12.05.2020 ІІ молодша “В” (Горішок) (Вихователі Рябко Т.М., Красножон Т.В.)
Тема дня: Моє тіло (кістяк, шкура, тулуб, кінцівки, зовнішні органи людини)
Заняття Конструювання
Тема дня: Їжачок
Мета: навчати дітей конструювати виріб із пластиліну та соняшникового насіння; розвивати дрібну моторику пальців, образне мислення та уяву; виховувати старанність, наполегливість, прагнення доводити розпочату роботу до кінця.
Обладнання: зображення їжака або іграшковий їжачок; соняшникове насіння; пластилін, дощечки, стеки, серветки.
Хід заняття
І.Ооганізаційний момент
Читаємо дітям вірш А. Камінчука «Їжачок».
Їжачино-їжачок,
Де купив ти голочок?
Я у лісі побував,
Голочок собі придбав
Ще минулої весни
У колючої сосни!
-Про кого, діти, вам розповів віршик? (Про їжачка.)
-Розкажіть, що ви знаєте про їжачка. Яка це тваринка? Чи хотілося б вам мати власного їжачка? (Відповіді дітей.)
ІІ.Мотивація
Сьогодні ми зробимо їжачків власноруч. Для того щоб зробити нашого їжачка, спершу давайте розглянемо інших їжачків: іграшкового та справжнього. Що є в їжачка? (Голова, тулуб, лапки.)
Чим відрізняється їжачок від інших тварин? (У нього замість пухнастого хутра гострі колючки. Він може згортатися в клубочок.)
Ми зробимо їжачка з дуже гарними голочками, але з такими, якими ніхто не зможе вколотися. Для цього нам знадобиться природний матеріал, (Соняшникове насіння.) А ще нам стане в пригоді пластилін.
ІІІ. Продуктивна діяльність
Як ви думаєте, якого кольору пластилін треба взяти, щоб зліпити самого їжачка? (Коричневий, сірий).
А на яку геометричну фігуру схожий їжачок, коли згортається клубочком? (На кулю).
Тож скачаємо з пластиліну кулю, надамо їй трохи видовженої форми. З одного боку зробимо гостренький цікавий носик їжачка.
Спинка їжачка вкрита голочками. Їх ми зробимо із соняшникового насіння. Втикаємо насінини, заповнюючи ними всю спинку їжачка від голівки. Краще це робити послідовно, ряд за рядом, не поспішаючи, стежачи, щоб голочки були скрізь і ніде не було порожнього місця.
Тепер лишилося зробити їжачкові носик та очі. Для цього з темного пластиліну слід скачати три зовсім малесенькі кульки та наліпити їх на виріб.
Пальчикова гра
На моїй руці п’ять пальців,
П’ять хапальців, п’ять тримальців,
Щоб ліпити й малювати,
Щоб і брати, й дарувати.
Легко їх порахувать:
Раз, два, три, чотири, п’ять!
Раз, два, три, чотири, п’ять!
Діти спершу ритмічно стискають та розтискають кулачки. На рахунок почергово загинають пальчики на обох руках.
ІV.Підсумок. Діти розповідають, який виріб вони створили, із чого виготовили їжачка, висловлюють своє ставлення до творчості.
Вихователь: Рябко Т.М.