05.05.2020 Логопедична “Б” (Дзвіночок) (Вихователі Плохотникова Г.М., Сахно А.В.)

Тема дня : « Безпечно працюємо. БЖД під час праці».

Конспект заняття з навчання грамоти .

Тема: «Скоро в школу»
Мета:
закріплення і узагальнення отриманих дітьми знань і умінь; систематизувати і закріпити уявлення дітей про школу, навчання, шкільного приладдя.
Завдання:
Освітні: розширення представлений в школі, її необхідності та суспільної значимості; збагатити словниковий запас і розширити кругозір по темі «Школа»; закріпити  знання дітей про звуки і букви, вміння складати розповідь по картині, ділити слова на склади і визначати місцезнаходження звуку в слові.
Розвиваючі: розвивати зв’язне мовлення, зорове і слухове сприйняття, увагу, дрібну моторику; розвиток навичок звукового і складового аналізу і синтезу.
Виховні: виховувати у дітей бажання вчитися в школі; формування навичок співпраці, взаєморозуміння, самостійності, активності, доброзичливості.
                                                    Хід заняття
1. Створення мотивації до заняття.
Діти, давайте встанемо в коло, утворюючи хоровод. Покажіть свої долоньки. Потріть їх одну об одну. Що ви відчуваєте? (Тепло)
Це тепло добрих рук і добрих сердець. Ми пропонуємо своє тепло, свої долоні друзям і говоримо:
Ранок настає,
Сонечко встає.
Ми збираємося,
В добру путь вирушаємо.
Увага, діти! Хочу вам повідомити, сьогодні ми відправимось в подорож. Увага на екран!
На екрані мікросюжет з мультфільму «Маша і Ведмідь. Перший раз в перший клас »(1 хвилина, де Маша хоче йти в школу.
– Сьогодні на адресу нашого дитячого садка прийшов лист від Маші.
Дивіться, ось воно, на конверті написано, що прийшов лист з казкового лісу для дітей старшої групи, тобто для вас! Прочитаємо лист? (Педагог відкриває конверт, дістає лист, читає його)
Текст листа:
Привіт, діти! Я збираюся в школу і знаю все-все про неї. І хочу з вами поділитися: в школі діти НЕ сплять, є великі канікули. У школу потрібно приходить вранці, і обов’язково принести пакет іграшок. А ви що знаєте про школу?
2. Постановка проблемної ситуації.
– Діти, як ви вважаєте, це так? Розповімо Маші про школу?

(Шкільна картина)
– Давайте розглянемо картину?

Подивіться, хто на ній зображений? (На картинці зображено учитель і діти) Чому професія «учитель» так називається? (Учитель дуже багато вчить, дуже багато знає і вміє)

Чим він займається в школі?
Хороший вчитель багато знає і вміє правильно передавати свої знання дітям. Щоб діти не відволікалися, щоб було їм цікаво в школі. Діти, сьогодні ви ще ходите в дитячий сад. Тут вас виховують, тому вас можна назвати вихованцями дитячого садка.

Як називають дітей у школі? (Учень або школярами)
Де вчить дітей вчитель? (В класі)
Чим відрізняється група дитячого садка, подивіться навколо, від класу в школі? (Багато парт, велика дошка, на стінах навчальні плакати)
В школу діти приходять вчиться, спочатку їх вчать читати, рахувати, писати, потім у них з’являються нові цікаві уроки. Які?
У школі діти теж можуть поснідати і пообідати. А ось пограти можуть? (Пограти можуть трохи, тільки в перервах між уроками)

До школи ходить багато дітей. І ті, хто прийшов в перший раз, і ті, хто вчиться давно. Тому в школі багато різних класів. Ви підете в школу в перший раз, тому ваш клас теж буде називатися першим, а ви як? (Першокласники).

Діти, подивіться на картину і скажіть, а в чому діти ходять в школу? Як називається цей одяг? (Шкільна форма)

Перша книжка, з якої ви там познайомитеся, книжка, по якій вас навчать читати – це Буквар. (Азбука. Показ буквара)

  1. Розвиваючі ігри та завдання.

Дидактична гра. Склади речення (з двох, трьох слів за схемою)

Склад розповіді по картині (2-4 людини)

Дидактична гра «Підбери слово»

Вихователь: Я буду кидати м’яч і називати слова, що характеризують дитячий сад. А ви повинні підібрати схожі слова, що характеризують школу. Наприклад: вихователь – вчитель, іграшки – підручники, дитячий сад – школа, стіл – парта, дошкільник – школяр, група – клас, прогулянка – зміна, іграшки – підручники.

Дидактична гра «Додай слово»

Шкільна – … (форма, парта),  домашнє – … (завдання), цікавий – … (урок), розумний – … (учень), перший – … (урок, дзвінок, день), великий – … (ранець, портфель, рюкзак, клас)

  1. Відкриття нового.

Дидактична гра «Відправляємо поїзд в школу»

Пано із зображенням паровоза і трьох вагонів Сортуємо шкільне приладдя за кількістю складів, помістивши їх в потрібний вагон.

– Ой, дивіться, а ось і потяг, давайте відправимо на ньому шкільне приладдя для жителів казкового лісу! Щоб відправити їх туди, потрібно відгадати загадки.

 

Діти відгадують загадки про шкільне приладдя. Хто відгадав бере картинку, ділить відгадане слово на склади, кладе в потрібний вагон і сідає на місце. ( олівець, крейда, зошит, ручка, альбом)

ПІДСУМОК.

Рефлексія. Молодці діти! З усіма завданнями ви впоралися успішно. Але нам пора вирушати назад в дитячий сад. Назад ми повернемося за допомогою чарівної парасольки. Підійдіть всі до мене, закрийте очі, парасольку швидко розкручу, в дитячий сад дітей поверну. Ось ми і повернулися!

Сподобалося вам наша подорож?.

Ліплення

Тема. «Горщик для квітів». Декоративне. Пластилін

Мета: вчити дітей різним способами декорування горщиків для квітів (оборка); вдосконалювати вміння передавати форму виробу за допомогою кільцевого наліплювання, самостійно добирати засоби для декорування;  продовжувати вчити дітей під час ліплення користуватися схемою; закріпити прийоми розкочування прямими руками, сплющування, згладжування поверхні пальцями, поділ цілого на 3-5 частин; розвивати дрібну моторику, окомір, творчі здібності під час декорування горщика; виховувати акуратність у роботі, бажання створювати свій виріб.

 

Хід заняття

І. Організаційний момент

У садочку новий день

Всім говорим «Добрий день!»

«Добрий день» тобі й мені

Усім людям на землі.

ІІ. Мотиваційний момент

Сьогодні я отримала Новою Поштою замовлення з квіткового магазину. Давайте подивимось що там знаходиться?. Так діти, це насіння квітів. Як ви думаєте для чого мені це насіння? Для того щоб з насіння виросла квітка, що необхідно зробити?  Насіння цих квітів дуже чутливе, тому його необхідно спочатку проростити в приміщенні, а лише потім висадити на вулицю. Як ви думаєте в що ми можемо посадити насінину? Я пропоную виліпити горщики та прикрасити їх. З його ми можемо зробити горщик? Для чого його необхідно його прикрашати? Пропоную вам переглянути, як можна прикрасити горщики різними способами.

Перегляд презентації «Горщик для квітів» (уточнити способи декорування)

 

 

ІІІ. Продуктивна діяльність

Розгляд зразка

Свій горщик я вже виліпила. Давайте розглянемо як він прикрашений. Зверніть увагу де розташована квітка, листочки? Які кольори  я використала? Якої форми квітка і листочки?  Для стебла, я використала спосіб декорування оборка. За допомогою нього можна викласти різні візерунки.

Розгляд схеми ліплення горщика

Пригадаємо, яким способом ми можемо зліпити горщик? (Кільцевим наліплюванням). Розглянемо схему ліплення горщика.

Пальчикова гімнастика

Сяє сонечко привітне

Квітка з пуп’янка розквітне.

Буде вечір наступати

Наша квітка буде спати.

Сонце знову пригріває

Наша квітка розквітає.

Подумайте, хто як прикрашатиме свій горщик та оберіть матеріали для оздоблення.

Самостійна робота дітей

Діти виконують роботу під спокійну музику. Вихователь пропонує дітям самостійно обрати матеріали для прикрашення горщика.

ІV. Підсумок заняття.

Аналіз робіт. Яким способом ви ліпили горщики? Які прийоми використовували під час ліплення? Які матеріали ви використовували для декорування горщиків? Який горщик сподобався найбільше, чому?

 

Вихователь : Сахно А.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.