04.05.2020 Старша “Б” (Віночок) (Вихователі Башмачнікова О.О., Бородіна Н.В.)

1 Заняття. Розвиток мовлення.

Тема. Складання розповіді  за картиною « Квітучі сади»

Мета: вчити дітей складати розповідь за змістом картини; будувати розповідь послідовно, зв’язно, бачити головне і другорядне на картині і передавати їх сюжет; збагачувати словник словами, що означають весняні явища; вчити добирати синоніми; вживати речення зі сполучниками та однорідними членами речення; закріпити вміння утворювати споріднені слова за допомогою суфіксів; розвивати спостережливість.

Обладнання: картина « Квітучі сади», вірші Л. Глібова « Веснянка», В. Ткаченка « Зацвіли яблуні і груші ніжно».

Хід заняття

Читання вірша Л.Глібова « Веснянка».

-Чим подобається вам весна?

-Надворі тепло, сонячно, небо чисте та блакитне, цвітуть дерева, квіти, співають пташки.

-Подивіться на картину. Що на ній зображено? ( Великий сад, зацвіло багато дерев, діти з вихователем розглядають їх).

-Які дерева ви впізнали? ( Яблуні, вишні, черешні).

-Як ви дізналися, що це яблуні, а це вишні? ( Бо яблуні цвітуть рожевим цвітом).

-Як ви гадаєте, що діти так уважно розглядають та до чого прислухаються в саду? ( Вони почули спів жайворонка і заслухалися.)

-А яку назву ми дамо цій картині? ( Квітучі сади.)

Вірш « Заквітли яблуні і груші ніжно»

Заквітли яблуні і груші ніжно…

І кожен їхньому цвітінню рад.

Куди не глянеш – шати білосніжні,

Вся Україна – повноцвітний сад.

В. Ткаченко

-Складіть свої розповіді за картиною. Може, ви були в такому квітучому саду, милувалися його красою? Згадайте, з ким ви були, що цікавого бачили.( Розповіді дітей.)

-Що відбувається у природі, коли приходить весна?

-Які нові слова можна утворити від слів: сад, лист, діти?

-Послухайте речення : Настала весна. Яким словом можна замінити слово « настала»? ( Прийшла).

-Весна тепла, ще яка? Які ще про весну можна сказати слова? ( Холодна, сонячна, дощова, квітуча.)

-Навесні небо блакитне , а взимку? ( Похмуре.)

-Яблуні зацвіли рожево, а вишні? ( Біло.)

Ми з вами милувалися красою квітучого саду, що зображений на картині.

Підсумок заняття.

 

2 Заняття. Малювання.

Тема. Квітучий сад.

Мета: розвивати естетичне сприймання дітьми навколишнього довкілля — квітучі фруктові дерева; учити образно відтворювати побачене в малюнку; продовжувати тренувати моторику рук; вправляти в зображенні дерева пензликом, а цвітіння дерева — у нетрадиційний спосіб — малювання патичком (гігієнічною паличкою); формувати вміння композиційно правильно розміщувати зображення на аркуші па- перу; розвивати творчі здібності, фантазію; виховувати зосередженість, акуратність, бажання доводити розпочату справу до кінця; викликати естетичний смак, цікавість до малювання та бажання малювати.

Матеріал: тоновані зеленим кольором аркуші паперу (для кожної дитини); фарби; пензлики для малювання; патички (гігієнічні палички); баночки з водою; підставки для пензликів; серветки.

Хід заняття

Вихователь звертає увагу дітей на природу за вікном, пропонує привітатися з сонечком, небом, пташками, деревами.

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Доброго ранку, в небі пташки!

Доброго ранку, маленькі берізки!

Я вас вітаю, люблю, пізнаю —

Бо живемо ми в одному краю!

Психогімнастика «Я — дерево»

Я — дерево, я стою, хитаюсь від вітру, мої ноги — це коріння, моє тіло — це стовбур дерева, мої руки — це гілля, що тягнеться вгору, до неба. Кожен з вас — деревце, а разом ви — ліс!

Травонько, травонько, зеленись,

Золотому сонечку поклонись,

Щоб розквітла яблунька на горі,

Щоб всміхалась весело дітворі.

(В. Ладижець)

— Уявно перенесімося у ці фруктові сади, де цвітуть яблуні. Зверніть увагу на ці дерева, що вирощували багато років. Яблуні з кремезними міцними гілками. Цвітіння дерев навесні — це справжнє диво. Квітучий яблуневий сад —краса в природі, начебто аромат квітів чується у повітрі.

—Я вам пропоную стати художниками, створити картину квітучого саду.

Продуктивна діяльність

— Підготуймо пальчики до малювання.

Пальчикова гімнастика «Дерева»

Діти виставляють руки перед собою, долонями до себе, пальці розчепірені,

напружені.

Вітер залетів у гай.

Ти дерева не хитай,

(Хитають руками з боку в бік.)

Дуже гілки не хили,

Щоб не тріснули вони!

(Махають руками вниз-угору, не згинаючи пальців. Струшують кисті рук.)

Етапи виконання роботи

— Що у нас приготовлено для малювання? (Пензлики, патички, фарби, стаканчики з водою, підставки для пензликів, серветки) Чим ми будемо малювати? (Пензликами і патичками) Якого кольору є фарби? (Коричнева, біла, рожева) Яким кольором ми будемо малювати дерева? (Коричневим) А квіточки? (Рожевим, білим)

— Погляньте, як малювати дерево коричневою фарбою: проводите знизу вгору довгу лінію — стовбур, від стовбура вгору — короткі лінії, гілля. Дерева, що далеко, — маленькі, близько — великі. Квіточки малюєте  патичком між гілочками дерев.

— Візьміть свої аркуші для малювання і намалюйте багато квітучих дерев —

весняний квітучий сад.

Самостійна робота дітей. Діти малюють під спокійний музичний супровід.

Фізкультхвилинка

Навкруги вітрець гуляє, (Руки на пояс, виставляють ногу на п’ятку.)

Наші деревця хитає. (Нахиляють тулуб у сторони.)

Угору вони тягнуться, (Стають навшпиньки.)

А йому не піддаються.

Тихше, тихше, вітерець, (Присідають.)

Вгомонися, пустунець! (Рухи руками вперед та назад.)

Підсумок заняття

Вихователь формує виставку робіт. Наголошує, що тепер у групі свій цвіте весняний сад.

 

Вихователь Башмачнікова О. О.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *