06.04.2020 ІІ молодша “А” (Фіалка) (Вихователі Сівер Л.Г., Ілляшенко Т.П.)
Ознайомлення з природним довкіллям
Весняні квіти
Мета: розширювати уявлення дітей про весняні квіти; учити визначати та називати основні частини рослин, колір, характерні ознаки; формувати зв’язне мовлення, уміння дітей відповідати на запитання; розвивати вміння складати порівняльні речення зі сполучником «а»; виховувати дбайливе ставлення до рослин.
Матеріал: сюжетний малюнок із зображенням галявини, на якій ростуть весняні квіти; предметні малюнки із зображенням весняних квітів.
Хід заняття
Пропоную дітям поїхати на паровозику погуляти лісовою галявиною.
- Усі шикуйтеся у потяг – ми вагончики.
- Поїхали!
- На лісовій галявині ростуть ще квіти. Відгадайте, що це за квіти?
Навесні я зацвітаю
Синім цвітом серед гаю.
Відгадайте, що за квітка,
Бо мене не стане влітку. (Пролісок)
- Розкажіть, який пролісок. (Запашний, маленький, синенький)
- Що є у проліска? (Стебельце, листочки, квіточки)
- Яке стебельце? (Зелене, ніжне, тоненьке)
- Які листочки? (Зелені, ніжні, тоненькі)
- Які квітки? (Вони блакитні, сині, красиві, гарні, запашні)
- На що схожі квіти проліска? (На весняне небо)
- Відгадайте ще одну загадку.
Стала на поляні
В жовтім сарафані,
Підросте, всміхнеться,
Для вітрів вбереться
В платтячко біленьке,
Пишне та легеньке. (Кульбаба)
- Так, це кульбаба.
- Розкажіть про кульбабу. (У неї є жовта квітка, стебельце та листочки)
- Відгадайте ще одну загадку.
Лист зелений і міцний,
Сніг для нього не страшний,
А коли весну стрічає,
Сині очі розкриває. (Барвінок)
- Так, це барвінок.
- Що у нього є?
- Де ще, окрім лісу, ростуть квіти? (На лузі, в квітнику, в саду)
- Які квіти ростуть у нас в квітнику та в саду? (Тюльпан, фіалка, нарцис, пролісок, конвалія, кульбаба)
- Коли з’являються перші квіти? (Навесні)
- Чому навесні? (Стає тепло, прокидається природа, дощить)
Дидактична гра «Закінчи речення»
Пропоную дітям закінчити запропоноване речення
- У тюльпана високе стебельце, а у проліска – … (низьке).
- У проліска пелюстки квітки блакитні, а у кульбаби – … (жовті).
- Фіалка маленька, а тюльпан – … (великий).
- Кульбаба росте на лузі, а тюльпан – … (в саду).
- Пролісок схожий на небо, а кульбаба – … (на сонечко).
Підсумок
– Про що ми сьогодні говорили?
– Які квіти запам’ятали?
Вихователь Ілляшенко Т.П.