09.04.2020 Логопедична “Б” (Дзвіночок) (Вихователі Плохотникова Г.М., Сахно А.В.)
Тема дня : « Працюємо в природі»
Заняття: Ознайомлення з природнім довкіллям
Тема: Весняна праця
Мета: формувати уявлення про особливості екологічно-доцільної трудової діяльності людини у весняну пору року; учити дітей емоційно сприймати результати людської праці; продовжувати вчити дітей давати чітку відповідь на запитання; поглиблювати та збагачувати знання про трудові дії та процеси, якими займаються навесні; уточнити поняття про різні види рослин та місце їх зростання (вирощування); закріпити в словнику назви трудових дій, пов’язаних із весняною порою року; виховувати почуття поваги до праці, свідоме позитивне ставлення до весняної пори.
Обладнання: серія картин «Пори року», м’яч.
Організація обстановки на занятті: протягом заняття діти сидять півколом на стільчиках на килимку, навпроти них знаходиться дошка із ілюстраціями весняної праці. Вихователь стоїть поряд із дошкою.
Попередня робота з дітьми: розучування фізкультхвилинки «Навесні усі працюють», спостереження за прибиральницею.
Хід заняття:
- Вступна частина:
– Діти, яка зараз пора року? Так, весна… Весна приносить не лише пробудження природи від зимового сну але й весняні турботи. Погляньте на цю картину…
Бесіда за картиною «Праця навесні»
- Що ви бачите на картині?
- Що робить тато?
- Навіщо мама білить стовбури дерев?
- Чим займаються діти?
- Поміркуйте, чим навесні зайняті люди у саду, на городі, у полі.
- Як можна інакше назвати цю картину?
- Основна частина:
Розповідь педагога:
– Люди розуміють, що весна рік годує. Вони намагаються не пропустити жодного дня: пророщують насіння, готують грунт до посіву, сіють овес, ячмінь, просо. На городах наприкінці квітня сіють кріп, петрушку, моркву, цибулю, пізніше садять картоплю, помідори й інші овочі.
На полях, де селяни ще з осені висіяли жито, пшеницю, піднімається й зеленіє озимина, ніби смарагдовий оксамит. Виїжджають трактористи у поле й орють землю. А машина-сіялка розсипає золоті зерна пшениці. Радіють люди – вони чекають гарного врожаю.
– Давайте і ми з вами трішки попрацюємо виконавши таку вправу:
Фізкультхвилинка «Навесні усі працюють»
Всі працюють навесні –
(Діти показують руками довкола себе)
Зрозуміло це мені.
(Кладуть руки на груди і схиляють голову)
Клумбу старанно копають,
(Імітація копання землі)
На ній квіти висівають.
(Діти присідають і виконують рухи пучкою – імітують висівання)
У садках та скверах міста –
Скрізь гребуть торішнє листя.
(Імітують працю з граблями)
У весни гарячу днину
Вишні, клени і калину
Сливи, яблуньки саджають,
(Імітують викопування ямки, ставлять у неї уявне деревце і «загортають та притупують землю»)
Ще й ретельно поливають.
(Імітують працю з лійкою)
Щоб дорослих та малят
Милував усюди лад!
(Діти стають у коло і водять хоровод)
– Молодці, малята, ви вправно попрацювали.
Дидактична гра «Весна ледачих не любить»
Дітям пропонується завершити розпочаті вихователем речення, доповнивши їх потрібними назвами трудових дій.
- Навесні дерева… (обрізають, саджають, поливають, обкопують, білять).
- Весною на городі… (скопують землю; роблять грядки, сіють, саджають овочі).
- У парках міста… (прибирають сміття, саджають дерева та кущі, облаштовують клумби).
– Давайте тепер пригадаємо, що ж саджають на городах, а що в садах:
Рухлива гра «Садівники-городники»
Діти стають у коло, вихователь із м’ячем – у центрі. Він кидає одному з малят м’яч, ставлячи певне ігрове завдання, наприклад:
«У садку посадили фруктові дерева та кущі»
Гравець має спіймати м’яч, а потім передати його далі, називаючи слово, відповідне заданій категорії: яблуню, грушу, сливу, абрикосу, вишню, агрус, смородину, порічку тощо. Таким чином м’яч переходить від одного гравця до іншого. Дитині, яка не може дібрати потрібне слово самостійно, дозволяється скористатися підказкою когось із товаришів. Коли варіанти можливих слів вичерпані, м‘яч повертається назад, до вихователя. Після цього дорослий змінює ігрове завдання:
Навесні на городі посіяли… (огірки, моркву, буряки, капусту, помідори).
У квітнику посадили багато квітів… (певоній, чорнобривців, півників, тюльпанів, троянд).
- Заключначастина:
– Отже, діти, сьогодні ми дізнались багато нового. Тепер ми знаємо, що весна може приносити людям не лише радість але й клопіт. Навесні потрібно допомогти природі, а саме: побілити дерева, обрізати зайві гілки, посадити на городі кущі та овочі. Сподіваюсь, що ви будете допомагати своїм батькам у виконанні цих нелегких завдань.
Використана література:
- Планування роботи за сферами життєдіяльності. 3-4 роки: Весна/Упоряд. В.Л. Сухар. – Х.: Вид-во «Ранок», 2010. – 208 с. – (Дошкільна освіта).
- Серія картин «Пори року».
- Левченко Т.Г. Рідна природа. Матеріали до занять. – Х.: Вид. група «Основа», 2010. – 224 с. – (Серія «Дошкільний навчальний заклад. Вихователю»).
Заняття.Конструювання.
Тема: « Мудра черепаха»
Мета:
Продовжити розширювати кругозір дітей і їх словниковий склад.
Ознайомити дітей з цікавою інформацією про черепах.
Продовжити прищеплювати любов до тварин.
Виховувати дбайливе ставлення до природи.
Продовжити знайомити з конструюванням з паперу.
Показати і навчити дітей робити саморобку «черепашку».
Продовжити розвивати увагу, логічне і конструктивне мислення, дрібну моторику рук.
Матеріал: іграшка черепахи або картинка з її зображенням, ножиці, фломастери, олівець, щільний картон зеленого кольору, коробки з – під яєць.
Хід заняття.
Діти, послухайте загадку:
Будиночок мій, скрізь зі мною.
Він влаштований за спиною.
Я з жабами дружу.
Дуже повільно ходжу.
Зовсім не комашка,
Хто я. (Черепашка)
Показую дітям іграшку черепахи або картинку.
– Діти, я хочу з вами поговорити про незвичайний тваринний, про черепаху. Ми сьогодні присвятимо наше заняття цим цікавим тваринам, і ви дізнаєтеся про них багато нового і цікавого!
– діти, що ви знаєте про черепах? (Відповіді дітей).
Черепаха всіх смішить,
Тому що не поспішає.
Але куди поспішати того,
Хто завжди в своєму будинку? Борис Заходер
Черепаха стометрівку.
Доповзла до заходу дня.
Гордо піднявши головку,
Радіє: “Ось так я!
Нехай останнім мені місце.
Оголосили в мікрофон, –
Головне, що нарешті-то
Я пройшла свій марафон! “А Бившев.
Черепаха, черепаха.
Носить панцир, як сорочку.
Нічого міцніше немає.
Це ж – бронежилет.
Гострий ріг не пробиває,
Гострий зуб НЕ прогризає
І копитом не розбився.
Дуже в ньому зручно жити.
– Діти, ви послухали вірші. Що можете сказати про черепаху, яка вона? А в допомогу вам ось картинки з різними видами черепах (діти дають характеристику зовнішніх даних черепахи: колір, частини тіла і так далі).
– Малята, а чи знаєте ви, що черепаха – найдавніше тварина на Землі, її вважають довгожителем. Як ви думаєте, скільки років вони можуть жити? (Відповіді дітей). Вони живуть довше, ніж ми, люди. Понад 100 років!
– Усі знають, що черепахи славляться своєю повільністю. Але повільні вони тільки на суші, а ось у воді вони плавають швидко.
Пливе, не знаючи страху,
Морська черепаха
Крізь океан безкрайній
Поспішає на острів далекий.
На ньому розриє нірку,
Піску насипле гірку.
І незабаром сотні малишат
З яєць до води поспішають.
І нехай малі їхні діти,
А в панцирі одягнені.
Під ними ласти, голова
У воді видно ледь-ледь. Буртан Л.
– Діти, як ви думаєте, для чого черепасі потрібен панцир? (Відповіді дітей). Правильно, панцир захищає черепаху. А чи знаєте ви, що по кільцях на панцирі можна визначити вік черепахи? Кільця на панцирі з’являються по одному щороку.
Ви сьогодні дізналися багато нового і цікавого про черепах. А тепер, перш ніж ми приступимо до виготовлення вироби «Черепашка», я пропоную вам трохи відпочити і пограти!
Пальчикова гімнастика «Черепаха»
Черепашки, черепашки, (кисті рук долонями вниз на столі)
Тренують ручки, ніжки (права в кулак, ліва розімкнути – чергуємо)
Можуть плавати вгору і вниз, (долоню правої руки рухається вгору долоню лівої руки – вниз)
Сальто зроблять на біс, (долоні перевертаються в повітрі)
Вправо пропливуть і вліво – (долоню правої руки повільно рухається вправо)
Тренуються вміло, (долоню лівої руки повільно рухається вліво)
Їм гімнастика важливіше (руки плавно рухаються назустріч один одному)
Всіх забав і всіх витівок! (Скласти як у школяра за партою)
Практична частина.
1) На щільному картоні зеленого кольору намалювати силует черепахи по трафарету, тобто зробити базову основу.
2) По контуру все вирізати.
3) Заздалегідь підготовлені вихователем «панцирі» черепашки, вирізані з-під коробок яєць, розфарбувати в зелений колір гуашшю.
4) На базовій основі, силуеті черепашки, на голові фломастером намалювати очі і рот. На панцирі кільця.
5) За допомогою степлера скріпити панцир і основну частину силуету черепахи.
Вихователь: – Хлопці, а тепер давайте кожен вважатиме кільця на панцирі своєї черепашки і визначить її вік (діти вважають і називають кількість кілець на панцирі зробленої ним черепашки).
Організація виставки дитячих робіт.
Вихователь: Сахно А.В.