27.05.2020 Середня “А” (Капітошка) (Вихователі Сахно Г.В., Лалетіна Л.М.)

Тема дня : « Літо- пора відпочинку»

1 заняття Розвиток мовлення

Тема: Утворення прикметників. Літо.

Мета : учити складати речення за темою, розвивати творчі здібності, вправляти у вживанні прикметників на позначення кольору, утворених за допомогою суфіксів –еньк-, -ата-; активізувати образний словник дітей словами даної тематики, виховувати допитливість, увагу.

Обладнання : демонстраційний : малюнки із зображенням білочки, хом’ячка, кашкета, м’яч; роздавальний : предметні картки із зображеннями явищ природи, рослин, тварин.

Хід заняття

І. Організаційний момент

                 Психогімнастика «Сонячний зайчик»

Вихователь пропонує дітям проводити гру, сидячи на килимку.

  • До нас у гості завітав сонячний зайчик. Він хоче пограти з вами. Зайчик бешкетник і непосида. Я розповідатиму, що він робить, а ви показуватимете.
  • Сонячний зайчик заглянув вам в очі, заплющте їх. Зайчик побіг далі по обличчю, ніжно погладив його долоньками:чоло, ротик, щічки, підборіддя. Погладьте зайчика обережно, щоб не злякати. Ось він перебрався на шию, руки, животик, ніжки…Подружився з ним.

 

ІІ. Сюрпризний момент

У групі «виростає» незвичайна квітка – квітка – семиквітка, на зворотній стороні пелюсток написані завдання для дітей.

 

ІІІ. Мотивація діяльності

  • Ну що , діти, спробуємо виконати завдання незвичайної квітки?
  • То ж давайте подивимося, яке завдання сховалось під першою пелюсткою.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

Робота над віршем Т.Коломійця і Б.Чепурка «Дощик»

  • Весело чи сумно вам, діти, коли іде дощик? Чому?
  • Який дощик буває влітку?
  • Дощик влітку молодий, любить гратися. Я прочитаю вам вірш, а ви скажіть, що робить дощик.

Крапа дощик – накрапайчик,

Барабанить в барабанчик,

Бубонить у бубонець,

Щоб усі йшли у танець.

  • Накрапайчик – це який дощик, слабкий чи сильний?
  • Як можна назвати дощик, якщо він барабанить? А бубонить?
  • А про який дощик ідеться далі: про сумний чи веселий?

Скаче дощик на долині –

Зупинився на стежині…

Із сонечком дощик подружився –

У веселку перелився.

Літній дощик молоденький –

Веселочка веселенька.

Ходять поряд по діброві –

Мостять мости чорноброві.

  • Про який дощик ідеться у цьому вірші?
  • Що буває, коли дощик товаришує з сонечком?
  • Хто з вас бачив веселку?
  • Ви зрозуміли, чому у вірші кажуть: «…мостять мости чорноброві»?
  • У кого із вас є брови? Веселка має форму дуги так само, як брови. Тому її так назвали: мости чорноброві.
  • А які кольори є у веселки насправді?

Вправа «Веселка»

Вихователь пропонує дітям послухати історію про те, що трапилося в казковому лісі.

« От і настало яскраве, барвисте літо, на яке так чекали всі звірі, особливо білочка Тося та хом’ячок Тоша. Щодня вони бігали по зеленій травичці серед різнокольорових запашних квітів і раділи ласкавому, теплому сонечку.

Проте іноді сонечко ховалося за хмарку, і тоді ліс кропив літній веселий дощик. Найцікавіше було потім: після дощу через річку простягалась різнобарвна веселка. Вона теж була казкова. Іноді веселка фарбувала все навколо в різні кольори. Хочеш дізнатися, як це відбувалося?»

Вихователь вивішує на дошку малюнок кашкетика синього кольору із зеленою плямою.

  • Ось один промінець упав на кашкетик хом’ячка Тоші. І оскільки промінець був один, тільки в цьому місці кашкетик став зеленуватим.

Білочка Тося так зраділа, що ласкаво вимовила:

  • Твій кашкетик став…(зелененьким, зеленесеньким).

Після цього вихователь ставить питання до дітей.

  • Чому кашкетик став зеленуватим?
  • А якщо багато промінців зеленого кольору, як їх назвати?
  • Якщо один – ми говоримо «один зелений промінець», а якщо три? А якщо багато?
  • Чим милувалася білочка Тося?
  • Маленький павучок подумав, що це листок, і вирішив сісти відпочити на…(зелений кашкетик).
  • Хом’ячок Тоша пишався своїм…(зеленим кашкетиком)
  • Аж раптом синій промінець упав на білочку Тосю, і її вушка стали синіми.
  • Як можна сказати, яке за кольором стало одне вушко у Тосі?
  • А обидва?
  • Коли хом’ячок Тоша подивився на Тосю, він звернув увагу на …(сині вушка).
  • Веселка і далі продовжувала веселити наших друзів, але це вже інша казка, яку я розкажу іншого разу»

Фізкультхвилинка

Стало вранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

Ми всі разом підвелися,

Будем дружньо присідати,

сонечко розвеселяти.

Встали – сіли, встали – сіли,

Бачте, як розвеселили!

Стало сонце танцювати,

Нас до танцю прикрашати.

Нумо разом, нумо всі

Потанцюймо по росі!

Гра «Передзвін»

  • Білочка Тося і хом’ячок Тоша, як ви вже знаєте, дуже полюбляють літо, тому що взимку на землі сніг, а влітку…(трава)

Далі вихователь пропонує дітям стати у коло. Кидаючи м’яч дитині, вихователь починає фразу. Дитина, спіймавши м’яч, закінчує фразу і повертає м’яч вихователю.

Узимку ми одягаємо шубу, а влітку…(сарафан).

Узимку катаємося на лижах, а влітку…(на велосипеді).

Узимку на вулиці холодно, а влітку…(тепло)

Вправа «Літні стежинки»

Вихователь пропонує дітям крокувати літніми стежинками. «Кроки» (предметні малюнки) вихователь викладає на столі чи на килимку. Вправа полягає в тому, щоб діти робили спроби поєднувати окремі слова – назви предметів у реченні. Спочатку вихователь знаходить дві картки і промовляє речення, наприклад : « Улітку світить сонечко і росте квітка». Далі ці самі дії виконують діти, знаходячи пари предметних карток. Вихователь допомагає дітям сформувати речення, яке буде поєднувати ці два слова. «діти збирають яблука в кошик.», «Під ялинкою сидить зайчик» і т.д

 

V. Підсумок

–  З ким ми познайомились на занятті?

–  З промінцями якого кольору гралися друзі?

–  А чому вам подобається літо?

2 заняття Малювання

Тема : Намалюю літо красне

 

Мета : навчати дітей знайомими методами відображувати враження, одержані влітку. Закріплювати прийоми користування пензликом, вміння правильно тримати його, промивати та висушувати ганчіркою. Заохочувати доповнювати малюнок деталями (метелики, жучки, квіти, сонечко, тощо).

 

Обладнання : гуаш на вибір дитини, воскові крейдочки, фломастери.

 

Попередня робота : на прогулянці спостерігати за природою, подивитись – які дерева, квіти ростуть влітку.

Хід заняття

І. Організаційний момент

Вихователь читає віршик про літо

Літня спека, грози, грім,
Літо, ти прекрасне всім!

Скільки в тебе є скарбів:
В лісі — ягід та грибів;

У садках — смачна малина,
Аґрус, яблука, ожина.

Фрукти й зелень соковита —
Це смачні дарунки літа.

Ген тече срібляста річка…
Ой і тепла ж в ній водичка!

Можна влітку засмагати,
Можна плавати й пірнати.

  • Про яку пору року говориться у віршику?
  • А ви любите літо? За що ви його полюбляєте?

 

ІІ. Ігрова мотивація навчальної і пізнавальної діяльності

Вихователь заздалегідь прикріпляє метелика серед квітів на тоненькій дротині. Звертає увагу :

…Ах метелик!… подивіться!…

Ось він, ось він метушиться!

Та який же гарний, гожий!

Наче квітка, прехороший!

  • Що ж ти тут, красунчику, робиш?

 

ІІІ. Продуктивна діяльність

  1. Розповідь метелика ( за оповіданням В. Сухомлинського «Як метелик врятувався від дощу»)
  • Насунули чорні хмари. Заступили сонечко. Загримів грім. Пішов дощ. Я з друзями літав між деревами. Тут упала на мене краплинка дощу. «Ой, горе, що ж мені робити, куди ховатися від дощу?» Прилетів я до бурячиння та й заховався під великим листком. Дощ іде, а мені страшно. Сухо під листком. Так я і задрімав. Прокинувся, а вже у вашому садочку…

Вихователь :

  • Так, я тепер все зрозуміла. Уранці я йшла на роботу і вирвала бурячок, щоб пригостити наших тваринок. А метелика і не помітила. Ось він і прокинувся у нашій групі.
  • Як ви гадаєте, чи можемо ми його залишити в себе?

(вихователь підводить дітей до висновку, що метелику краще жити у природі, бо там він має житло і харчі.)

  • Так, правильно, ми не можемо його собі залишити, бо йому нічим у нас харчуватися.
  • А хто знає, чим живляться метелики( солодким квітковим соком).
  • Цей солодкий квітковий сік називають нектаром. Його метелики збирають влітку на яскравих квітах. Опускають довгий хоботок у чашечку квітки і пьють його.
  • Тож давайте намалюємо цю пору року Літо.

Показ та пояснення способу виконання роботи

  • Давайте розглянемо цей малюнок. Така гарна галявина. Помилуйтесь ніжними квітами. І над ними літає наш метелик, кружляють бджілки, повзають жуки.

Вихователь обговорює з дітьми, де розміщені квіти (на зеленій галявині, лузі, посередині аркуша на одній лінії).

  • Із корінця виростає стебельце. Знизу воно товстіше, а верхівка тоненька. Тому кладемо пензель плазом і протягуємо вверх, поступово піднімаємо його на носик. Стебло буває рівне або нахилене.
  • На верхівці виростає серединка. Вона буває жовтого кольору, білого , жовтогарячого… її ми намалюємо патичком, а кому зручно пальчиком.
  • Навколо серединки розміщуються  пелюстки. У кожної квітки їх різна кількість.
  • На стеблі ростуть листочки. Поставте носик пензлика на стебло і опустіть на все тільце.
  • Прикладемо з обох боків стебла так, щоб металевий кожушок дивився на стебло (прийом при вмочування)
  • Метелику, давай запитаємо у дітей, з чого вони почнуть малювати квітку. А де намалюють інші квіти?

Метелик нагадує, що слід намалювати його сусідів – жуків – сонечок і солдатиків. Для цього візьмемо червону фарбу і опустимо в неї патичок. Притиснемо його до аркуша і злегка потягнемо, щоб вийшов овал. Вийшло тільце. Вусики і ніжки намалюємо олівцем. Коли підсохне тільце, фломастером намалюємо очі. Це жук – солдатик.

А чим він відрізняється від жука – сонечка?

Фізкультхвилинка музична

Самостійна робота дітей. Індивідуальна допомога вихователя.

 

IV. Підсумок

  • Яку пору року малювали?
  • Що зобразили на малюнку?

Вихователь : Сахно Г.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.