03.04.2020 Старша “А” (Живчик) (Вихователі Мойсієнко В.О., Ступак О.В.)

Заняття 1. Художня література.

Тема. Розповідання казки В. Сухомлинського «Зайчик і Місяць» та читання вірша С. Жупанина «Весняне сонечко»

Мета: ознайомити дітей зі змістом вірша та казки; учити розуміти зміст творів, давати оцінку дійовим особам; формувати вміння виражати емоційний стан голосом, мімікою; учити запам’ятовувати дійових осіб та послідовність дій; розвивати інтонаційну виразність та імітаційні здібності, уяву, фантазію, мислення; виховувати повагу до праці.

Попередня робота: розглядання ілюстративних матеріалів про Космос, зображень Сонця, Місяця; бесіди про Космос; читання художніх творів. Матеріал: іграшкове сонце; ілюстрації.

ХІД ЗАНЯТТЯ : Вихователь пропонує дітям утворити коло.  Психогімнастика «Сонечко» — Діти, заплющить очі, витягніть руки. Уявіть, що на долоньках у вас лежать маленькі сонечка. Через пальчики, як промінці сонечка, іде тепло по всій руці. Руки заспокоїлися, відпочивають. Тепер сонячні зайчики зігрівають стопи, пальці ніг. Утома минає, м’язи відпочивають. Я — маленьке сонечко. Я прокидаюся, вмиваюся. Я розчісую свої промінці і піднімаюся над обрієм. Я — велика куля. У мене багато тепла і світла. Я дарую своє тепло всій землі — лісам, рікам, лукам. Я вдихаю тепло. Я лечу над землею і освітлюю зелене листя, червону квітку. Я — хмарка. Велика, пухнаста, легка. Мені втішно бути хмаркою, пливти у синьому небі, мої руки легкі, вони допомагають мені летіти. Я підводжу вгору очі, вдихаю всім тілом світле повітря.

— Сьогодні до нас на гостину завітало сонечко. Воно дуже яскраве, тепле. Сонечко всіх радує, усім дає життя. Послухайте вірш, що написав Степан Жупанин.

ВЕСНЯНЕ СОНЕЧКО.

  Принесло нам сонечко

Знов тепло

І ласкаві промені

Розлило.

З трав і квітів виткало                                                                                                              Килими,

На лужку погралося

Із дітьми.

 І співає весело

   Поле й гай.

Кличе птахів сонечко

В рідний край.

Ой, радіє сонечку

Все навкруг.

Нам весняне сонечко —

  Добрий друг.

Бесіда за змістом вірша — Що принесло нам сонечко? — Що з’явилося на землі? — Хто став грати на лужку? — Кого покликало сонце? — Чому радіють сонечку? — Сонце світить високо на небі, зігріваючи нашу Землю.  Фізкультхвилинка 

«Я — планета, я — Земля» Я планета, я — Земля Я велика — не мала. (Зводять і розводять руки в сторони.)                                                                         Навкруги себе кружляю, Так у Космосі літаю. (Крокують навколо себе.)             Ніч і ранок, день і вечір — Всі вони завжди доречні. (Нахиляють тулуб праворуч, ліворуч.)                                                                                            Літо, осінь, зима, весна Змінюються теж здавна. (Нахиляють тулуб уперед.) Заслуга в цьому є моя. Я — планета, я — Земля. (Руки в сторони, пружинка.)

— Нам світить місяць. Коли його видно? Місяць знаходиться дуже далеко, але люди навчились діставатися його на ракетах. Місяць не зігріває Землю, а тільки світить уночі. Послухайте казку, що написав Василь Сухомлинський. ЗАЙЧИК І МІСЯЦЬ

Холодно взимку зайчикові. Вибіг він на узлісся, а вже ніч настала. Мороз тріщить, сніг проти Місяця блищить, холодний вітер з яру повіває. Сів Зайчик під кущем, потяг лапки до Місяця, просить: — Місяцю, любий погрій мене своїми променями, бо довго ще сонечка чекати. Шкода стало Місяцеві Зайчика, він і говорить: — Іди полем, полем я тобі дорогу освітлю, прямуй до великого стогу сіна. Попрямував Зайчик до стогу сіна, зарився у стіг, виглядає, усміхається до Місяця: — Спасибі, любий Місяцю, тепер твої промені теплі-теплі.

Бесіда за змістом казки — Про кого ця казочка? — Кому Місяць вказав та освітив дорогу? — Як ви гадаєте, Місяць зробив добрий вчинок? — Чи ми можемо його назвати добрим та чуйним? — Ви хотіли б бути схожим на нього? — Місяць зробив добру справу. Щоб бути схожим на нього, потрібно доброзичливо ставитися до оточуючих, робити добрі вчинки.

  Підсумок — Дякуємо Сонцю, Місяцю за те, що вони світять нашій планеті Землі та нам.

 

Заняття 2. Малювання.

Тема. Якби я був космонавтом

Мета: продовжувати ознайомлюти дітей із Космосом як простором, що існує за межами планети Земля; розширювати знання про професію космонавта, про зірки та сузір’я; викликати інтерес до створення предметів за допомогою геометричних фігур; продовжувати вправляти у вмінні розміщувати зображення на всій поверхні аркуша; закріплювати знання про геометричні форми, кольори, про орієнтування в просторі; розвивати дрібну моторику, пам’ять, творчу уяву, уміння зображувати предмет у русі; виховувати бажання допомагати одне одному; спонукати до активного пізнання природи Космосу; викликати захоплення професією космонавта.

Попередня робота: розглядання ілюстративних матеріалів про Космос; спостереження на прогулянках за небом; читання художніх творів про Космос, про космонавтів.

Матеріал: лялька Тарасик; гуаш; пензлі; баночки з водою; серветки для просушування пензлів; штамп із сирої картоплі; набір геометричних фігур (робота в парі); зображення сузір’їв та набори різнокольорових зірок; альбомний аркуш, тонований у темний колір неба.

ХІД ЗАНЯТТЯ  Організаційний момент Вихователь звертає увагу дітей на появу ляльки Тарасика. — Діти, хто до нас завітав? Тарасику, чому ти з рюкзаком? Діти, Тарасик розповідає, що він ніколи не літав у небо, тому зібрався у мандрівку. А ви вже літали в небі? Тарасик хоче полетіти у Космос. Це високо над планетою Землею.- На чому може полетіти Тарасик? Диво-птиця, хвіст горить, До зірок вона летить. (Ракета) — Ви хочете в космічну подорож? -Хто літає в ракетах у космічні подорожі? -Розкажіть про них. -Як вони одягнені?- Як готуються до польоту?- Ви хотіли б бути космонавтами? -Для того щоб полетіти, потрібна ракета. -У нас є ракета? –Маємо набір геометричних фігур (прямокутник, трикутник, коло, маленькі прямокутники). Із цих геометричних фігур зберімо ракети.

 Дидактична гра «Збери ракету» — Починаємо працювати! Намагайтеся зібрати правильно. Погляньте на зразок. Ракета має бути міцною для того, щоб дістатися зірок. Діти працюють у парах.

 Мотивація — Діти, ви — космонавти! Чим будете займатися у Космосі? У космонавтів обов’язково є капітан корабля. Оберімо капітана корабля! — Капітан і екіпаж космічної подорожі займіть своє місця! Капітане, дайте команду щодо пуску в космічний простір. Діти займають місця в імпровізованому космічному кораблі. Чекають нас швидкі ракети Для мандрівки на планетах. На яку захотіли, На таку й полетіли. — Шановні космонавти, що ви бачите за бортом корабля? (Діти складають невеликі розповіді. )

— Так, у космосі багато зірок.- Яку зірку ми бачимо вдень? -Коли зірок на небі найбільше? -Зірок на небі багато, вони різняться за розміром, за кольором. У кожної зірки є своє місце на небі. Здавна люди дивилися на зірки і бачили у них різні фігури, що нагадували їм людей, тварин. Ці групи зірок називають сузір’ями. Чи хтось знає назви сузір’їв? Маємо набори різнокольорових зірочок і зображення сузір’їв. Із цих зірочок викладімо сузір’я за їх зображенням.

Дидактична гра «Збери ракету» — Оберіть за бажанням картину із зображенням сузір’я і візьміть конверт із зірочками. Починаймо працювати! Намагайтеся зібрати правильно. Уважно дивіться на зразок. Зображення повинні бути схожими. Діти працюють у парах. Їх назви — Риба, Лебідь, Ковш, Лев, Терези, Ведмедиця велика і маленька.

 Фізкультхвилинка «Підкорювачі космосу» Діти знову займають місця у «ракеті».

  • Вправа «Політ на Місяць»: на видиху вимовляють звук [а], повільно піднімаючи ліву руку вгору, досягаючи Місяця, повільно її опускають. • Вправа «Політ на Сонце»: також на видиху вимовляють звук [а], але піднімають праву руку, вимовляючи звук голосніше й довше. • Вправа «Політ до інопланетян»: на видиху вимовляють звук [а], піднімаючи обидві руки вгору й вимовляючи звук якомога сильніше, гучніше й довше.

— На згадку про нашу космічну подорож намалюймо ракету, якби ви були космонавтами-мандрівниками .

Продуктивна діяльність — Ходімо до нашої художньої майстерні. Сідаймо на стільчики за столами. Розгляньте обладнання на столах.

Вправа «Орієнтуємося на аркуші» Діти за вказівкою вихователя закріплюють уміння орієнтуватися на аркуші паперу — виконують дії сухим пензлем: ставлять пензлик у верхній лівий кут аркуша, нижній правий кут та ін., проводять рівну горизонтальну лінію, похилу лінію та ін.

Етапи малювання ракети Пензликом намалюйте прямі лінії — дві довгі, дві короткі, щоб утворився прямокутник. Над прямокутником намалюйте трикутник, під прямокутником нанесіть три мазки — це опора ракети. Зачекайте, коли малюнок підсохне, візьміть штамп (заздалегідь підготовлена сира картопля, розрізана навпіл, з вирізаним на зрізі кружечком), умочіть у фарбу білого кольору й прикладіть до аркуша на зображення ракети — матимете відбитки кругів — ілюмінаторів-вікон ракети. Вихователь під час малювання перевіряє: • чи правильно діти розміщують малюнок, його деталі, елементи; • чи правильно тримають пензлі; • чи акуратно набирають фарбу, як малюють лінії; • чи всі правильно добирають колір фарби, користуються обладнанням. Демонструє прийоми малювання за потреби на своєму аркуші паперу. Діти працюють під спокійний музичний супровід.

Підсумок Перегляд та обговорення дитячих робіт. Вихователь пропонує дітям з усіх малюнків створити виставку «Космічні кораблі».

Вихователь Ступак О.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *