14.05.2020 Старша “А” (Живчик) (Вихователі Мойсієнко В.О., Ступак О.В.)

Ознайомлення з соціумом

Тема: «Я людина розумна»

Мета: Узагальнити знання дітей про організм людини в різні періоди її життя. Виявити вміння дітей утворювати від своїх імен пестливі імена та імена по батькові. Спонукати дітей давати розгорнуті відповіді на запитання, використовуючи складні речення, різні частини мови. Розвивати словник, мову, мислення, дрібну і загальну моторику. Виховувати дбайливе ставлення до дітей і людей похилого віку, повагу до праці дорослих.

Обладнання:

Демонстраційні картинки з зображенням людини в різному віці і предметів, необхідних йому в цьому віці.
Хід заняття:

І. Організаційний момент. Відгадайте загадку:

Вранці йде на чотирьох ногах

В обід на двох ногах,

А ввечері на трьох. ( немовля, доросла людина, стара людина)

ІІ. Основна частина:

– Сьогодні на занятті ми поговоримо про людину. Про її організм та про те, як людина, дорослішаючи, йде по життю.

— Як називається маленька дитина, яка тільки народилася? ( немовля)

– Чому її так назвали?

– Чи є в неї всі ті органи, які є в дорослої людини?

– Як ви думаєте, поява в сім’ї дитини — це звична, радісна чи може сумна подія?  Чому ж радісне, поясніть докладніше?

– Коли народжується людина, їй необхідне ім’я.

Бесіда «Що означають наші імена»

Пояснити дітям, що їх імена щось значать, як і імена дорослих.

Дидактична гра «Утвори ласкаве ім’я»

Діти утворюють ласкаво – пестливу форму від повних імен.

– Немовлята ще зовсім безпомічні, нічого не вміють. Без турботи дорослих їм не обійтися. Як дорослі піклуються про малюків? Розкажіть.

– Підростає малюк і ось він уже йде в дитячий сад. Чим зайнята дитина дитячому садку? Люди яких професій працюють у дитячому садку?

–  Після дитячого садка діти йдуть до школи. У школі діти вже не грають, а навчаються, отримують знання. Для цього їм потрібно багато різних предметів. А ви знаєте, що потрібно школяру?

Дидактична гра «З якого матеріалу зроблений предмет?»

Папір — зошит, книга, альбом, карта.
Дерево — олівець, лінійка, парта.
Пластик — пенал, ручка, глобус, збільшувальне скло.
Тканина — рюкзак, шкільна та спортивна форма.
Метал — магніт, циркуль.

– Коли закінчивши навчання, людина починає працювати, можна вважати його дорослим. А як ви думаєте, для чого дорослі працюють? А ким працюють ваші батьки.

Дидактична гра «Чиї предмети?»

Я буду називати вам різні предмети, а ви називайте професію людини, якій потрібні ці предмети для роботи.

За роботу дорослі отримують гроші. А для чого потрібні гроші? (Проводиться розглядання грошей).

Вправа «Ім’я та по батькові»

– У дитинстві всіх звуть по імені, а дорослих— по імені, та по- батькові. А ви знаєте, як вас будуть кликати по імені та по батькові, коли ви станете дорослими?

Можете сказати, хто найстарший і наймудріший у вашій родині?
А чому ви можете навчитися у своїх дідусів і бабусь? Розкажіть.

Обговорення приказок «Старість треба поважати», «Добре діло роби сміло».                                                                                                               

Дидактична гра «Порівняй – хто старший? Хто молодший?»

Тато – дідусь: /Дідусь старший з а тата за віком/;
Мама – бабуся: /Бабуся старша, а мама молодша/;
Дідусь – онук; /Дідусь старший, а онук молодший/;
Бабуся – онука; /Бабуся старше, а внучка молодша за віком/;
Брат – сестричка; /Брат старший, а сестричка молодша/.

Дидактична гра «Кому що потрібно?»

– Розставте картинки з предметами на зображення людини в тому віці, в якому ці предмети йому потрібніші.

Немовля — пустушка, коляска, горщик.
Дитина — іграшка, конструктор.
Школяр — рюкзак, книжка.
Дорослий — костюм, туфлі на високих підборах, гроші.
Літня людина — паличка, окуляри.

ІІІ. Підсумок заняття. Чи вдалося справитись з усіма завданнями? Чи потрібно берегти здоров’я змалку, щоб бути здоровим в старості.

Вихователь: Мойсієнко В.О.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.