17.04.2020 Середня “Б” (Бджілка) (Вихователі Юва О.В., Шерепа Д.В.)
Тема дня «квітневі народні свята та звичаї»
1.Зан. Ознайомлення з природним довкіллям
Тема: «Чарівний світ неживої природи»
Мета : розширити уявлення дітей про властивості піску, глини; вчити за зовнішніми ознаками і за допомогою дослідів визначати їхні властивості;
Поглибити знання про застосування і використання піску в житті людини; вдосконалювати знання дітей про об*єкти живої і неживої природи, їхні ознаки; виховувати бережливе ставлення до природи, любов до рідної землі рідного краю.
Матеріали: прапорці – жовті, зелені; картини із зображенням живої і неживої природи; пісок, глина, скло, дощечки для ліплення, склянка з водою, серветки, клей, кольоровий пісок, поробки з піску, глиняний посуд, скляний посуд.
Хід заняття
- Ігровий момент (загадка про крота)
Під землею робить нірки,
А над ними робить гірки.
-Де живе крот?
- Бесіда про живу і неживу природу.
Все живе живиться і має дитинчат – це рослини, тварини, люди.
Вода, земля, пісок, повітря, каміння – це нежива природа. І живу і неживу природу слід любити і берегти.
- Д/гра « Жива і нежива природа»(розглядають картинки, якщо жива природа то підіймають зелений прапорець, а якщо нежива то – жовтий.)
- Фізкультхвилинка.
- Дослід 1. «Властивості піску»(розглядають і беруть до рук сухій пісок, а потім вологий)
Висновок : пісок складається з крихітних частинок : сухий сиплеться, а вологій ліпиться.
- Дослід 2. «Порівняння глини та піску»(запропонувати дітям взяти глину і потерти нею по склянці, а потім потерти піском по склу; чи залишилися подряпини на склі , від чого?)
Запропонувати дітям полити пісок і глину водою, що сталося? Потім діти намагаються щось зліпити з піску і глини.
Висновок : Пісок має властивість – сипучість, а глина в*язкість.
- Підсумок заняття.
- Що ви дізналися про глину і пісок?
2.Зан. Малювання
Тема: «Великодні писанки – диво із див»
Мета: збагачувати досвід дітей знанням про звичаї та традиції українського народу – святкування свята Великодня; викликати бажання оздоблювати великоднє яйце – писанку; учити ритмічно наносити візерунок (крапки, лінії, кільця) на тло предмета (яйце) у нетрадиційний прийом малювання – прийом тампонування патичком; формувати вміння малювати по обмеженій поверхні, рівномірно розташовуючи різнокольорові крапки; закріплювати знання кольорів; розвивати творчу уяву, асоціативну пам’ять, мислення; сприяти розвитку самостійності, зосередженості; виховувати інтерес до образотворчої діяльності, бажання малювати.
Матеріал: лялька в українському одязі; кошик з паскою, крашанками та писанками; український рушник; паперові площинні овали-яйця, тоновані у різні пастелі тони; фарби; зразки візерунків на овалах-яйцях; патички; серветки.
Хід заняття
- 1. Психогімнастика.
- Читаннявірша.
Принесло нам сонечко знов тепло
І ласкаві промені розлило.
З трав і квітів виткало килими
І в садочку грається із дітьми.
– Діти, хто завітав сьогодні до нас на гостину?
- Сюрпризний момент .Привітаймося з Марічкою.
-У що одягнута лялька Марічка? Так, наша лялька Марічка одягнена в святковий український одяг: вишивану сорочку, спідничку, фартушок. На шиї в неї намисто, а на голові – віночок з квітами та стрічками. Взута вона в червоні чобітки. Вона дуже гарна.
- Розгляданнякошика.
– Що нам принесла Марічка в кошику? Так, адже саме зараз в Україні святкують велике весняне свято – Великдень, печуть паски, фарбують крашанки, розписують писанки.
- 5. Мотивація. – «Розмалюймо писанки для друзів Марічки»
- Розповідь дорослого: -Діти, писанкаабо крашанка – це символ весняного відродження життя на землі. Яйця, що пофарбовані в один колір, називають крашанками. Їх кольори також мають певну символіку. Червоний колір означає радість, життя, любов. Жовтий колір – місяць і зорі, урожай. Блакитний – небо, повітря, здоров’я. Зелений – відродження та воскресіння природи і родючість землі. Поєднання кількох кольорів – родинне щастя, любов, успіх. Щоб пофарбувати крашанку, розводять спеціальну фарбу у воді, кладуть у неї щойно зварене яйце. Коли яйце пофарбується, його викладають на тарілку, щоб висохло. Крашанка готова. А писанку фарбують спеціальними фарбами, а потім розмальовують різними візерунками – розписують. Тому така назва – писанка.
7 . Пальчикова гімнастика
- 8. Показ і поясненя роботи
– Візьміть до рук писанки, розгляньте їх. – Як прикрашені писанки? Оберіть собі паперову форму для нанесення візерунку. Щоб ви хотіли б намалювати на писанці? Що у нас сьогодні на столах підготовлено до малювання?
-Патичком наберіть фарбу і намалюйте візерунок на яєчку – крапки, кружечки, лінії. Для кожної фарби – інший патичок.
– Вигадайте свій візерунок, оберіть собі той колір фарби, що вам найбільше подобається і відповідає кольору писанки, що ви прикрашатимете.
– Розпочинайте наносити візерунок.
- Підсумок. – Від імені Марічки дякую вам за дружне працю, бажаю щоб ви міцно дружили і зростали здоровими.
Юва О.В.