06.05.2020 Логопедична “Б” (Дзвіночок) (Вихователі Плохотникова Г.М., Сахно А.В.)

Тема дня: День малого працівника «Праця годує, а лінь марнує»

Логіко – математичний розвиток

Тема.  Число 10. Геометричні фігури.

Мета: сформувати уявлення про число 10, його утворення, запис; закріпити знання про геометричні фігури; розвивати довільну пам’ять; виховувати бажання допомагати тим, кому це необхідно; учити працювати в парах.

Матеріали: фланелеграф, фігурки тварин з казки А. Прайана «Козеня, яке вміє лічити до 10» картки із цифрами 1—10, паровоз та десять вагонів, великі круг і квадрат; картка із зображенням числа 10 для розфарбовування, десять трикутників (9 червоних, 1 жовтий), картка для вправи «Розділи фігури», олівці.

Хід заняття

  1. Психогімнастика.
  2. Гра «Полічи».

Вихователь нагадує дітям зміст казки А. Прайана «Козеня, яке вміє лічити до 10».

—- Яких тварин лічило козеня?

  • Хто  був  першим?  другим?…  (У ході  бесіди  вихователь викладає на фланелеграфі плоскі фігурки тварин.)
  • Скільки всього було тварин? (Десять.)
  • Хто був за Свинею, перед Биком, між Собакою і Півнем?
  • Позначимо кожну тварину відповідною цифрою.

Дитина біля фланелеграфа під кожною твариною викладає картку з потрібною цифрою, діти на місцях викладають числовий ряд.

  • Скільки тварин ми пронумерували? Хто залишився? (Півень.)
  • Покладіть перед собою стільки червоних трикутників, скільки тварин у казці ми пронумерували, і стільки жовтих, скільки залишилося не пронумерованих.
  • Скільки у вас червоних трикутників? А жовтих? Всього?
  • Як утворилося число 10?
  1. Знайомство із числом 10.

— За допомогою яких знаків можна записати число 10? Для того щоб записувати числа від 1 до 9, ми використовуємо один знак. Але всі значки вже закінчилися, і тепер можна використати тільки ті, які ми знаємо.
Тому десять позначається двома знаками — «1» і « 0 ».

  1. Закріплення знань про утворення числа  10.

Вихователь викладає на фланелеграфі паровоз та десять вагонів.

  • Скільки вагонів у потязі? На скільки їх стало більше, ніж було?
  • Яке число стоятиме перед числом 10?
  • Назвіть «сусідів» числа 5. На скільки більше (менше) ці числа?
  • Обведіть і заштрихуйте число 10 на ваших картках .
  1. Фізкультхвилинка.

Вихователь пропонує дітям стати навколо нього і, повторюючи за ним слова, виконувати рухи.

Жук-жучище, погуди,

Де сховався ти, скажи.

Жук.на те: «Жу-жу, жу-жу,

Я на дереві сиджу».

Жук-жучище, прилітай,

Швидше, швидше покружляй.

Гей, виходьте всі гудіти,

Будем разом гратись, діти.

Ми кружляли та гуділи

І вже трохи притомились.

Політали та присіли —

Відпочити захотіли.

Вихователь запрошує дітей до свого столу, де викладені круг і квадрат, який закриває невелику частину круга.

  • Яка фігура під квадратом? (Круг.) Над кругом? (Квадрат.)
  • Яку фігуру ми бачимо повністю? (Квадрат.)

Потім вихователь пропонує дітям розглянути малюнок круга і квадрата на їхніх картках та розфарбувати. Далі діти працюють самостійно.

  1. Підсумок заняття.
  • Про яке нове число ви сьогодні довідалися?
  • Скільки пальців на кожній руці? А на двох?

 

Художня література.

 

Тема. Читання казки «Кривенька качечка»

Мета: продовжувати знайомити дітей з композицією казки: зачин, середина, кінцівка; закріплювати знання про жанрові особливості казки; виховувати здатність до співчуття, поглиблювати уявлення про чуйність, доброзичливість.

Матеріал: ілюстрації до казки.

  1. Організаційний момент

— Які казки знаєте?

— Якими словами починаються казки?

— Якими слова закінчуються?

— Хто буває героями казок?

— Сьогодні ми з вами ознайомимся з українською народною казочкою «Кривенька качечка». Уважно слухайте, можливо, деякі епізоди нагадають вам знайомі казки.

  1. Читання казки «Кривенька качечка» вихователем
  2. Бесіда за змістом казки

— Кого не було у баби з дідом?

— Що знайшли вони, коли пішли до лісу по гриби?

— Як змінилося життя баби та діда з качечкою?

— Що хорошого хотіли зробити баба з дідом, а вийшло навпаки?

— Навіщо вони спалили гніздечко?

— Що вони сказали дівчинці-качечці?

— Що відповіла качечка?

— Недарма в народі кажуть: «Добрі справи не завжди добром обернуться».

— Який вчинок зробили баба та дід?

— Як він обернувся проти них?

  1. Рухлива гра «Качечка»

Вихователь пропонує дітям програти в рухливу гру «Качечка».

Діти стоять у колі, тримаючись за руки. «Качечка з каченятами» — за колом. Вихователь співає:

Ду-ду-ду-ду, дудочка,

Ду-ду-ду-ду-ду!

Ой заграла дудочка

У нашому саду.

(Діти йдуть в один бік, а «качечка з каченятами» — у протилежний.)

Вихователь

Аж пливе білесенька

Качка по воді.

Хто це так гарнесенько

Грає на дуді?

(Діти зупиняються. Двоє з них утворюють «ворота». «Качечка з каченятами» входять у коло, «пливуть» одне за одним, удаючи, наче загрібають лапками воду. Діти грають у дудочку (у кулачки). «Качка з каченятами» продовжують плавати.)

Вихователь

Стала з каченятами

Качка танцювати,

Крильцями і лапками

Воду колихати.

(Діти в колі повільно виконують махи зчепленими руками, зображаючи коливання води. «Каченята» танцюють, кружляють то в один, то в протилежний бік, повільно розмахуючи руками («крильцями»). )

Потім діти знову грають у дудочку:

Ду-ду-ду-ду, дудочка,

Ду-ду-ду-ду-ду!

Ой, хороша дудочка

У нашому саду.

(Діти зупиняються, «ворота відчиняються» (діти піднімають руки), «качка з каченятами» виходить із кола на «бережок». Гра повторюється з новою «качкою і каченятами». Усі рухи діти виконують відповідно до слів пісні.)

  1. Порівняння казки з іншими казками

— Діти, а які ще казки ми з вами знаємо, герої яких хотіли зробити якнай краще, а виходило навпаки?

— Так, «Жаба-царівна», «Гидке каченя».

— А ще чим схожі ці казки? Так, своєю будовою. Закріпимо ще раз будову казки.

— У кожної казки є початок, середина і кінець.

— Чи було б цікаво, якби казка починалася з середини. А якби ми знали тільки кінець?

— Тож ми знаємо, що казка повна, коли складається із зачину, середини і кінця.

Зараз я вам пропоную проявити творчість та змінити нашу казочку.

  1. Моделювання казки «Кривенька качечка»

— Як ви вважаєте, що можна було б змінити в казці, щоб кінець її був добрим та щасливим? — Як би ви вчинили на місці діда та баби?

— Уявіть, що ви качечка. Чи змогли б ви пробачити людям за їхній учинок та нікуди не летіти?

— Розповімо разом казочку з добрим кінцем.

Діти разом з вихователем моделюють казку.

  1. Підсумок

— Сподобалося вам змінювати казку?

— Чи важко було придумати правильні вчинки?

 

Плохотникова  Г.М.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *