17.04.2020 Середня “Б” (Бджілка) (Вихователі Юва О.В., Шерепа Д.В.)

Тема дня «квітневі народні свята та звичаї»

1.Зан. Ознайомлення з природним довкіллям

Тема: «Чарівний світ неживої природи»

Мета : розширити уявлення дітей про властивості піску, глини; вчити за зовнішніми ознаками і за допомогою дослідів визначати їхні властивості;

Поглибити знання про застосування і використання піску в житті людини; вдосконалювати знання дітей про об*єкти  живої і неживої природи, їхні ознаки; виховувати бережливе ставлення до природи, любов до рідної землі рідного краю.

Матеріали: прапорці –  жовті, зелені; картини із зображенням живої і неживої природи; пісок, глина, скло, дощечки  для ліплення, склянка з водою, серветки, клей, кольоровий пісок, поробки з піску, глиняний посуд, скляний посуд.

Хід заняття

  1. Ігровий момент (загадка про крота)

Під землею робить нірки,

А над ними робить гірки.

-Де живе крот?

  1. Бесіда про живу і неживу природу.

Все живе живиться і має дитинчат – це рослини, тварини, люди.

Вода, земля, пісок, повітря, каміння – це нежива природа. І живу і неживу природу слід любити і берегти.

  1. Д/гра « Жива і нежива природа»(розглядають картинки, якщо жива природа то підіймають зелений прапорець, а якщо нежива то – жовтий.)
  2. Фізкультхвилинка.
  3. Дослід 1. «Властивості піску»(розглядають і беруть до рук сухій пісок, а потім вологий)

Висновок : пісок складається з крихітних частинок : сухий сиплеться, а вологій ліпиться.

  1. Дослід 2. «Порівняння глини та піску»(запропонувати дітям взяти глину і потерти нею по склянці, а потім потерти піском по склу; чи залишилися подряпини на склі , від чого?)

Запропонувати дітям полити пісок і глину водою, що сталося? Потім діти намагаються щось зліпити з піску і глини.

Висновок : Пісок має властивість – сипучість, а глина в*язкість.

  1. Підсумок заняття.
  • Що ви дізналися про глину і пісок?

2.Зан. Малювання

Тема: «Великодні писанки – диво із див»

Мета: збагачувати досвід дітей знанням про звичаї та традиції українського народу – святкування свята Великодня; викликати бажання оздоблювати великоднє яйце – писанку; учити ритмічно наносити візерунок (крапки, лінії, кільця) на тло предмета (яйце) у нетрадиційний прийом малювання – прийом тампонування патичком; формувати вміння малювати по обмеженій поверхні, рівномірно розташовуючи різнокольорові крапки; закріплювати знання кольорів; розвивати творчу уяву, асоціативну пам’ять, мислення; сприяти розвитку самостійності, зосередженості; виховувати інтерес до образотворчої діяльності, бажання малювати.

Матеріал: лялька в українському одязі; кошик з паскою, крашанками та писанками; український рушник; паперові площинні овали-яйця, тоновані у різні пастелі тони; фарби; зразки візерунків на овалах-яйцях; патички; серветки.

Хід заняття

  1. 1. Психогімнастика.
  2. Читаннявірша.

Принесло нам сонечко знов тепло

І ласкаві промені розлило.

З трав і квітів виткало килими

І в садочку грається із дітьми.

– Діти, хто завітав сьогодні до нас на гостину?

  1. Сюрпризний  момент .Привітаймося з Марічкою.

-У що одягнута лялька Марічка? Так, наша лялька Марічка одягнена в святковий український одяг: вишивану сорочку, спідничку, фартушок. На шиї в неї намисто, а на голові – віночок з квітами та стрічками. Взута вона в червоні чобітки. Вона дуже гарна.

  1. Розгляданнякошика.

– Що нам принесла Марічка в кошику? Так, адже саме зараз в Україні святкують велике весняне свято – Великдень, печуть паски, фарбують крашанки, розписують писанки.

  1. 5. Мотивація. – «Розмалюймо писанки для друзів Марічки»
  2. Розповідь дорослого: -Діти, писанкаабо крашанка – це символ весняного відродження життя на землі. Яйця, що пофарбовані в один колір, називають крашанками. Їх кольори також мають певну символіку. Червоний колір означає радість, життя, любов. Жовтий колір – місяць і зорі, урожай. Блакитний – небо, повітря, здоров’я. Зелений – відродження та воскресіння природи і родючість землі. Поєднання кількох кольорів – родинне щастя, любов, успіх. Щоб пофарбувати крашанку, розводять спеціальну фарбу у воді, кладуть у неї щойно зварене яйце. Коли яйце пофарбується, його викладають на тарілку, щоб висохло. Крашанка готова. А писанку фарбують спеціальними фарбами, а потім розмальовують різними візерунками – розписують. Тому така назва – писанка.

7 .  Пальчикова гімнастика

  1. 8. Показ і поясненя роботи

– Візьміть до рук писанки, розгляньте їх. – Як прикрашені писанки? Оберіть собі паперову форму для нанесення візерунку. Щоб ви хотіли б намалювати на писанці? Що у нас сьогодні на столах підготовлено до малювання?

-Патичком наберіть фарбу і намалюйте візерунок на яєчку – крапки, кружечки, лінії. Для кожної фарби – інший патичок.

– Вигадайте свій візерунок, оберіть собі той колір фарби, що вам найбільше подобається і відповідає кольору писанки, що ви прикрашатимете.

– Розпочинайте наносити візерунок.

  1. Підсумок. – Від імені Марічки дякую вам за дружне працю, бажаю щоб ви міцно дружили і зростали здоровими.

Юва О.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.