20.05.2020 І молодша «Б» (Казка) (Вихователі Бойко Н.Є., Волохова Н.О.)
Тема дня «День гусочки»
Заняття№1 Озн. з довкіллям«ДОМАШНЄ ПТАСТВО»
Мета: уточнити уявлення дітей про свійських птахів, знайомити вихованців із особливостями зовнішнього вигляду домашніх птахів, їх вдачею тощо;навчати їх відгадувати загадки.
Обладнання: малюнки із зображенням свійських птахів, ілюстрації довикористаних художніх творів, аудіоапаратура.
Хід заняття
На дошці перед дітьми — малюнки із зображенням свійських птахів.
На минулому занятті ми з вами познайомилися з свійськими тваринами. Але в сільському дворі живуть не тільки тварини. Там зазвичай багато й різного птаства. Що ж це за птахи такі, що на пташиному дворі проживають і всіх нас звеселяють? Чи зумієте, малята, ви загадки відгадати? (Так.) Тож слухайте уважно.
Гра «Відгадай і знайди на малюнку!»
Педагог спонукає малят спочатку відгадати загадку про того чиіншого свійського птаха, а потім знайти та показати його зображення на малюнку. Якщо дітям важко самостійно впоратися із завданням, дорослий допомагає їм: називає слово-відгадку і пропонує показати відповідного птаха на малюнку або звертає увагу дітей на потрібний малюнок і просить сказати, хто це.
Зранку сонце він стрічає,
«Ку-ку-рі-ку-у!» — скрізь лунає.
В нього хвостик, наче віник.
Дуже в бабці гарний … (півник).
Звучить фрагмент української народної пісеньки «Два півники» (обр. Л. Компонійця).
Перевальцем ходить,
Каченяток водить,
Гучно кряче: «Ках-ках-ках!».
А водицю любить — страх!
У ставку купалася —
Сухою зосталася.(качка.)
Звучить уривок аудіозапису «Качечка купається» (муз. А. Лі заренко).
Має довгу-довгу шию,
Плавати також уміє.
Любить пастись на лугах,
І ґелґоче: «Га-га-га!»
Він надутий, він великий,
І гучні у нього крики,
Ще й шипить сердито так
Хто це, дітки? Це — … {гусак).
Педагог ще раз просить дітей назвати і показати свійських птахів. Діти виконують завдання.
Дидактична гра «Упізнай за голосом і розкажи»
Вихователь пропонує дітям за звуконаслідуванням визначити відповідного свійського птаха і розказати про нього, дібравши із запропонованих дорослим слів-ознак ті, що підходять до опису даного птаха, наприклад:
«Га-га-га!» — хто так кричить? (Гусак.)
Який гусак: великий чи маленький? (Великий.)
Білий чи чорний? (Білий.)
Добрий чи сердитий? (Сердитий.)
Гамірний чи тихий? (Гамірний.)
«Ку-ку-рі-ку!» — хто так кричить? (Півник.)
Який півник: хвостатий чи безхвостий?(Хвостатий.)
Дзвінкий чи безголосий? (Дзвінкий.)
Веселий чи сумний? (Веселий.)
Жвавий чи повільний? (Жвавий.)
У всіх свійських тварин і птахів є своя домівка. Чи здогадаєтеся ви, хто з них де живе?
Дидактична гра «Хто де живе?»
Педагог ставить малятам запитання, діти мають дати логічну відповідь на них.
Хто живе в корівнику? (Корова.)
Хто живе в свинарнику? (Свинка.)
Хто живе в конюшні? (Коник.)
Хто живе у вівчарні? (Вівці, баранець.)
Хто живе в курнику? (Півник і курочки.).
Педагог звертає увагу малят на малюнок «Півник» і читає їм віршик.Н. Черкес Півник
Підсумок заняття.
Заняття №2 Фізкультура
Мета. Продовжувати вчити дітей ходити по лаві, стрибати з висоти, метати м’яч; розвивати відчуття рівноваги, сміливість і координацію, виховувати витримку і увагу.
Обладнання.М’ячі за кількістю дітей, 1-2 гімнастичні лави, волейбольна сітка або 2 стійки зі стрічками.
Хід заняття
Вступна частина. Ходьба і біг по колу зі зміною напрямку.
Загальнорозвиваючі вправи (з м’ячем).
1.В. п.: сидячи, ноги нарізно, м’яч обома руками тримати попереду. Змахнути руками в одну, потім в іншу сторону одночасно повертаючи корпус (3—4 рази в кожну сторону)
- В. п.: стоячи, м’яч тримати обома руками над головою. Присісти, торкнутись м’ячем підлогу, випрямитись, підняти м’яч вгору (4-5 разів).
- 3. В. п.: лежачи на спині, м’яч тримати обома руками на грудях, лікті розвести в сторони. Притягнути зігнуті в колінах ноги до тулуба, випрямитисьись(3—4 рази).
- Підскоки на міси на двох ногах, м’яч на підлозі. Ходьба колоні по одному. Мяч тримати в руках.
Основна частина.
Метання м’яча на дальсть через сітку вгору і двома руками, потім кидати м’яч в сітку (8-10 разів). Виконують всі діти одночасно. Сітка розташовується на рівні очей дитини. Кидок виконувати від грудей та з-за голови. Показати і пояснити дітям, що кидок через сітку краще робити з-за голови. В сітку – від грудей.
Ходьба по гімнастичній лаві, в кінці зістрибнути. Виконувати один за одним, в кінці лави зістрибнути. Виконувати завдання 2—3 рази.. В кінці лави кладуть килимок або мат. Вихователь стає в тому місці, де діти зістрибують. По лаві діти йдуть самостійно.
Рухлива гра «Мій дзвінкий веселий м’яч» (варіант з бігом і підскоком. 2—3 рази).
Заключна частина. Ходьба за вихователем з зупинкою за сигналом: перша зупинка — «нюхаємо квіти», друга — «покажемо, яке велике сонечко», третя — «пограємо на сопілці».
Вихователь: Карбула М.О.