05.05.2020 ІІ молодша “Б” (Сонечко) (Вихователі Білевщук О.В., Кишка Т.Ю.)

Заняття  Художня література
Тема: Читання вірша Т. Г. Шевченка “Тече вода з-під явора”
Програмовий зміст: ознайомити дітей з великим сином українського народу Т.Г. Шевченком та окремими його творами для дітей; виховувати інтерес до української літератури, вчити дітей відповідати на запитання  за змістом розповіді, формувати у дітей знання про видатних українців, розвивати память, уважність ; прищеплювати любов до поезії.
    Дидактичний  матеріал: портрет Т. Г. Шев­ченка, оздоблений рушником, зображення хати батьків Шевченка, ілюстроване видання віршів поета для дітей.
                          Хід заняття
Розповідь вихователя біля портрета Т. Г. Шевченка вірша:
В похилій хаті край села
Над ставом чистим і прозорим
Життя Тарасику дала
Кріпачка – мати, вбита горем.
       — Було це дуже давно. У бідній селянсь­кій родині Шевченків, яка жила ось у такій хаті (показує малюнок), народився син, якого назвали Тарасом. Ріс Тарасик, допо­магав батькам, але найбільше любив малювати. Коли підріс, почав учитися в шко­лі. Вчився дуже добре. Але через деякий час помирають Тарасова мати, а потім і батько. І Тарасикові довелося важко працювати, щоб якось жити. Змалечку він любив не тільки малювати, але й писати вірші.            Коли виріс, став поетом. Писав Шевченко про рідну природу, про Україну, про український народ і його тяжке життя.
         Український народ дуже любить свого поета, бо він усе життя хотів, щоб той жив вільно, щасливо. У Києві є пам’ятник Тарасові Шевченку, є його музей (показує ілюстрації). Поет давно помер і похований у Каневі над Дніпром. Але в народі він живе вічно. Живуть і його вірші. Вони звучать по радіо, їх учать діти у школі і в дитячих садках. Українці шанують свого улюбленого поета, прикрашають його портрет рушника­ми, квітами.
        Сьогодні ми послухаємо  вірш Т. Г Шевченка ,який називається “Тече вода з-під явора” .Сідайте зручно, будемо розглядати малюнки і слухати вірші.
       Читання вірша «Тече вода з-під явора», пояснюючи деякі слова: пишається, гай, качаточка.
Запитання за змістом вірша
-Як називається вірш?
-Про що нам розповідає вірш?
-Куди тече вода?
– Який кущ пишається над водою?
– Яке ще дерево згадується в вірші?
-Хто хлюпочеться в воді? Що робить качечка?         Фізкультхвилинка.
       Повідомивши, що багато віршів Тараса Шевченка покладено на музику,  а саме на вірші «Реве та стогне» та  «Думи мої».
Всі вірші поета написані нашою рідною українською мовою. Тому вони такі мелодійні, ніжні
  Підсумок заняття.
1. То як звали українського поета, про якого я вам сьогодні розповідала?
2. Яким було життя поета?
3. Шевченко – це хто?
Кишка Т.Ю.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *