24.03.2020 Логопедична “А” група (Ромашка) (Чмир О.В., Лось Н.І.)
У світі музики
«Ознайомлення дітей з назвами музичних інструментів»
Дітям інколи важко запам’ятати назви музичних інструментів, тому ми й вирішили скористатись методами та прийомами ейдотехніки, а саме прийомом «Фонетична асоціація». Перед тим як ознайомити дітей з новими інструментами, показуються малюнки, назви котрих асоціативні з назвами музичних інструментів. Наприклад, дітям демонструється зображення «гуси», а потім показується інструмент «гуслі».
Гра «Ці слова цікаві незвичні заховали інструменти музичні»
На закріплення назв музичних інструментів дітям пропонується гра «Відгадай, на чому граю». Педагог за ширмою грає на інструменті, після програвання дитина підходить до демонстраційного посібника і вказує на інструмент, який звучав, називаючи його. Якщо діти вагалися у виборі назви, то ми показуємо асоціативний малюнок, і дитина без проблем пригадує назву інструмента.
Крім того, що ми ознайомлюємо дітей з музичними інструментами, ми також надаємо знання з музичної грамоти.
«Ознайомлення дітей з елементами музичної грамоти»
Для того, щоб діти краще засвоїли поняття «ритм», їм було запропоновано придумати образи, які відповідають музичним звукам. Ми використали метод «Перетворення», прийом «Аналогія» (за формою), тобто діти перетворили музичні звуки на сердечка та зірочки. Довгий звук вони назвали «та» і зобразили його сердечком або зірочкою з одним хвостиком. Короткі звуки назвали «ті», вони «сестрички», що тримаються за ручки, тобто хвостики цих звуків з’єднанні вгорі. Паузу, що означає зупинку в музиці, діти запропонували відобразити у вигляді маленького сердечка, аргументуючи свій вибір тим, що сердечко вміє працювати і на секундочку відпочивати, а пауза – це начебто відпочинок музичних звуків у музиці. Так виникла гра «Визнач за ритмом». Діти за вказівкою музичного керівника з опорою на зображені в посібнику з ейдотехніки музичні звуки оплесками, тобто ловлячи звуки у долоньки та називаючи їх, передають ритмічний рисунок.
Вихователь логопедичної «А» групи ЗДО №13 «Веселка» Чмир О.В.