах досить незручно. Чому голуби рідко сідають на дерева?

– Зараз ми уважно спостерігаємо за цими чудовими пташками, і вони зовсім не бояться нас. А що буде, якщо ми полохатимемо їх: махатимемо руками, кричатимемо? (Голуби злякаються і полетять геть.) Ви хочете цього? Як ми будемо поводитися поруч із цими птахами?

– Ви знаєте, як голуби спілкуються між собою? Вони воркують. А що вам відомо про голоси інших пташок.

Дидактична гра «Голоси птахів» Діти відповідають на запитання дорослого, відтворюючи відповідні звуконаслідування — голоси птахів.

  • Що робить горобець? (Горобець цвірінькає: «Цвірінь-цвірінь!»)
  • Як подає голос ворона? (Вона каркає: «Кар-кар!»)
  • Як співає соловейко? (Соловейко тьохкає: «Тьох-тьох!»)
  • Що робить зозуля? (Зозуля кує: «Ку-ку! Ку-ку!»)
  • Як кричить пугач? (Пугач кричить: «Пугу! Пугу!»)
  • Як співає синичка? (Синичка тенькає: «Тень-тень-тень!») Малята повертаються до місця, де годували голубів, і відзначають, що пташки з’їли майже весь корм.

ІІІ. Підсумок   Як потрібно вести себе з птахами? Чи сподобалась прогулянка? Що нового дізналися?

Вихователь : Мойсієнко В.О.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *