28.05.2020 Старша “Б” (Віночок) (Вихователі Башмачнікова О.О., Бородіна Н.В.)

1 Заняття. Художня література.

Тема: Вивчення вірша П. Воронька « Як багато знаю я».

Мета:вчити запам’ятовувати та виразно читати вірш, чітко промовляючи слова; систематизувати знання про школу, клас, роботу учителя на уроці; розвивати інтерес до школи, бажання вчитися, інтонаційну виразність мовлення.

Матеріали та обладнання: матеріал для гри «Зберись до школи», вірш «Як багато знаю я».

Хід заняття

Вступна бесіда «Навіщо ходити в школу?».

Діти відповідають на запитання вихователя:

-Що таке школа?

-Для чого потрібно вчитися?

-Що вивчають у школі?

-Хто навчає дітей?

-Хто такі школярі?

-Де сидять діти в школі?

-Що таке перерва?

Читання вірша «Як багато знаю я».

В мене є книжок багато —

І новенькі, і старі.

Як піду до школи з татом,

Всі книжки віддам сестрі.

Хай вона сама читає

Про лисичку й журавля.

Хай вона, мала, узнає,

Як багато знаю я.

-Що є у хлопчика? Куди він піде? Кому віддасть книжки? Про кого книжки? Чому хлопчик багато знає?

Повторне читання вірша. Вивчення вірша напам’ять.

Дидактична гра «Зберись до школи».

Діти вибирають ті предмети, які потрібні для школи і пояснюють свій вибір.

Дидактична гра «Школа яка?», «Клас який?».

Підсумок заняття.

 

2 Заняття. Ознайомлення з природним  довкіллям.

Тема: Як народжується книжка.

Мета: дати дітям уявлення про структуру книжки: обкладинка, сторінка, ілюстрація, текст; познайомити з процесом виготовлення книги, професіями людей, які беруть участь у створенні книги; закріпити знання про правила користування книгою; виховувати бережливе ставлення до книги.

Матеріали та обладнання: ілюстровані книги, ілюстрації з альбому «Як до нас прийшла книга».

Хід заняття

Бесіда біля куточка книги.

-Як називається цей куточок? Чому? Чим ви займаєтеся у цьому куточку? Як слід розглядати книжки? (Сидячи за столом у добре освітленій кімнаті.) Назвіть свою улюблену книжку.

– З чого складається книжка? (Обкладинка, сторінка, текст, ілюстрація.)

-Як правильно перегортати сторінки? Чому?

Розповідь вихователя «Як народжується книжка». (Розглядання ілюстрацій.)

-З чого виготовляють книги?

-Як називають фабрики, де виготовляють книги?

-Де можна купити книги? Як називають дім, де можна взяти книгу на певний

час? Що має бути на обкладинці дитячої книги?

Дидактична гра «Хто що робить?». Діти відгадують назви професій за названими діями. Добирають на дошці відповідні малюнки.

Пише казки, вірші, оповідання (письменник, автор).

Малює илюстрації у дитячих книжках (художник).

Заготовляє ліс (лісоруб).

Видає книги в бібліотеці (бібліотекар).

Продає книги у книгарні (продавець).

Дидактична вправа «Назви нові слова».

Вихователь пропонує назвати нові слова, які запам’ятали діти (друкарня, друкар, ілюстрація, обкладинка, сторінка).

Порівняти книги.

Для чого потрібна книга? Хто такий автор? Які книги створює письменник, а які — поет? (Вихователь пояснює різницю між ними, показує книги, де зібрані вірші, оповідання, казки.) Яких поетів та письменників ви знаєте?

Вивчення прислів’їв:

«Книга — твій друг, без неї — як без рук»,

«Книга вчить, як на світі жить».

Підсумок заняття.

-Про що ми сьогодні розмовляли?

-Які правила треба знати, коли переглядаєш книгу?

  • Мийте руки перед читанням.
  • Не пишіть на сторінках.
  • Не слиньте пальці.
  • Тримайте книжку в шафі чи на полиці.
  • Розірвану книжку підклейте.

 

 

Вихователь Башмачнікова О. О.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.