06.05.2020 Логопедична “Б” (Дзвіночок) (Вихователі Плохотникова Г.М., Сахно А.В.)
Тема дня: День малого працівника «Праця годує, а лінь марнує»
Логіко – математичний розвиток
Тема. Число 10. Геометричні фігури.
Мета: сформувати уявлення про число 10, його утворення, запис; закріпити знання про геометричні фігури; розвивати довільну пам’ять; виховувати бажання допомагати тим, кому це необхідно; учити працювати в парах.
Матеріали: фланелеграф, фігурки тварин з казки А. Прайана «Козеня, яке вміє лічити до 10» картки із цифрами 1—10, паровоз та десять вагонів, великі круг і квадрат; картка із зображенням числа 10 для розфарбовування, десять трикутників (9 червоних, 1 жовтий), картка для вправи «Розділи фігури», олівці.
Хід заняття
- Психогімнастика.
- Гра «Полічи».
Вихователь нагадує дітям зміст казки А. Прайана «Козеня, яке вміє лічити до 10».
—- Яких тварин лічило козеня?
- Хто був першим? другим?… (У ході бесіди вихователь викладає на фланелеграфі плоскі фігурки тварин.)
- Скільки всього було тварин? (Десять.)
- Хто був за Свинею, перед Биком, між Собакою і Півнем?
- Позначимо кожну тварину відповідною цифрою.
Дитина біля фланелеграфа під кожною твариною викладає картку з потрібною цифрою, діти на місцях викладають числовий ряд.
- Скільки тварин ми пронумерували? Хто залишився? (Півень.)
- Покладіть перед собою стільки червоних трикутників, скільки тварин у казці ми пронумерували, і стільки жовтих, скільки залишилося не пронумерованих.
- Скільки у вас червоних трикутників? А жовтих? Всього?
- Як утворилося число 10?
- Знайомство із числом 10.
— За допомогою яких знаків можна записати число 10? Для того щоб записувати числа від 1 до 9, ми використовуємо один знак. Але всі значки вже закінчилися, і тепер можна використати тільки ті, які ми знаємо.
Тому десять позначається двома знаками — «1» і « 0 ».
- Закріплення знань про утворення числа 10.
Вихователь викладає на фланелеграфі паровоз та десять вагонів.
- Скільки вагонів у потязі? На скільки їх стало більше, ніж було?
- Яке число стоятиме перед числом 10?
- Назвіть «сусідів» числа 5. На скільки більше (менше) ці числа?
- Обведіть і заштрихуйте число 10 на ваших картках .
- Фізкультхвилинка.
Вихователь пропонує дітям стати навколо нього і, повторюючи за ним слова, виконувати рухи.
Жук-жучище, погуди,
Де сховався ти, скажи.
Жук.на те: «Жу-жу, жу-жу,
Я на дереві сиджу».
Жук-жучище, прилітай,
Швидше, швидше покружляй.
Гей, виходьте всі гудіти,
Будем разом гратись, діти.
Ми кружляли та гуділи
І вже трохи притомились.
Політали та присіли —
Відпочити захотіли.
Вихователь запрошує дітей до свого столу, де викладені круг і квадрат, який закриває невелику частину круга.
- Яка фігура під квадратом? (Круг.) Над кругом? (Квадрат.)
- Яку фігуру ми бачимо повністю? (Квадрат.)
Потім вихователь пропонує дітям розглянути малюнок круга і квадрата на їхніх картках та розфарбувати. Далі діти працюють самостійно.
- Підсумок заняття.
- Про яке нове число ви сьогодні довідалися?
- Скільки пальців на кожній руці? А на двох?
Художня література.
Тема. Читання казки «Кривенька качечка»
Мета: продовжувати знайомити дітей з композицією казки: зачин, середина, кінцівка; закріплювати знання про жанрові особливості казки; виховувати здатність до співчуття, поглиблювати уявлення про чуйність, доброзичливість.
Матеріал: ілюстрації до казки.
- Організаційний момент
— Які казки знаєте?
— Якими словами починаються казки?
— Якими слова закінчуються?
— Хто буває героями казок?
— Сьогодні ми з вами ознайомимся з українською народною казочкою «Кривенька качечка». Уважно слухайте, можливо, деякі епізоди нагадають вам знайомі казки.
- Читання казки «Кривенька качечка» вихователем
- Бесіда за змістом казки
— Кого не було у баби з дідом?
— Що знайшли вони, коли пішли до лісу по гриби?
— Як змінилося життя баби та діда з качечкою?
— Що хорошого хотіли зробити баба з дідом, а вийшло навпаки?
— Навіщо вони спалили гніздечко?
— Що вони сказали дівчинці-качечці?
— Що відповіла качечка?
— Недарма в народі кажуть: «Добрі справи не завжди добром обернуться».
— Який вчинок зробили баба та дід?
— Як він обернувся проти них?
- Рухлива гра «Качечка»
Вихователь пропонує дітям програти в рухливу гру «Качечка».
Діти стоять у колі, тримаючись за руки. «Качечка з каченятами» — за колом. Вихователь співає:
Ду-ду-ду-ду, дудочка,
Ду-ду-ду-ду-ду!
Ой заграла дудочка
У нашому саду.
(Діти йдуть в один бік, а «качечка з каченятами» — у протилежний.)
Вихователь
Аж пливе білесенька
Качка по воді.
Хто це так гарнесенько
Грає на дуді?
(Діти зупиняються. Двоє з них утворюють «ворота». «Качечка з каченятами» входять у коло, «пливуть» одне за одним, удаючи, наче загрібають лапками воду. Діти грають у дудочку (у кулачки). «Качка з каченятами» продовжують плавати.)
Вихователь
Стала з каченятами
Качка танцювати,
Крильцями і лапками
Воду колихати.
(Діти в колі повільно виконують махи зчепленими руками, зображаючи коливання води. «Каченята» танцюють, кружляють то в один, то в протилежний бік, повільно розмахуючи руками («крильцями»). )
Потім діти знову грають у дудочку:
Ду-ду-ду-ду, дудочка,
Ду-ду-ду-ду-ду!
Ой, хороша дудочка
У нашому саду.
(Діти зупиняються, «ворота відчиняються» (діти піднімають руки), «качка з каченятами» виходить із кола на «бережок». Гра повторюється з новою «качкою і каченятами». Усі рухи діти виконують відповідно до слів пісні.)
- Порівняння казки з іншими казками
— Діти, а які ще казки ми з вами знаємо, герої яких хотіли зробити якнай краще, а виходило навпаки?
— Так, «Жаба-царівна», «Гидке каченя».
— А ще чим схожі ці казки? Так, своєю будовою. Закріпимо ще раз будову казки.
— У кожної казки є початок, середина і кінець.
— Чи було б цікаво, якби казка починалася з середини. А якби ми знали тільки кінець?
— Тож ми знаємо, що казка повна, коли складається із зачину, середини і кінця.
Зараз я вам пропоную проявити творчість та змінити нашу казочку.
- Моделювання казки «Кривенька качечка»
— Як ви вважаєте, що можна було б змінити в казці, щоб кінець її був добрим та щасливим? — Як би ви вчинили на місці діда та баби?
— Уявіть, що ви качечка. Чи змогли б ви пробачити людям за їхній учинок та нікуди не летіти?
— Розповімо разом казочку з добрим кінцем.
Діти разом з вихователем моделюють казку.
- Підсумок
— Сподобалося вам змінювати казку?
— Чи важко було придумати правильні вчинки?
Плохотникова Г.М.