01.04.2020 І молодша “А” група (Дюймовочка) (Вихователі Ковач Н.А., Малигон М.М.)
Тема дня: «Рогаті, на молоко багаті»
(зовнішній вигляд (корова, коза); особливості поведінки; спосіб живлення; значення в житті людини; безпека)
- Заняття Психологічне (за планом психолога)
- Заняття Ліплення Тема. Парканчик на подвір’ї
Мета: розширювати знання дітей про свійських тварин (корова, теля); навчати відтворювати образи навколишнього світу; учити передавати форму в ліпленні, ліпити предмети простої форми (палички, ковбаски) за допомогою дій — відривання, розкочування, відтворюючи форму предметів; закріплювати знання назв матеріалу та інструментів, використаних на занятті; розвивати вміння виділяти форму, розмір, колір, просторове відношення предметів, створювати найпростіші композиції; формувати розуміння ігрових завдань дорослого та володіння способами їх розв’язання; виховувати дбайливе ставлення до матеріалів та інструментів, до виробів, створених власноруч.
Попередня робота: ознайомитися зі свійськими тваринами.
Матеріал: пластилін; гумові свійські тварини — іграшки; дощечки; серветки.
Хід заняття
- Організаційний момент Вихователь пропонує дітям пограти у гру «Веселі перетворення». Пропонує зображувати свійських тварин.
Ой, допоможіть мерщій,
Чарівник приходив злий.
Зачаклував усіх малят,
Перетворив на кошенят!
— Де ви, малята-кошенята? Діти зображують кошенят — нявчать.
Ой, допоможіть мерщій,
Чарівник приходив злий.
Зачаклував усіх малят,
Перетворив на курчат!
— Де ви, малята-курчата? Діти зображують курчат — пищать. Гра триває, поки діти зображують тварин.
А тут прийшли до нас звірята
І допомогли малятам:
Чари злі вони прогнали.
Знову наші дітки стали
Не лошата, не ягнята,
А хлоп’ята і дівчата!
- Мотивація — Віддячимо малятам-звірятам, щоб вони не заблукали, не загубилися, змайструймо для них парканчик на господарському дворі.
III. Продуктивна діяльність — Я приготувала вам різнокол. шматочки пластиліну. Кожен із вас нехай обере той шматочок, що йому подоб. найбільше.
— Діти, для роботи з пластиліном нам слід виконувати правила: підкотити рукава, працювати на дощечці (або клейонці), не розкидати шматочки пластиліну, мити руки після ліплення. — Підготуймо наші пальчики до роботи!
Пальчикова вправа Один, два, три, чотири, п’ять! (Усі пальчики торкаються великого.) Вийшли пальчики гуляти. (Перебирати пальчиками по столу.)
Погуляли, погуляли, іще трошки пострибали. (Пальці «стрибають».) Тут став дощик накрапати. (Стукати пальц.по столу, бажано кожним по черзі.) Стали пальчики тікати. («Бігти» пальцями по столу.)
— Діти, візьміть свій шматок пластиліну, зігрійте його в долоньках. Від одного великого шматочка слід відщипувати багато маленьких шматочків. З маленьких шматочків розкачуємо між долоньками «тоненькі ковбаски — палички парканчика». Їх виклад. навколо гумових ігор.
Діти ліплять з пластиліну «ковбаски-палички» під спокійний музичний супровід. За потреби вихователь може брати руки дитини і виконувати дії з пластиліном її руками, коментуючи рухи. Він стежить, щоб діти не квапилися, не губили пластилін. Вихователь заохочує дітей до самостійних дій, підбадьорює їх, стимулює мовленнєве спілкування під час роботи.
- Підсумок Вихователь аналізує виконання завдання.
— Молодці, усі впоралися із завданням, тепер ніхто із тварин не загубиться! — Допоможемо Олесі добудувати паркан!
— У Миколки міцний парканчик, ніхто з тварин не загубиться.
Додатковий матеріал Дидактична гра «Подорож у село»
Поїдем, синочку, з тобою в село! Багато побачим, почуємо там: Лошатко: «І-го-го!» Корівонька: «Му-у-у!» Телятко: «Мі-і-мі-і-мі-і!»
Овечка: «Бе-е-е!» Поросятко: «Хрю-хрю-хрю!» Кізонька: «Ме-е-е!» Собачка: «Гав-гав-гав!» А киця: «Няв!» А курочка по сінцях: «Ко-ко-ко!»
А півничок на дворі: «Ку-ку-рі-ку!»
Мовленєва гра «Назви тварин і скажи, хто які звуки видає» Вих. виймає з коробки одну із ігр. та запитує, хто це. Після того, як діти назвуть тварину чи птаха, він просить їх відтворити ті звуки, що вона видає. Малюки повинні впізнати півника і покукурікати («Кукуріку!»), корову («Му-у!»), жабку («Ква-ква!»), гусака («Га-га-га!»), кішку («Няв!»), тощо. Вих. спонукає дітей до правильного наз. тварин та чіткої вимови звуків у звуконаслід..
- Заняття Фізкультура Тема: ходити по гімнастичній лаві та стрибати з неї, кидати та ловити м’яч
Мета. Закріпити у дітей вміння ходити по гімнаст. лаві та стрибати з неї, вчити кидати та ловити м’яч, розвивати почуття рівноваги та координації рухів.
Посібники. 1—2 гімнастичні лави та м’яч середньої величини.
Методика.
І ч. Ходьба та біг один за одним зі зміною напряму.
Загальнорозвимючі вправи.
В. п.: стоячи ноги вільно розставлені, руки зігнуті в ліктях перед грудьми. Кругові рухи рук (одна кругом іншої) — «намотування нитки на клубок», 5—6 разів в одну сторону (від себе), а потім в іншу сторону (до себе).
В. п.: лежачи на животі, руки зігнути, долоні під підборіддям. Витягнути руки вперед якнайдалі — «ось як ми ростемо», повернутись у вихідне положення (3—4 рази).Тягнутись вперед але не вигинати верхню частину тулуба.
В. п.: сидячи, ноги разом, руками упор позаду. Зігнути ноги, підтягнути їх до тулуба якомога ближче до грудей, випрям. — довгі та короткі ноги (5-6 р.).
Підскоки на місці на двох ногах, руки тримати вільно — «горобці стрибають» (20—30 сек.). Ходьба в колоні по одному по краю кімнати.
ІІ ч. Основні рухи.
Ходьба по гімнастичній лаві, стрибки з неї (3—4 рази). Діти йдуть по гімнастичній лаві один за одним. Вихователь стоїть в кінці лави та слідкує, щоб діти не поспішали, спокійно присіли перед стрибком та м’яко приземлились; при необхідності подає дитині руку.
Кидання м’яча вихователю та ловлення м’яча. Вправу діти виконують по одному 2—3 рази. Вихователь керує дальністю кидка, підходить ближче до того, у кого слабший кидок, відходить далі від тих, хто кидає краще. Слідкує, щоб всі виконували кидок знизу.
Рухлива гра «Куля» (варіант з бігом врозтіч, 2—3 рази).
ІІІч. Спокійна ходьба один за одним. Гра «Хто тихіше».
Вихователь Карбула М.В.