21.05.2020 ІІ молодша “В” (Горішок) (Вихователі Рябко Т.М., Красножон Т.В.)
Тема дня: День здоров’я «Зі спортом всі ми дружимо та зростаємо дужими»
Заняття: Розвиток мовлення
Тема дня «На дитячому майданчику»
Мета:
- формувативміннямалят за допомогою дорослого описувати малюнок, розповідати про його зміст, називати зображених на ньому людей, предмети тощо;
- збагачуватисловниковий запас вихованців словами-діями, вчитиїх змінювати дієслова відповідно до числа та часу;
- продовжитивчитидітей давати відповіді на запитання, добирати й називати слова-рими.
Попередня робота: під час ігор на дитячому майданчику звертати увагу дітей на його обладнання, вчити їх коментувати свої заняття та заняття товаришів.
Матеріал: ілюстрація «На дитячому майданчику» (або фотографія дітей під час гри на майданчику).
Хід заняття
-Діти, погляньте, яка чудова картина. Вона називається «На дитячому майданчику».
– Скажіть, кого ви бачите на ній? (Діток, хлопчиків та дівчаток.)
– Так. Що роблять дітки? (Вони гуляють, граються.)
– Правильно. Де граються дітки? (На дитячому майданчику.)
– Цей майданчик гарний, затишний? (Так.)
– Розкажіть, чим він обладнаний, що на ньому є? (На майданчику є грибок, пісочниця, гойдалки, гірка.)
– Як граються дітки на майданчику, що вони роблять? (Дітки граються в пісочниці, в м’яча, гойдаються на гойдалках, спускаються з гірки.)
Дорослий пропонує дітям дати всім малятам, які зображені на малюнку, імена і скласти розповідь про те, що відбувається на малюнку.
Під час виконання завдання допомагаємо малятам (наприклад, розпочинаємо речення, діти продовжують, а потім повторюють самостійно; ставимо малятам навідні запитання тощо).
Орієнтовний варіант розповіді «На дитячому майданчику»
У нашім дворі є дитячий майданчик. Він гарний, затишний. На ньому є пісочниця, різні гойдалки, грибок, гірка. На майданчику завжди граються дітки. Ось і сьогодні їх тут багато. Усі малята зайняті цікавою грою. Олег і Павлик грають у м’яч. Надійка та Юля насипають пісочок у відерця. Андрійко та Оксанка спускаються з гірки. А Оля та Петрик гойдаються на гойдалках. Весело гратися малятам на майданчику!
Потім дорослий повторює колективно складену розповідь-опис малюнка і пропонує малюкам (за бажанням) повторити її.
– Малята, а в нашому дитячому садочку є такий ігровий майданчик? (Малята дають стверджувальну відповідь.)
-Хто хоче розповісти, як він грався на майданчику нашого дитсадочка? А може, ви пригадаєте, і розкажете, чим займалися ваші друзі? (Розповідь малят).
-Молодці. Подобається вам гратися на нашому майданчику? (Так.)
Незабаром ми знову вирушимо на прогулянку, і ви знайдете собі заняття, яке кожному до вподоби. Розкажіть, чим ви будете займатися на ігровому майданчику? (Відповіді.)
Фізкультхвилинка «Веселі розваги»
- Дорослий читає дітям віршовані рядки.
Люблять в нас малята,
Радісно гуляти.
Наче зайченятка
Бігати-стрибати,
Весело гойдатись,
З гірочки спускатись,
Гратися в пісочку,
Пасочки ліпити,
Граються дружненько
Наші милі діти.
Потім умикаєте будь-яку веселу мелодію (на власний розсуд), а діти імітують ігри, які згадуються в тексті та якими вони займаються під час прогулянок на майданчику.
Читаємо віршовані рядки, а малята (за допомогою дорослого) додають потрібні заключні слова-рими.
Ох і скаче в нас Наталка:
Гарна в дівчинки … (скакалка).
Із відерцем та совочком
Галя грається в … (пісочку).
Дітки біля гірки грались
Та із гірочки … (спускались).
Ми на гойдалку присіли
Аж до сонечка … (злетіли).
Підсумок.
-Що діти роблять на дитячому майданчику? Яке обладнання є на майданчику?
Вихователь: Красножон Т.В.