04.05.2020 ІІ молодша “В” (Горішок) (Вихователі Рябко Т.М., Красножон Т.В.)

Тема дня: Райдуга на клумбі, квіти клумб.

Заняття: Логіко-математичне.

Тема. Число і цифра 3. Кількісна лічба. Геометричні фігури

Мета: ознайомити дітей з числом та цифрою 3, з її графічним зображенням; учити дітей співвідносити цифри з певною кількістю предметів; продовжувати формувати вміння встановлювати взаємну відповідність між елементами двох груп предметів способом збільшення групи на один предмет; вправляти в обстеженні знайомих геометричних фігур дотиково-руховим і зоровим способом; учити впізнавати та правильно називати круг, квадрат, трикутник; продовжувати вправляти у кількісній лічбі; розвивати зорову пам’ять, увагу, інтерес до процесу пізнання; виховувати організованість, зосередженість, впевненість.

Попередня робота: читання казки «Три ведмеді»; ігри з геометричними фігурами; викладання різних картинок з геометричних фігур.

Матеріал: палички для лічби; роздавальні картки з цифрами 1, 2, 3 (для кожної дитини); картки, розділені на дві горизонтальні смужки; скринька з геометричними фігурами; набір геометричних фігур для дидактичної гри «Склади з геометричних фігур».

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організаційний момент

Діти, до нас сьогодні завітала на гостину лялька Маша. Вона зібралася в гості до трьох ведмедів. Маша хоче зробити кожному із ведмедів подарунок, але не вміє рахувати. Допоможемо Маші!

ІІ. Основна частина

— Для того щоб навчити Машу рахувати до трьох, ми її ознайомимо із цифрами.

Демонструємо дітям картки з цифрами 1, 2, 3.

— Викладіть стільки паличок для лічби, скільки показує цифра.

— Цифра 1. Скільки паличок потрібно покласти на стіл?

— Цифра 2. Скільки потрібно покласти паличок на стіл?

— Цифра 3. Скільки потрібно покласти паличок на стіл?

— Скільки всього паличок на столі?

— Якщо дівчинка зібралась у гості до трьох ведмедів, скільки їй потрібно зробити подарунків? (Три)

— Пограймо з іграшками!

 Дидактична гра «Порахуй і покажи»

Показуємо дітям картки з предметами від 1 до 3. (Наприклад: 2 машинки, 3 кульки.)

— Я показуватиму картку з предметами, а ви піднімаєте відповідну цифру, що позначає цю кількість предметів.

Роздаємо дітям картки, розділені на дві горизонтальні смужки, та шаблони кульок (три сині та три жовті кульки).

— На свято часто дарують повітряні кульки. Покладіть на верхню смужку одну синю повітряну кульку, на нижню — одну жовту кульку. Яких кульок більше? (Порівну, по одній) Тетянко, поклади на верхню смужку ще одну синю кульку. Яких кульок більше? (Синіх) На скільки? (На одну) Що слід зробити, щоб їх стало порівну? (Слід додати одну жовту кульку.) Яких кульок більше: синіх чи жовтих? (Порівну) Скільки жовтих кульок? (Дві) Покладіть на нижню смужку ще одну жовту кульку. Порахуймо разом жовті кульки: один, два, три. Усього три жовті кульки. Яких кульок більше? менше? Що слід зробити, щоб їх стало порівну?

Дидактична гра «Упізнай на дотик»

Приносимо дітям скриньку з подарунками.

— У скрині знаходяться геометричні фігури. Вам потрібно на дотик визначити, яку фігуру заховано у скриньці.

Діти по черзі виконують завдання.

Дидактична гра «Склади з геометричних фігур»

— У мене на фланелеграфі є ведмедики. Скільки їх? (Три)

— Скільки великих ведмедиків? (Два)

— Скільки маленьких ведмедиків? (Один)

— З яких геометричних фігур складені ведмедики? (Із кругів, трикутників та квадратів)

— Складіть таких самих ведмедиків.

Фізкультхвилинка

Трава-травонька низенька,

Дерева високі-високі.

Вітер дерева гойдає,

То вправо, то вліво хитає,

То вперед, то назад,

До землі пригинає.

Птахи високо літають,

Діти тихенько сідають.

 Дидактична гра «Що зайве

Вихователь розміщує геометричні фігури на фланелеграф, а діти називають їх.

— Знайдіть зайву фігуру.

Наприклад. Три червоних трикутники і один квадрат синього кольору, три великих круги і один маленький, три зелених квадрати і один синій квадрат.

 Дидактична гра «Обери подарунок»

Розкладаємо дітям по килиму предметні малюнки з предметами, схожими на трикутник, круг та квадрат.

— Що можна подарувати ведмедям?

— Михайло Іванович любить усе, схоже на трикутник.

Дитина  обирає подарунок, схожий на трикутник.

— Анастасія Петрівна любить усе, схоже на квадрат.

Дитина  обирає подарунок, схожий на квадрат.

— Ведмежатко Мишко любить усе, схоже на круг.

Дитина  обирає подарунок, схожий на круг.

Гра «Порахуй подарунки»

У дітей на столах — альбомні аркуші, на яких ліворуч намальовано торт, цукерку, шоколад, а праворуч — цифру 3.

— Скільки подарунків намальовано? (Три)

— Обведіть пальчиком цифру 3. Прикрасьте її за допомогою пластиліну.

Відривайте маленькі шматочки, скочуйте в кульку та прикріплюйте на контур цифри.

ІІІ. Підсумок

— Діти, Маша дуже дякує вам за допомогу. З якою цифрою ми сьогодні ознайомилися? Скільки було солодких подарунків?

Вихователь: Рябко Т.М.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *