13.05.2020 Логопедична “А” (Ромашка) (Вчитель-логопед Костюченко Н.О.)
Тема: Літера Я, звуки ЙА. Казка на новий лад. Звуко-буквений аналіз слів.
Мета: дати поняття про звукове значення літери Я після приголосного, після голосного, на початку слова, вчити читати слова з літерою я ; розвивати увагу, пам’ять, уяву, фантазію; виховувати повагу до народного надбання – фольклору, казок.
Хід
- Сьогодні у нас казковий день. Ви будете самостійно робити дива.
Я вам читаю віршик, а ви будьте уважні і спіймайте той звук який я виділяю.
«Як? – спитала буква Я,
- Це ялинка – не моя?»
А ялинка, як почула,
У ярок якийсь стрибнула.
І гукає буква Я:
«Не твоя я, а своя!»
- Показується літера Я і наголошується, що це чарівна літера і на початку слова та складу має два звуки «ЙА»
(разом розкладаємо на звуки «й» – м’який приголосний «а» – голосний уточнюємо характеристику).
- Тепер спробуємо цю літеру подружити з іншими приголосними звуками та прочитаємо склади:
Як, ян, яд, яр, ят, ял, яс, яг, яш, яв, ям тощо.
А тепер ми переставимо літери спочатку приголосний, а потім літеру Я. Але приєднавши таким чином літери буква Я має один звук «а», а приголосний робить м’яким.
Читання складів: кя, ня, дя, ря, тя, ля, ся, вя тощо
- Зробимо ще диво: серед чарівних картинок на малюнку знайдіть ті, назви яких починаються на звуки «йа»
(ялинка, яблуко, ящик, ящірка, яхта, якір, ягода, яма )
- Придумайте чарівні якості до цих картинок д/г «Який? Яка? Яке? Які?»
- А зараз ми будемо чародіями і зміним кінцівку казок «Рукавичка», «Лисиця і журавель», «Колобок».
- Підсумок.