06.05.2020 Середня “В” (Зірочка) (Вихователі Стадник О.Є., Варкентін С.М.)
Тема дня: « День малого працівника. «Праця годує ,а лінь марнує»
Заняття: Ознайомлення з природним довкіллям
Тема заняття: «Природа – рідний дім»
Мета: поглибити знання дітей про проблеми забруднення навколишнього середовища, підвести до розуміння необхідності зберігання чистоти в природі, оберігати рослини і тварин; розвивати здатність розмірковувати, спостерігати , робити висновки; виховувати естетичне сприйняття навколишньої природи, чуйне та дбайливе ставлення до неї.
Матеріал: ілюстрація «Ліс навесні» ,зображення весняних квітів, кошик з сміттям різного походження( природним і побутовим)
Хід заняття
1.Організаційний момент
-Сьогодні ми підемо в уявну подорож до весняного лісу.(дорослий показує картинку з інтернета)
-Якій гарний весняний ліс! На деревах розпускаються молоді листочки, під деревами з’являється ніжно-зелена трава, килимами стеляться весняні квіти: проліски, барвінок… Як ви думаєте, шо можна побачити в лісі навесні , чим помилуватися?
-Гуляєш собі по лісу і раптом виходиш на галявину , а там – сміття.
2.Гра-дослідження «Яке буває сміття»
Діти розглядають сміття і роблять висновок, що є сміття природне і побутове.
Побутове сміття- це обгортковий папір(фольга, картон), целофанові пакети, пластикові пляшки, металеві банки і т.д.
Висновок:таке сміття забруднює природу, завдає шкоди довкіллю, тому його не можна залишати в лісі , або просто на дорозі.Таке сміття слід забирати з собою, щоб потім його викинути в контейнери для сміття,урни.
Сміття природного походження- торішнє листя, сухі гілки і т.ін.,не приносить природі шкоди.
3.Логічна гра «Кожному сміттю-своє місце!»
Дорослий та дитина розглядають сміття і розкладають окремо природне та побутове.
4Фізкультхвилинка
5Практична вправа «Ланцюжок»
Зразок:
Квітка-метелик (п’є квітковий нектар)- пташка (ість комах)
Дерево- гусінь (їсть листя дерев, приносить шкоду)- Синичка (живиться гусінню)
Трава- зайчик (їсть траву)- вовк ( полює на зайчика)
Листочок- хрущ( живиться листям)- їжак ( їсть комах, зокрема хрущів)
Комар- жабка ( їсть комарів)- лелека ( їсть жаб)
Дорослий підводить дітей до думки ,що в природі все взаємозв’язане, і не слід порушувати цих зв’язків.
6.Гра- роздум «Якби зникли квіти…»
Діти розмірковують і висловлюють свою думку.(не змогли б милуватися, зникли б метелики і бджоли, загинули б птахи, які живляться комахами.
Підсумок
-Тепер ти знаєш як потрібно ставитися до природи.
Заняття: Малювання
Тема заняття: «Куманець з весняними квітами»
Мета: продовжувати знайомити дітей з українською народною творчістю, зокрема керамікою Косово; поглиблювати знання про українські народні глиняні вироби, про характерні ознаки косівської кераміки (світло-жовтий фон, зелені та коричневі кольори в оздобленні); учити прикрашати фарбами рослинним орнаментом готову площинну форму керамічного посуду- куманець;прикрашати гілочками, та ритмічно наносити пензлем мазки-листочки; розвивати творчу уяву, мислення; виховувати любов до природи, бажання малювати.
Матеріал: тоновані паперові форми куманця, фарби,пензлі, стаканчики для води
Хід заняття
1Організаційний момент
Читання вірша М’ястківсьий А.М.»Котики-воркотики»
2.Бесіда за змістом вірша
-Про яких котиків йдеться мова?
-З якого дерева ці гілочки?
3.Мотивація
-Нам потрібна ваза для того щоб поставити наші вербові -котики. Ця ваза називається куманець.Подивіться, як гарно вона прикрашена.
-Як майстер прикрасив куманець?
-Які кольори використовував? Саме за цим розписом можна відрізнити в якому місті зроблений цей посуд.
-Так прикрашають свій посуд майстри з міста Косів.
4.Фізкультхвилинка
5.Продуктивна діяльність
Спочатку дорослий показує, як правильно та в якій послідовності треба виконувати малюнок. Після цього дитина з допомогою дорослого виконує роботу.
6.Підсумок
-З яким виробом ми сьогодні познайомились?
Вихователь: Стадник О.Є.