09.04.2020 Логопедична “А” (Ромашка) (Вихователі Чмир О.В., Лось Н.І.)
Тема дня «Працюємо в природі»
Заняття 1. Розвиток мовлення
Тема «НАСТАЄ ПОРА СІВБИ»
Програмовий зміст:
- закріпити та розширити уявлення дітей про трудові, зокрема сільськогосподарські, справи людей навесні, познайомити дітей з народними прислів’ями на цю тему;
- учити вихованців розрізняти за виглядом різні види насіння деяких городніх культур, садових квітів, називати ці відмінності та розповідати про них;
- сприяти розвитку зв’язного мовлення, слухової та зорової уваги, збагачувати словниковий запас різними частинами мови;
- удосконалювати дикцію, артикуляцію, інтонаційну виразність мовлення.
Обладнання: пакетики із насінням квітів та городини (на них мають бути зображені відповідні рослини), аудіоапаратура.
Хід заняття: Педагог приносить у групу пакетики із насінням овочів та садових квітів.
Вихователь. Малята, крокує по рідному краї барвиста весна. Що ви можете розповісти про цю чудову пору?
Дидактична гра «Прийшла пора весняна»
Діти за проханням дорослого добирають і називають словосполучення — варіанти продовження речення.
Весна — це час танення снігу… (великої повені, сонячного тепла, ясних днів, перших квітів, ласкавого вітерцю, пробудження природи, прильоту пташок, співу птахів, молодої зелені, радісного настрою, приємних прогулянок).
Вихователь. Так, малята. Але ж весна — не тільки пора розваг, але й час для напруженої праці. Що ж це за праця така? Про неї, діти, нагадають вам мудрі народні прислів’я, які я вам зараз прочитаю: Весняний день рік годує.
Весна ледачого не любить.
Сій вчасно — вродить рясно.
Яка ж праця чекає на нас з приходом весни? (Навесні прибирають подвір’я, саджають дерева, впорядковують садок, сіють різні рослини.) Так. Що саме потрібно встигнути посіяти вчасно? {На городах весною сіють овочі, у полях — хлібні злаки, на клумбах — квіти.) Молодці.
Педагог просить малят підійти поближче і роздивитись насіння, яке лежить в пакетиках на столі.
Дидактична гра «Насіннячко»
Діти, спираючи на малюнки, які вони бачать на пакетиках, та за зразком дорослого розповідають про різне насіння.
Ось насіння айстри. Воно дрібненьке, сіре, з пушинками. Айстру сіють на клумбі.
Це — насіння гарбуза. Воно крупне, пласке, біле. З одного боку гарбузова насінина округла, а з іншого — гостренька. Гарбузове насіння сіють на городі.
Це — насіння огірків. За формою воно схоже на гарбузове, тільки маленьке, дрібненьке і значно вужче, ніж у гарбуза. Огірки сіють також на городі.
Це — насіння кукурудзи. Воно яскраве, тверде, блискуче. Кукурудзяне насіння жовте, круглувате, з гострим білим кінчиком. Кукурудзу сіють і на городах, і в полях.
Це — насіння чорнобривців. Воно довгеньке, тоненьке, як ниточки, чорне, зі світлими кінчиками. Чорнобривці сіють на клумбах, це — садові квіти.
Ось насіння квасолі. Його сіють на городі. Квасолеве насіння біле та рябеньке, крупне, овальної форми тощо.
Вихователь. Мабуть, найкрупніше насіння, яке сіють на городі,– це боби.
Орієнтовний варіант розповіді
Насіння бобу лежало в торбі, що висіла на стіні. Коли прийшла весна, біб поклали в чашку з водою, щоб він проріс. За кілька днів насінина випустила білий пагінець. Потім біб посадили в землю, на грядку. Рослина бобу з’явилася із землі зеленим стебельцем. Далі стебельце підросло, зацвіло. А потім на ньому вродили тугі стручки із новим насінням.
Вихователь спонукає малят проказати веселі скоромовки.
Скоромовки
Бабин біб розквіт у дощ, буде бабі біб у борщ.
На грядках — квасолька, а в садках — красолька.
Василько із Мусієм всі дні насіння сіють.
Тема дня «Працюємо в природі»
Заняття 2. Малювання
Вихователь логопедичної групи Чмир О.В.