06.05.2020 Середня “А” (Капітошка) (Вихователі Сахно Г.В., Лалетіна Л.М.)

Тема дня : « День малого працівника «Праця годує, а лінь марнує»

1 Заняття Розвиток мовлення

Тема : Жанри творів. Праця дорослих

Мета : учити переказувати оповідання за запитаннями, розрізняти жанри тексту ( казка і оповідання) ; вправляти в умінні складати прості речення, узгоджувати іменники з дієсловами, учити утворювати дієслова від іменників, розвивати фонематичний слух, дрібну моторику рук; виховувати поважне ставлення до праці дорослих.

Обладнання : демонстраційний: м’яч; роздавальний: предметні картки із зображенням людей різних професій і відповідних інструментів.

Хід заняття

І. Організаційний момент

Психогімнастика «Гра «Роби, як я»

Вихователь  пропонує  дітям розміститися так, щоб кожен міг його бачити й стояти досить вільно. Вихователь також супроводжує свої рухи запитанням: «А ви так можете?» – і витримує паузу, щоб діти змогли запам’ятати рух і відтворити його.

  • Я виконуватиму рухи, ви уважно стежте. Я хочу, щоб ви встигали їх повторювати за мною:
  • руки підняти вгору;
  • руки на поясі;
  • руками закрити очі;
  • руками доторкнутися до вух;
  • руки покласти на коліна;
  • правою рукою доторкнутися до носа;
  • лівою рукою закрити рот і т.п.

Коли діти засвоять гру, можна ввести нові рухи.

 

ІІ. Сюрпризний момент

В гості до дітей прийшла дівчинка Катруся. Вона лінива дівчинка, ніяк не хоче працювати.

  • До нас прийшла , тому що їй просто нічого робити , вона зголодніла і шукає де б погуляти та пообідати.

 

ІІІ. Мотивація

  • Діти, поки Катруся не чує я пропоную  нам навчити дівчинку працювати. Ви згодні?
  • То ж і ви не лініться, до роботи всі беріться.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Читання оповідання М. Коцюбинського «Десять робітників» і бесіда за ним
  • Діти, які казки ви знаєте?
  • Чи буває насправді те, про що ми читаємо в казках?( Розмовляють тварини, рослини)
  • Чому?
  • А події, які відбуваються в оповіданнях, можуть бути насправді?

Вихователь читає оповідання

Десять робітників

Зайшов я колись до одної жінки в хату — Одаркою звали жінку. Дивлюсь, а у неї в хаті так чисто, гарно так: діти умиті, чисто одягнені, обід зварений.

— Як ви встигаєте все поробити? — питаю я в Одарки.

А вона каже:

— Як же мені не встигнути! У мене служить аж десять добрих робітників. Вони мене слухають: що не скажу — зроблять, один одному допомагають!

— Які ж то у вас робітники?

— А ось вони! — засміялась Одарка і поклала на стіл своїх десять пальців.

  • Як ви гадаєте, ви слухали казку чи оповідання? Чому ви так вважаєте?

Далі вихователь пропонує дітям ще раз уважно послухати оповідання, щоб потім переказати.

  • До кого прийшли в хату люди?
  • Як звали жінку?
  • Що люди побачили в хаті?
  • Що відповіла Одарка, коли її запитали, хто їй допомагає?
  • Що за десять робітників

Після відповідей вихователь пропонує дітям переказати оповідання. Діти переказують за бажанням, вихователь допомагає за потреби.

Вправа «Кому що потрібно»

На двох столах розкладені картки із зображенням людей різних професій і предметів, які необхідні їм для роботи. Діти по черзі беруть картки, називають предмети, які на них намальовані, і говорять, кому потрібні ці предмети. Наприклад: « Це каструля. Вона необхідна кухареві». Пясля цього знаходять картку відповідної професії.

Фізкультхвилинка

Ми веселі моряки,

Мандрувати мастаки.

А щоб в мандри вирушати,

Треба м’язи розвивати,

Отак!

Хвиля в морі нас гойдає

Вітер виє, завиває.

Як буває важко нам,

Ми покажем зараз вам.

Отак!

На кораблику своєму

Всі моря ми обійдемо,

А щоб швидко нам пливти,

Дружно треба всім гребти.

Отак!

Ми із мандрів повертаєм,

Тож давайте заспіваєм…

А щоб швидше дома бути,

Треба у вітрила дути…

Вправа «Хто що робить»

Діти стоять півколом, вихователь підкидає м’яч, ловить його і каже, наприклад: «Лікар – лікує», передає м’яч першій дитині і пропонує підкинути м’яча, впіймавши його, і  продовжити гру зі словами. Професії пропонує вихователь, діти називають дію або коротке речення .

Гра « Паровозик»

Вихователь пропонує дітям стати один за одним – «паровозиком». Діти імітують рух коліс паровоза, промовляючи звук [ч]. На сигнал вихователя «паровоз» зупиняється : Ш-ш-ш»… Якщо діти правильно вимовляють звук, можна розпочати закріплювати його в складах –  чіпляти «паровоз» до голосних : ач – оч – уч – ич – іч – еч.

 

V. Підсумок

–   Яке оповідання ви слухали сьогодні на занятті?

– Що вам сподобалось робити?

– Чи все вдалося? Ми привчимо працювати катрусю?

 

2 заняття Ознайомлення зі світом мистецтв

 

 

Тема : Розгляд та обговорення картини Т. Яблонської «Хліб»

 

Мета: продовжувати знайомити дітей з творчістю українських художників; познайомити з творчим і життєвим шляхом Тетяни Яблонської; розглянути картину художниці «Хліб»; вчити  використовувати в мовленні епітети і порівняння; розвивати творчу уяву, мовлення, словниковий запас дітей; розвивати естетичний смак; виховувати любов та інтерес до українського мистецтва.

 

Обладнання : аудіо запис класичної музики  П.І. Чайковського «Пісня жайворонка»; репродукція картини Т.Яблонської «Хліб»; чорно-білі розмальовки; кольорові олівці; картинки із зображеннями знарядь праці.

 

Хід заняття

 

І. Організаційний момент

 

«Усмішка»

  • Якщо  посміхнутися перехожому – він посміхнеться у відповідь.
  • Якщо посміхнутися небу і сонцю – розійдуться хмари.
  • Якщо посміхнутися Всесвіту – трапиться щось казкове.
  • Давайте посміхнемося губами, долонями, очима, серцем.

 

ІІ. Сюрпризний момент

  • Нам прийшов лист. Давайте подивимось що в ньому?
  • В листі написано, що ви сьогодні вирушаєте у чарівну країну творчості, де вас чекають незвичайні завдання, з якими ви повинні впоратись.
  • Ви готові?
  • Тож вперед!!!!!

 

ІІІ. Мотивація

Вправа «Чарівна музика»

Діти сидять на стільчиках у колі із заплющеними очима та слухають аудіо запис П.І. Чайковського «Пісня жайворонка»

  • Що ви уявляєте?
  • Які емоції у вас викликає ця музика?
  • Ви розслаблені чи напружені?

 

IV. Вивчення нового матеріалу

Ознайомлення дітей з художницею Т.Яблонською

Тетяна Нилівна Яблонська – українська художниця. Завдяки неперевершеній майстерності мисткиня зібрала найвищі державні нагороди. Найвідоміші її твори: “Ворог наближається”, “Перед стартом”, “Хліб”, “У парку”, “Над Дніпром”, “Весна”, “Святковий вечір”, “Весілля”, “Життя продовжується”, “Осінній портрет”. Для картин Яблонської характерні висока майстерність і лаконічність, довершеність композиції та багатий колорит. Вони вимагають від цінителів філософського, вдумливого сприйняття.

Тетяна з’явилася на світ 24 лютого 1917 року в Смоленську, потім переїхали до Одеси. Батьки дівчини працювали викладачами. Попри буремні революційні події в родині Яблонських завжди панувала творча атмосфера, вечорами влаштовували літературні читання або присвячували час вивченню історії. Щороку батько влаштовував серед дітей (а їх було троє) конкурс на найкращий малюнок, дитячу творчість старанно зберігали, щоб мати змогу порівняти роботи малечі. Саме під впливом тата Тетянка опанувала основи живопису. Найбільше їй подобалося писати з натури. До школи діти не ходили – у такий спосіб батьки намагалися їх уберегти від радянської ідеології.

  • Як звали художницю з якою ми сьогодні познайомимось?
  • Розгляд та обговорення картини «Хліб»
  • Що ви бачите на картині?
  • Коли люди збирають врожай на полі?
  • У що вдягнені робітники?
  • Які знаряддя праці у них в руках?
  • Які кольори переважають на картині? Як ви думаєте це теплі чи холодні кольори?
  • Які ще кольори ви бачите на малюнку?
  • Про що говорить нам ця картина?

Фізкультхвилинка

«Зайченята»

Сірі зайчики маленькі
(Вушка є у них довгенькі)
В лісі грались, веселились, —
Працювати вже стомились.
А щоб добре працювати,
Треба трішки пострибати.
Відпочили, розім’ялись
Й до роботи знову взялись.

Гра « Знаряддя праці»

Вихователь показує картинки на яких зображені знаряддя праці, а діти відповідають,щ це  і що ним роблять люди.

Творча вправа «Розмалюй»

У кожної дитини лежить чорно біла розмальовка та кольорові олівці. Діти під тиху музику розмальовують.

 

V. Підсумок

–   З якою художницею ми сьогодні познайомились?

– Як називається її картина , яку ми сьогодні розглянули?

 

Вихователь : Сахно Г.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *