12.05.2020 Логопедична “Б” (Дзвіночок) (Вихователі Сахно А.В., Плохотникова Г.М.)
Тема дня: Моє тіло (кісник, шкіра, тулуб, кінцівки, зовнішні органи людини)
Підготовка до навчання грамоти
Тема. Букви знаємо, слова читаємо
Мета: учити знаходити слова із заданим звуком, вчити дітей виділяти наголошений склад, правильно ставити наголос у словах; добирати звукові схеми до заданих слів; складати слова найпростішої структури; виховувати бажання вчитися.
Матеріал: звукові схеми та предметні малюнки до них.
Хід заняття
- Організаційний момент
Букви знаю, цифри знаю,
І рахую, і читаю.
Школо, школо, поспішай.
Ми майбутні школярі,
Школо, двері відкривай,
Бо йдемо вже ми.
Травень на дворі гуляє,
Діток у садку навчає.
Прийде червень — молодець,
Принесе нам вітерець.
В липні весело малятам
І стрибати, й танцювати.
Серпень вивезе малят
На море, річку, табір, сад…
Прийде вересень суворий
І закличе всіх до школи.
— Будьте уважні та часу не гайте, звуки які в словах є, визначайте.
- 2. Дидактичнагра «Почуй звук [е]»
Вихователь вимовляє слова і пропонує дітям плескати в долоні тоді, коли вони почують слова у яких є звук [е]. Відповіді можуть бути груповими та індивідуальними.
- Вправа «Знайди схему слова»
Вихователь розміщує на дошці предметні малюнки та звукові схеми до них: зошит, книга, олівець, лампа, рюкзак. Дитина, яку викликали до дошки, повинна знайти схему до заданого слова та довести це.
- 4. Вправа «Визначнаголос»
Вихователь пропонує дітям визначити наголошений склад у словах.
Слова: зошит, ручка, підручник, учитель, парта, рюкзак.
- 5. Читанняскладів, слів
Вправа «Читання»
У НА-ТИ МО-ЛО-КО.
НА, ЛІ-НО, МО-ЛО-КО.
НА, ТА-ТО, КА-КА-О.
Залишилось останнє в нас завдання.
Щоб путь до школи скоротить,
Ви гарними будете учнями,
Школярами уявіть себе на мить.
- 6. Творчагра «Школа дружби»
Вихователь на дошці великими літерами пише: «Школа дружби». Діти розподіляються на дві групи: вчителі та учні. Вихователь просить дітей уявити, що вони вчителі в школі дружби, й повинні пояснити дітям, як потоваришувати одне з одним.
Наприклад: щоб потоваришувати з хлопчиками й дівчатками, потрібно частіше цікавитися їхніми справами.
- Підсумок
– Що робили на занятті?
– Що було для вас складно робити? Що легко?
Ліплення
Тема. Малята на зарядці
Мета: вчити дітей ліпити фігуру людини в русі (підняті руки, витягнуті вперед, тощо), передавати форму і пропорції частин тіла; вправляти у використанні різних прийомів ліплення; закріплювати вміння міцно встановлювати фігуру на підставці.
Матеріал: пластилін, стеки, дощечки для ліплення, серветки.
Хід заняття
- Організаційний момент.
Вихователь читає вірш Н. Красоткіної
Як думав Василько?
Думав Вася, Танін брат:
Щоб здоровим стати,
Треба їсти все підряд
І побільше спати.
Так Василько і робив —
Враз, як прокидався,
Щось жував він, їв і їв,
Просто запихався.
Став гладкий — не підбіжить!
Та і йти не може…
Як такому в світі жить,
Хто тут допоможе?
2.Мотивація
— Чому необхідно дотримуватись режиму харчування?
— Яку пораду треба дати Василькові, щоб він став здоровим і гарним?
- Практична робота
Вихователь пропонує дітям пригадати, які рухи роблять діти на зарядці. Викликає одну дитину, визначає разом з дітьми відносну величину голови, тулуба до пояса, нижньої частини, ніг, рук. Звертає увагу дітей на різне положення прямих рук і зігнутих у ліктях. Пропонує кожному зліпити фігурку дитини в русі. Обговорює послідовність ліплення.
- Самостійна робота дітей
Вихователь допомагає дітям порадою, показом, запитаннями, що спонукають до дії.
- Підсумок. Виставкаробіт «Малята на зарядці»
Вихователь пропонує дітям вибрати ті, у яких добре передано рух дітей.
Плохотникова Г.М.