08.04.2020 Середня “В” (Зірочка) (Вихователі Стадник О.Є., Варкентін С.М.)
Тема дня: На екологічній стежині дошкільного закладу. Екологічні знаки.
Заняття: Ознайомлення з природою
Тема заняття: Наш рідний дім -природа
Мета заняття: ознайомлювати дітей з поняттям «природне сміття» та « сміття принесене людиною»; підвести дітей до розуміння необхідності зберігати та охороняти навколишнє середовище;формувати уявлення про взаємозв’язок природи живої та неживої, проявища природи; виховувати дбайливе ставлення до природи.
Матеріал: кошик з природним та неприродним сміттям; картки із зображенням квітів,комах, дерев, птахів.
Хід заняття
1 Організаційний момент
-Під час прогулянки на подвір’ї ми збираємо сміття. Звідки воно береться? (Показати траву,листя, гілки дерев.)
-Звідки це взялося? (З дерев, трави, квітів.)
-Це сміття природного походження, його залишила сама природа.
-Це сміття корисне чи шкідливе?
-Кому знадобиться восени листя, суха трава? (комахам,тваринам)
-Кому потрібне насіння?(птахам,тваринам)
-Коли збирають сміття чому його не можна палити?
Показати папірці, шматочки скла,пластикові пляшки.
-Як з’явилося це сміття на подвір’ї?
-Воно корисне чи шкідливе?
-Як воно може нашкодити людям, птахам, тваринам?
2 Дидактична гра « Ланцюжок»
Запропонувати дитині скласти ланцюжок.
Квіти – нектаром смакують комахи; комахи -ними смакують птахи; птахи – їдять комах,гусінь; гусінь – гризе листя дерев.
-Що станеться , якщо зникнуть квіти? (Без квітів зникнуть комахи, без комах зникнуть птахи, без пташок гусінь з’їсть листя. Без дерев засмітиться повітря, не можна буде дихати ані людям ,ані тваринам)
3 Дидактична гра «Так чи ні»
Запропонувати дітям різні ситуації
-Якщо на прогулянці побачив пташеня,його можна забрати додому?
-За комахами можна тільки спостерігати?
-Жабеня з річки – це іграшка?
-Для букета мамі можна зривати квіти з клумби тощо?
4Фізкультхвилинка
На квітучому лужку
Гудуть бджоли: «Жу-жу-жу!»
Разом з ними політаєм
Крилечками помахаєм.
5 Читання оповідання В.Сухомлинського «Смітник»
6 Бесіда за змістом
-Чи допомагала Марійка вдома?
-Куди вона викинула сміття? Чому?
-Хто просив полити квіти?
-Що було на клумбі замість квітів?
-Як ми оцінимо вчинки Марійки?
7 Розповідь дорослого
-Дорослі піклуються про безпеку природи. Вони переробляють сміття на спеціальних заводах і виготовляють корисні речі: зошити .книжки, килимки, туалетний папір та інше.
8 Можна з дитиною виготовити з пластикової пляшки вазу
9 Підсумок
-Чому говорять,що природа- наш дім?
-Про що слід пам’ятати,аби у цьому домі було чисто?
Заняття: Малювання
Тема заняття: Розквітають красиві квіти
Мета заняття: учити дітей малювати красиві квіти, використовувати різноманітні рухи, працювати всім пензликом та його кінцем; розвивати естетичні почуття.
Матеріал: 1\2 альбомного аркуша, гуашеві фарби.
Хід заняття
1 Організаційний момент
Запропонувати дітям розглянути листівки із зображенням квітів,звернути увагу на те, які вони різні та красиві.
2 Показ та пояснення
Дорослий показує та уточнює спосіб малювання пелюсток.
3 Самостійна робота дітей.
4 Підсумок
Вихователь Варкентін С.М.