14.04.2020 Старша “А” (Живчик) (Вихователі Мойсієнко В.О., Ступак О.В.)
Заняття 1. Розвиток мовлення.
Тема. Ой настала вже весна Мета: розширювати уявлення дітей про весну, її ознаки; стимулювати вживання речень з однорідними членами; розвивати словесно-логічне мислення; збагачувати словниковий запас за темою; активізувати в мовленні слова-дії, слова-ознаки; продовжувати вчити добирати риму до слів; вправляти у встановленні послідовності звуків у слові; виховувати спостережливість, уважність, позитивне емоційне ставлення до явищ природи навесні, інтерес до художніх творів. Попередня робота: читання віршів та оповідань про весну. Матеріал: ластівка; сюжетний малюнок весни та предметних малюнків — ознак весни; м’яч. ХІД І. Організаційний момент Вихователь демонструє дітям ластівку. – Хто завітав до нас у гості? Так, це ластівка. Привітаймося з нею. Доброго ранку, ластівко! — Запрошуйте ластівку пограти з нами. – ЗДРАСТУЙ, СОНЕЧКО! Я всміхаюсь сонечку: — Здрастуй, золоте! Я всміхаюсь квітоньці — Хай вона цвіте. Я всміхаюсь дощику: — Лийся, мов з відра! Друзям усміхаюся — Зичу їм добра. ІІ. Основна частина — З чим ти, ластівко, прилетіла до нас? Вона принесла вам загадку. Відгадайте її. Тане сніжок, ожив лужок, день прибуває, Коли це буває?.. (Навесні) — Так, дійсно, це буває навесні. Як ви здогадалися, що це весна? — Разом з ластівкою пограємо. Дидактична гра «Розкажи про весну» (Великий сюжетний малюнок, на якому зображено весну. Навколо великого малюнка розташовані порожні віконця для маленьких карток із зображенням ознак весни. – Пригадати та розповісти, що буває навесні? ( На кожну правильну відповідь дитина отримує картку та ставить малюнок у порожнє віконце.) Гра триває до заповнення порожніх віконець. Вихователь за потреби допомагає дітям, ставлячи навідні запитання. • Навесні сніг розтає, перетворюється на струмки. • Бурульки на дахах крапають, тануть, зменшуються. • Сонечко світить, пригріває, посміхається. • Пташки навесні прилітають, співають, мостять гнізда. • Проліски у лісі виростають, квітнуть, пахнуть. • Травичка на проталинах зеленіє, росте. • Дерева навесні прокидаються, квітнуть, зеленіють. • Листячко на деревах розпускається, виростає. Діти навесні бавляться, гуляють, радіють сонечку, пускають кораблики. — Ластівці дуже сподобалося з вами гратися. Ще пограймо з м’ячем. Дидактична гра «Яка пора?» Вихователь пропонує дітям назвати слова-ознаки, що характеризують весняну пору. (З м’ячем). Дитина ловить м’яч, змінює речення на слово-ознаку. • Надворі весна. Яка пора? (Весняна) • Зараз ранок. Яка зараз пора? (Ранкова) • Сьогодні дощить. Який сьогодні день? (Дощовий) • Сьогодні дме вітер. Яка сьогодні погода? (Вітряна) Дидактична гра «Знайди зайве слово» Вихователь пропонує дітям послухати римовані рядки та знайти серед однорідних членів речення зайве слово, назвати та пояснити його. • Струмки весняні поспішають добряче — Прозорі, шумливі, бурхливі, гарячі. • Я здалеку чую — струмочки вже мчать: Журчать, і бринять, і нявчать, і дзюрчать. • Повсюди струмки серед березня видко, Біжать вони стрімко, неквапливо, швидко. • Зустрівши струмка у дворі, можеш ти Його переступити, переплигнути, перепливти. — Наша ластівка любить придумувати віршики, риму до слів. Гра «Придумай риму про весну» Скажіть, яка іде весна? Чудова, ніжна… (чарівна). І раді всі міста і села, Бо йде до нас весна… (весела). Летить на сушу і на море Повітря чисте і… (прозоре). У полі теплий вітер віє, А небо у горі… (синіє). Хоч де-не-де ще сніг лежить, Та вже дзвінкий Струмок… (біжить). Веселе сонечко розквітло. Весна летить прозора й… (світла). На трави розсипала росу, Дарує щастя і… (красу). У квіти землю одягає І пісню радості… (співає). А по шляху по весняному Вертаються пташки… (додому). Дидактична гра «Назви потрібний звук» Вихователь показує дітям предметний малюнок і пропонує чітко назвати один певний звук або всі звуки слова-назви. Наприклад, на малюнку зображено кущ, вихователь пропонує назвати перший звук у слові або чітко подовжено вимовити всі звуки в слові кккууущщщ так, щоб усім було зрозуміло, із яких звуків воно складається. Слова: лис, сонце, сова, вата, хата, вагон. Дидактична гра «Склади речення» Вихователь вимовляє слова, а діти складають з поданих слів речення. • Весна, тепла, лагідно. • Сонечко, привітно, лагідно, і, світить. • На, крапають, дахах, бурульки. ІІІ. Підсумок — Вам подобається весна? Розкажіть ластівці, чому вам подобається весна.
14.04.20. Заняття 2. Аплікація Тема. Писанка до Великодня Мета: продовжувати збагачувати досвід дітей знаннями про звичаї та традиції українського народу — святкування свята Великодня; викликати у дітей бажання виготовити тематичну листівку для батьків на картоні з наклеюванням симетричної витинанки писанки з використанням світлих, радісних тонів; формувати вміння працювати по обмеженій поверхні, рівномірно розташовуючи аплікацію; закріплювати знання кольорів; розвивати творчу уяву, асоціативну пам’ять, мислення; сприяти розвитку самостійності, зосередженості; виховувати інтерес до образотворчої діяльності. Попередня робота: бесіди про звичаї та традиції українського народу; розглядання яєць — крашанок, писанок; розглядання ілюстрацій прикрашених овалів-яєчок; ознайомлення з прийомом вирізування — витинанки. Матеріал: лялька в українському одязі; кошик з паскою, крашанками та писанками; український рушник; паперові площинні овали-яйця, тоновані у різні пастельні тони; зразки візерунків на овалах-яйцях; патички; серветки. ХІД І. Організаційний момент Вихователь читає вірш. Принесло нам сонечко знов тепло І ласкаві промені розлило. З трав і квітів виткало килими І в садочку грається із дітьми. — Діти, що нам принесли сьогодні з пошти? На посилці — адреса нашого дитячого садочка. Хто нам надіслав посилку? Прочитаємо адресу. Це наші знайомі — дідусь Максим та бабуся Оксана, які проживають у селі. Що вони нам надіслали? (Паску, яєчка-писанки та крашанки, український рушник) Саме зараз в Україні святкують велике весняне свято — Великдень, печуть паски, фарбують крашанки, розписують писанки. ІІ. Мотивація — Писанка або крашанка — це символ весняного відродження життя на землі. Яйця, що пофарбовані в один колір, називають крашанками. Їх кольори також мають певну символіку. Червоний колір означає радість, життя, любов. Жовтий колір — місяць і зорі, урожай. Блакитний — небо, повітря, здоров’я. Зелений — відродження та воскресіння природи і родючість землі. Поєднання кількох кольорів — родинне щастя, мир, любов, успіх. Щоб зробити крашанку, розводять спеціальну фарбу у воді та кладуть у неї щойно зварене яйце. Коли яйце пофарбується, його викладають на тарілку, щоб висохло. Крашанка готова. А писанку фарбують спеціальними фарбами, а потім розмальовують різними візерунками — розписують. Звідси і назва — писанка. ПИСАНКА Розмалюю писанку, розмалюю, Коника гривастого намалюю, Розмалюю писанку, розмалюю, Соловейчика-любчика намалюю. Розмалюю писанку, розмалюю, Рублену сопілочку намалюю, А моя сопілочка буде грати, Буде коник весело танцювати. (Т. Коломієць) — У нас у садочку також буде свято Великодньої писанки. Як ми готуємося до цього свята? (Вивчаємо вірші, пісні, таночки, хороводи про весну, весняні квіти, про писанки та крашанки) Кого ми запросимо на свято? Виготовимо для них листівку-запрошення на свято. Наших знайомих дідуся Максима та бабусю Оксану також привітаймо зі святом і запросимо на наше свято у дитячий садочок. ІІІ. Продуктивна діяльність — Ходімо до нашої художньої майстерні. Сідайте на стільчики за столи. Підготуймо наші пальчики до роботи. Пальчикова гімнастика Раз два, три, чотири, п’ять — Вийшли пальці погулять. Оцей пальчик — найсильніший, Він найбільший, найтовстіший. Вказівний палець для того, Щоб показувать відоме. Палець цей середнім зветься, Він найдовший, як ведеться. Оцей палець безім’яний, Вередливий, неслухняний. Ось мізинчик, хоч маленький, Проте вдалий і спритненький. — Підготуймо форму для листівки: прямокутний аркуш паперу слід скласти навпіл і визначити лінію згину. Візьміть до рук писанки, розгляньте їх. ПИСАНКА Гарна писанка у мене, Мабуть, кращої нема. Мама тільки помагала, Малювала я сама. Змалювала дрібно квіти, Вісім хрестиків малих, І дрібнесеньку ялинку, Й поясочок поміж них. Хоч не зразу змалювала, Зіпсувала п’ять яєць — Та як шосте закінчила, Тато мовив: «Молодець!» Я ту писанку для себе Для зразочка залишу, А для тата і для мами Дві ще кращих напишу. (К. Перелісна) — Як прикрашені писанки? Оберіть собі паперову форму яєчка для прикрашання витинанкою. Якого кольору витинанка краще виглядатиме на вашій писанці? Накладіть симетричну витинанку на форму писанки, перевірте чи збігаються краї, розміщення. Коли наклеїте витинанку, прикрасьте вітальну листівку дрібними деталями за власним задумом. Вихователь під час виконання аплікації перевіряє: • чи правильно діти розміщують елементи вітальної листівки — писанку, витинанку, деталі, елементи; • чи правильно користуються обладнанням. Показує прийоми намазування клеєм за потреби. Діти працюють під спокійний музичний супровід. Фізкультхвилинка Вихователь читає віршовані рядки, діти виконують рухи відповідно до тексту. Дружно писанки візьмемо І по колу всі підемо. Вгору писанки піднімем І постукаємо ними. Ми присядемо низенько І постукаєм тихенько. Писанки ми заховаєм Мов зайчата, пострибаєм (В. Шкльода) ІV. Підсумок Вихователь формує виставку вітальних листівок, дякує дітям за дружну працю. Сподівається, що листівки сподобаються батькам і родичам, вони обов’яз ково завітають до дитячого садка на свято. Я писанка-красуня, Вся в рисках і квітках, Красу митців несу я, Їх славлю у віках. Мене кладуть у свято На пишному столі, Щоби моїм убранством Пишалися малі. Без мене наше свято Не буде тим, чим є, Бо писанка багато Всім радості дає.
Вихователь Ступак О.В.