04.05.2020 Старша “Б” (Віночок) (Вихователі Башмачнікова О.О., Бородіна Н.В.)
1 Заняття. Розвиток мовлення.
Тема. Складання розповіді за картиною « Квітучі сади»
Мета: вчити дітей складати розповідь за змістом картини; будувати розповідь послідовно, зв’язно, бачити головне і другорядне на картині і передавати їх сюжет; збагачувати словник словами, що означають весняні явища; вчити добирати синоніми; вживати речення зі сполучниками та однорідними членами речення; закріпити вміння утворювати споріднені слова за допомогою суфіксів; розвивати спостережливість.
Обладнання: картина « Квітучі сади», вірші Л. Глібова « Веснянка», В. Ткаченка « Зацвіли яблуні і груші ніжно».
Хід заняття
Читання вірша Л.Глібова « Веснянка».
-Чим подобається вам весна?
-Надворі тепло, сонячно, небо чисте та блакитне, цвітуть дерева, квіти, співають пташки.
-Подивіться на картину. Що на ній зображено? ( Великий сад, зацвіло багато дерев, діти з вихователем розглядають їх).
-Які дерева ви впізнали? ( Яблуні, вишні, черешні).
-Як ви дізналися, що це яблуні, а це вишні? ( Бо яблуні цвітуть рожевим цвітом).
-Як ви гадаєте, що діти так уважно розглядають та до чого прислухаються в саду? ( Вони почули спів жайворонка і заслухалися.)
-А яку назву ми дамо цій картині? ( Квітучі сади.)
Вірш « Заквітли яблуні і груші ніжно»
Заквітли яблуні і груші ніжно…
І кожен їхньому цвітінню рад.
Куди не глянеш – шати білосніжні,
Вся Україна – повноцвітний сад.
В. Ткаченко
-Складіть свої розповіді за картиною. Може, ви були в такому квітучому саду, милувалися його красою? Згадайте, з ким ви були, що цікавого бачили.( Розповіді дітей.)
-Що відбувається у природі, коли приходить весна?
-Які нові слова можна утворити від слів: сад, лист, діти?
-Послухайте речення : Настала весна. Яким словом можна замінити слово « настала»? ( Прийшла).
-Весна тепла, ще яка? Які ще про весну можна сказати слова? ( Холодна, сонячна, дощова, квітуча.)
-Навесні небо блакитне , а взимку? ( Похмуре.)
-Яблуні зацвіли рожево, а вишні? ( Біло.)
Ми з вами милувалися красою квітучого саду, що зображений на картині.
Підсумок заняття.
2 Заняття. Малювання.
Тема. Квітучий сад.
Мета: розвивати естетичне сприймання дітьми навколишнього довкілля — квітучі фруктові дерева; учити образно відтворювати побачене в малюнку; продовжувати тренувати моторику рук; вправляти в зображенні дерева пензликом, а цвітіння дерева — у нетрадиційний спосіб — малювання патичком (гігієнічною паличкою); формувати вміння композиційно правильно розміщувати зображення на аркуші па- перу; розвивати творчі здібності, фантазію; виховувати зосередженість, акуратність, бажання доводити розпочату справу до кінця; викликати естетичний смак, цікавість до малювання та бажання малювати.
Матеріал: тоновані зеленим кольором аркуші паперу (для кожної дитини); фарби; пензлики для малювання; патички (гігієнічні палички); баночки з водою; підставки для пензликів; серветки.
Хід заняття
Вихователь звертає увагу дітей на природу за вікном, пропонує привітатися з сонечком, небом, пташками, деревами.
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, в небі пташки!
Доброго ранку, маленькі берізки!
Я вас вітаю, люблю, пізнаю —
Бо живемо ми в одному краю!
Психогімнастика «Я — дерево»
Я — дерево, я стою, хитаюсь від вітру, мої ноги — це коріння, моє тіло — це стовбур дерева, мої руки — це гілля, що тягнеться вгору, до неба. Кожен з вас — деревце, а разом ви — ліс!
Травонько, травонько, зеленись,
Золотому сонечку поклонись,
Щоб розквітла яблунька на горі,
Щоб всміхалась весело дітворі.
(В. Ладижець)
— Уявно перенесімося у ці фруктові сади, де цвітуть яблуні. Зверніть увагу на ці дерева, що вирощували багато років. Яблуні з кремезними міцними гілками. Цвітіння дерев навесні — це справжнє диво. Квітучий яблуневий сад —краса в природі, начебто аромат квітів чується у повітрі.
—Я вам пропоную стати художниками, створити картину квітучого саду.
Продуктивна діяльність
— Підготуймо пальчики до малювання.
Пальчикова гімнастика «Дерева»
Діти виставляють руки перед собою, долонями до себе, пальці розчепірені,
напружені.
Вітер залетів у гай.
Ти дерева не хитай,
(Хитають руками з боку в бік.)
Дуже гілки не хили,
Щоб не тріснули вони!
(Махають руками вниз-угору, не згинаючи пальців. Струшують кисті рук.)
Етапи виконання роботи
— Що у нас приготовлено для малювання? (Пензлики, патички, фарби, стаканчики з водою, підставки для пензликів, серветки) Чим ми будемо малювати? (Пензликами і патичками) Якого кольору є фарби? (Коричнева, біла, рожева) Яким кольором ми будемо малювати дерева? (Коричневим) А квіточки? (Рожевим, білим)
— Погляньте, як малювати дерево коричневою фарбою: проводите знизу вгору довгу лінію — стовбур, від стовбура вгору — короткі лінії, гілля. Дерева, що далеко, — маленькі, близько — великі. Квіточки малюєте патичком між гілочками дерев.
— Візьміть свої аркуші для малювання і намалюйте багато квітучих дерев —
весняний квітучий сад.
Самостійна робота дітей. Діти малюють під спокійний музичний супровід.
Фізкультхвилинка
Навкруги вітрець гуляє, (Руки на пояс, виставляють ногу на п’ятку.)
Наші деревця хитає. (Нахиляють тулуб у сторони.)
Угору вони тягнуться, (Стають навшпиньки.)
А йому не піддаються.
Тихше, тихше, вітерець, (Присідають.)
Вгомонися, пустунець! (Рухи руками вперед та назад.)
Підсумок заняття
Вихователь формує виставку робіт. Наголошує, що тепер у групі свій цвіте весняний сад.
Вихователь Башмачнікова О. О.