04.05.2020 Старша “А” (Живчик) (Вихователі Мойсієнко В.О., Ступак О.В.)
Ознайомлення з грамотою
Тема: «Буква «ї». Складання речень за схемою.
Мета: Закріпити з чого складається мова, речення, слово, склад. Закріпити вивчені букви. Тренувати в умінні складати з букв склади, ділити слова на склади, виділяти голосні і приголосні звуки, читати склади, знаходити перший і останній звуки в словах, по першим і останнім звукам читати слова. За допомогою словесних ігор розвивати фонематичний слух, мислення, винахідливість, швидкість реакції. Закріплювати вміння робити звуковий аналіз слів, складати з букв слова і складати речення по схемі. Тренувати в умінні узгоджувати прикметники з іменниками.
Обладнання: М’яч, олівці, аркуші, картки з буквами, картинки, картки зі словами, кольорові картки зі складами
Хід заняття
І. Організаційний момент. Сьогодні ми підемо в Чарівну Країну Грамоти, з нашим другом «Звуковичком». Але спочатку пригадаємо:
– З чого складається наша мова (з речення)
– З чого складаються речення (з слів)
– З чого складаються слова (з складів)
– З чого складаються склади (з букв)
ІІ. Основна частина.
- Вправа «Слово – речення».Що я взяла зараз в руки? (М’яч). М’яч – це слово або речення? (Слово). А складіть з слова м’яч речення. (Мама купила мені м’яч). А давайте порахуємо, скільки слів в цьому реченні? (4)
- Вправа «Запиши речення графічно». А давайте напишемо наші речення графічно. |_ _ _ _.
А тепер навпаки. Склади будь-яке речення по схемі |_ _. |_ _ _.
Складіть речення за запропонованими схемами та запишіть їх графічно.
3.Вправа «Голосні – приголосні». Перед нами набір літер:
( використовуємо літери , які діти вже вивчили)
А, О, І, Е, У М, П, Р, С, Т.
Скажіть, які букви бувають: (голосні і приголосні)
А тепер по черзі називаєте букву і викладайте. Але тільки голосні викладайте в один ряд, а приголосні в інший ряд.
Фізкультхвилинка
Раз – піднятися, потягнутися.
Два – зігнутися, розігнутися.
Три – в долоні три хлопка.
Головою три кивка.
На чотири – ноги ширше.
П’ять руками помахати.
Шість – на стільчик знову сісти.
- Вправа «Складемо склади».Ми складемо з букв склади.
а) Візьміть букву П і буква А. Давайте прочитаємо (ПА). А тепер продовж склад: ПАПА, ПАЛИЦЯ, ПАРТА, ПАСТА. Прочитаємо навпаки (АП)
б) Візьміть букву М і буква І. Прочитаємо (МІ). Продовжимо склад: МИР, МИШКА, МИСКА.
- Знайомство зі звуком «Ї».
Перед дітьми картинки ЇЖАК, ЇЖА, ПОЇЗД
а) Завдання – назви слово і виділи перший звук в слові (по картинках).
б) Який звук спільний у словах?
в) Ви повинні почути, де знаходиться хитрий звук «Ї». Хитрий він тому, що позначає два ЙІ (На початку слова або в середині). Викладаємо схему слова ЇЖАК. Пам’ятаємо , що Й завжди м’який =.-.-
Читання в «Букварику» складів зі звуком «Ї».
- 6. Вправа «Поділи на склади». Визнач скільки в слові складів. Згадуємо МА-МА (2 склади), ПІ-ЛА, КО-РО-ВА, МИ-ЛО, СІК, МО-ЛО-КО, МО-РЕ.
- Зробимо звуковий аналіз слів. Я називаю слово, а ви викладаєте графічно. Повторимо:
покажіть голосний звук ∙
покажіть твердий приголосний звук –
покажіть м’який приголосний звук =
Викладаємо зліва на право, правою рукою: ЇЖА, МИША, ПОЇЗД .
ІІІ. Підсумок. З яким звуком і якою літерою познайомились? Як оцінюєте свої знання?
Заняття 2 Ліплення
Тема: «Квіти клумби»
Завдання: вчити дітей створювати композиції квітів з пластиліну у техніці рельєфного ліплення. Розвивати уміння в отриманні великої кількості однакових квіточок – згортання трубочки і розрізання на частини; уяву, фантазію. Закріпити знання дітей про квіти, їх назви.
Виховувати доброту, турботу про друзів, акуратність, художній смак, працьовитість.
Хід заняття.
І. Організаційна частина.
Бесіда про весну (прикмети весни в неживої природі- сонце, опади, хмари, ґрунт…; в живій природі – трава, квіти, листочки на деревах ….)
ІІ. Основна частина.
- Діалог про квіти(Які знаємо? Частини квітки – корінь, стебло, листя, квітка).
- Дидактична гра «Де живе квітка». Мета : закріпити види квітів – садові,польові, лісові. Виявити різницю та схожість між ними.
Хід гри: Дорослий показує квітку , а дитина визначає де вона росте.
- Інтерв’ю. Розкажи про свою улюблену квітку на клумбі.
– Як називається квітка?
– Як мені впізнати її? Опиши квітку.
– Чому подобається саме ця квітка?
Мотивація до роботи. Щоб могли впізнати вашу квітки, намалюй її пластиліном.
Ліплення:
– Прямокутник із картону покриваємо тонким шаром пластиліну. До пластиліну ми будемо кріпити деталі вашої улюбленої квітки.
– Визначте кольори , які потрібні для ліплення квітки.
– Ліпимо стеблинки – це довгі тонка «ковбаски», приклеюємо їх на малюнок. – – До стеблинки кріпимо листочки. Для цього « ковбаску» , або кульку потрібно розплескати і надати видовженої форми.
– для ліплення квітки скочуємо пластилін в кульки., розплескуємо їх, користуємося стекою для розрізання листочків, зображення прожилок.
Прикріплюємо їх до стеблинки.
ІІІ. Підведення підсумків заняття. Чи подобається робота? Чи можна впізнати твою улюблену квітку?
Мойсієнко В.О.