02.04.2020 ІІ молодша “В” група (Горішок) (Вихователі Рябко Т.М., Красножон Т.В.)
Заняття: Розвиток мовлення
Тема. Хто в небі живе?
Мета: уточнити елементарні знання дітей про природу Космосу, закріплювати в
активному словнику дітей поняття «сонце», «місяць», «зорі», «хмари» тощо;
вчити дітей відгадувати загадки, поповнювати словниковий запас прикметниками;
розвивати спостережливість; виховувати пізнавальний інтерес до неживої приро-
ди довкілля.
Матеріал: вірш В. Ладижця «Місяць в хмарах заблудився».
ХІД ЗАНЯТТЯ
- Організаційний момент.
Діти, погляньте у віконечко. Якими яскравими промінчиками світить сонечко.
Фізкультхвилинка.
Психогімнастика «Я Сонце»
Я маленьке сонце. Я прокидаюсь, вмиваюсь. Я розчісую свої
промені й підіймаюсь вільно і урочисто. Я велика куля. В мене багато тепла і
світла. Я велике сонце. Я дарую своє тепло всім: небу, хмаринкам, річкам, полям,
людям. Я вдихаю тепло, доброту, мудрість, щедрість. Я перетворююсь на
тоненький сонячний промінець. Я лечу на Землю і пірнаю в м’яке зелене листя,
я купаюсь у голубих хвилях моря, я граюсь у білій піні.
- Основна частина.
Вихователь пропонує дітям здійснити подорож на небо та дізнатися, хто там живе
Вихователь загадує загадки:
Рано-вранці прокидається, встає.
Розсипає скрізь проміннячко своє.
Огляда природоньку, зігріва,
А надвечір спатоньки знов ляга. (Сонце)
Серед ночі на небі біліє,
Тьмяно світить,
Та зовсім не гріє. (Місяць)
Спробуй, друже, відгадати,
Що за стрій у небесах:
Чи клубки пухкої вати,
Чи то пір’я з крупних птах,
Чи біжить овець отара?
Ні, пливуть це білі… (хмари).
Нічне небо прикрашають,
мерехтять вони, палають.
Безліч складено казок
про красунь нічних — …! (Зірок)
– Вихователь пропонує дітям розповісти про мешканців неба.
— Хто рано встає на небі?
— Як світить сонечко?
— Що пливе денним небом?
— Які бувають хмари?
— Що ми бачимо на нічному небі?
— Який буває місяць на небі?
— Як світять зорі на нічному небі?
Вихователь читає вірш В. Ладижця «Місяць в хмарах заблудився».
Місяць в хмарах заблудився
Та й за гору закотився.
Я пішла б його шукати,
Тільки кличуть вже до хати.
Я б сказала, що не хочу,
Та злипаються вже очі,
І не слухаються ніжки…
Донесіть мене до ліжка.
Бесіда за змістом вірша.
— Що трапилося з місяцем?
— Куди закотився місяць?
— Що хотіла зробити дівчинка?
— Що заважало дівчинці шукати місяць?
— Чому в неї злипались очі і не слухались ніжки?
— Що роблять дітки, коли з’являється місяць на небі?
Дидактична гра «День — ніч».
Мета: закріплювати знання дітей про частини доби, дії людей
уночі, удень; розвивати уважність.
Хід гри
Вихователь називає дії людей удень або вночі. Діти, якщо це
«день», стрибають, кружляють, танцюють, ходять, а якщо «ніч» —
присідають, заплющують очі, кладуть ручки під щічку.
3.Підсумок.
Що цікаве ви дізнались сьогодні на занятті?
Хто дарує своє тепло всім?
Вихователь: Рябко Т.М.