09.04.2020 ІІ молодша “В” (Горішок) (Вихователі Рябко Т.М., Красножон Т.В.)
Тема дня «Працюємо в природі»
Заняття Розвиток мовлення «Весна до праці кличе»
Мета: формувати уявлення дітей про трудову діяльність людей навесні (у полях, садках, на городі), виховувати пошану до праці; збагачувати словниковий запас вихованців дієсловами та прикметниками, поглибити знання дітей про назви овочів, зернових культур, фруктових дерев тощо; продовжувати знайомити із прислів’ями та приказками, вчити дітей розуміти їх зміст; індивідуальна робота з дітьми.
Матеріал: сюжетні малюнки «Саджаємо сад», «На городі», «У полі».
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організаційний момент
Щоб заняття пройшло немарно
Треба сісти рівно, гарно.
Зараз сядуть лиш дівчата,
А за ними – і хлоп’ята.
Перед дітьми-тематичні сюжетні малюнки.
ІІ .Основна частина
Про весну- господиню
На полях уже весна-
Гей, що робить там вона?
Зіллячко насаджує,
Збіжжячко пригладжує,
Щоб росло у стебло,
Щоб шовковеє було.
У лісочку вже весна-
Гей, що робить там вона?
Листя розправляє,
Гілочки рівняє,
Причепурює квітки,
Щоб сіяли, мов зірки.
У городі вже весна-
Гей, що робить там вона?
Грядочку копає,
Моркву засіває,
І горох, і бурячки-
Будуть їсти діточки.
-Діти, недаремно весну називають господинею: адже вона всіх людей кличе до роботи, до праці. Кажуть: «Весняний день цілий рік годує». Це означає, що навесні не можна баритися зі справами, якщо бажаєш, щоб восени вродив добрий врожай.
Дидактична гра «Весняні клопоти»
Малята за допомогою опорних сюжетних малюнків та дорослого розповідають про трудові дії людей навесні.
-Що час робити в полі? (У полі час орати землю, сіяти зерно: пшеницю, жито, ячмінь, просо).
-Що навесні роблять на городах? (На городах скопують та заскороджують грядки, сіють овочі- моркву, буряки, огірки, саджають картоплю, цибулю, капусту.)
-Що роблять весною в садках, щоб зробити їх кращими, більшими? (У садах саджають деревця: вишні, яблуні, сливи, груші, абрикоси, – поливають їх).
Молодці, діти. На городі влітку виростуть овочі. У полі дозріє зерно, із якого зроблять борошно і випечуть хліб. А що вродить у садках? (Фрукти та ягоди.) Так. Але щоб діждатися врожаю фруктів, треба спочатку посадити навесні деревце чи кущик, а потім дбайливо доглядати їх, щоб вони виросли і почали плодоносити.
Дидактична гра «Яке деревце?»
Спонукаєм дітей утворити від названих іменників відповідні прикметники.
-Яке дерево треба посадити, щоб вродили яблука? (Яблуневе.)
-Яке дерево саджають, щоб діждатися врожаю груш? (Грушеве.)
-Яке дерево саджають, щоб скуштувати слив? (Сливове.)
-Яке дерево слід посадити, щоб вродили абрикоси? (Абрикосове.)
-На якому дереві вродять вишеньки? (На вишневому.)
Як ви гадаєте, діти, чи легка праця городника, садівника, тракториста? (Ні, вона важка й непроста.) Правильно. Для того щоб земля віддячила нам добрим та щедрим врожаєм, як треба працювати на ній? (Старанно, завзято, сумлінно, добре.) Молодці.
Про весняну працю наш народ склав багато мудрих прислів’їв та приказок. (Дітям читаємо фольклорні вирази, а діти чітко та виразно повторюють їх услід за дорослим.)
Сій вчасно – вродить рясно.
Хто навесні дбає, той восени має.
Як почав орати, то в сопілку не грати.
Фізкультхвилинка «Бурячки»
Діти грядочку скопали,(Імітують копання землі.)
Грабельками розрівняли, (Розрівнюють уявну грядку.)
Прогорнули рівчачок- (Нахиляються і прописують біля підлоги смужку.)
В нього сіють бурячок. (Присідають і виконують характерні рухи пучкою руки.)
Теплі дощики пройшли- (Підводяться, різко піднімають руки і плавно опускають їх.)
Бурячки малі зійшли.(Знову присідають, тримаючи долоньку паралельно підлозі.)
Помагай рости їм, дощик, щоб у нас був добрий борщик! (Підводяться, і плескають у долоньки.)
Молодці, малята! А на зміну старанній, наполегливій праці завжди має приходити веселий відпочинок.
ІІІ. Підсумок
-Що навесні роблять на городах?
-Які деревця саджають у садах?
Вихователь: Рябко Т.М.